Hovedmeny

Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

ELTesla

Mener å ha lest at den er klargjort og godkjent for hengerfeste. Selve kroken måtte kjøpes som tillegg, men mulig denne er med også.

Li-Ion

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 13. desember 2022, klokken 09:36
Mener å ha lest at den er klargjort og godkjent for hengerfeste. Selve kroken måtte kjøpes som tillegg, men mulig denne er med også.
Det hadde vært gull.. vel, på lørdag har vi vel forhåpentligvis fasiten :)
Teslaeier siden 2013 :)

fviken

Da har jeg fått utlevering i Drammen (ønsket utleveringssted) 21. desember. Fikk SMS 11:42 i dag.
Model S Plaid, Rød. Bestilt 23. september 2020.
2015: Tesla Model S P85D (rød) (kondemnert)
2019: Tesla Model 3 (grå) (Solgt)
2021: Auto RS E-tron GT (rød) (selges snart)
2022: Tesla Model S Plaid (rød)

kirky

2023 Model S

B1

Yes. Samme. Utlevering Drammen og info på svv.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

drumfrodo

Sitat fra: drumfrodo på mandag 12. desember 2022, klokken 23:18
Sitat fra: Meka på mandag 12. desember 2022, klokken 16:35
Bestille PPF i Drammen og ta deg en liten ferietur med en natt eller 2 på hotell!  8)

Tar 10-14 dager å få lagt den, og diskutert og avtalt detaljer rundt utføring osv
med folk jeg har god erfaring med for å sikre optimalt resultat, så dette er ikke noe jeg bare kan få noen i Drammen til å gjøre istedet. Dessuten lite lysten på å svi av 600km kjøring på garanti og forsikring allerede før jeg har fått bilen hjem, bare fordi Tesla har rotet til logistikken sin.

Ser ut til at jeg tok litt feil her. Har fått dialog med Merhebia i Drammen nå, og de kan gjøre jobben ila. en liten uke. Høres ut som flinke folk også, og prisen var god. Så da blir det nok heller det enn å kjøre den ubeskyttet oppover til Trøndelag :)

Cobos

Jeg fikk sikkert samme SMS og min kom også 11.42 ser jeg. Valgte time såfort jeg var ferdig med møtet mitt ca 11.49, og da var første dag tilgjengelig 21.12. Tok vel første klokkeslett også. Men fviken har du tatt min bil? Jeg har også rød Plaid, jeg har sort interiør hva har du? :)

Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Deamon

Ny leveranstid Model X upphämtning
Drammen "Uppskattad leveranstid: December 23–December 31"
Range Rover SV - 2023
Landrover Defender 130 First Edition - 2023
Tesla Model X Plaid - 2022
Smart ForTwo Cabrio - 2018

offpist

Sitat fra: drumfrodo på mandag 12. desember 2022, klokken 16:09
Fikk telefon fra Tesla i dag om at min Model X blir utlevert i Drammen, da det angivelig ikke hadde vært plass på den båten som kommer til Trondheim (Main Highway)... EKSTREMT frustrerende, da planen var å kun kjøre den ca. 1 km fra utlevering og rett til foliering med PPF.   >:(

Noen fler som har fått tilsvarende beskjed? Vurderer selv å bestille bilfrakt og fakturere Tesla for dette. Evt. noen som har tips til firma som kan tilby pålitelig skånsom bilfrakt?

Litt skeptisk til å bare bestille generell biltransport, og vet ikke om jeg tar sjansen på å kjøre bilen 60+ mil før jeg får lagt PPF-en. Når jeg først skal koste på dette bør lakken være garantert 100% plettfri når det gjøres, så føles veldig risky å skulle kjøre den så langt først.

En bekjent av meg skulle hente i Bodø, han har nå fått beskjed om å hete sin Model X i Drammen, slå den! ;)
Og vinterdekkene han har kjøpt inn på forhånd, står i garasjen i Bodø.
Ordner seg nok men for et styr.

Selv har jeg ikke fått noen SMS/time enda.. begynner å bli nervøs her..
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

drumfrodo

Sitat fra: offpist på tirsdag 13. desember 2022, klokken 18:54
En bekjent av meg skulle hente i Bodø, han har nå fått beskjed om å hete sin Model X i Drammen, slå den! ;)

Ja, det er ganske utrolig hva de forventer at kunder bare må akseptere igrunnen.. Hadde selv tenkt å benytte egne vinterdekk, men endte med å bestille de overprisede vinterhjulene fra Tesla likevel pga. prakk med ny type TPMS osv. Veldig spent på hva de kan tilby for de som planla bruke egne vinterdekk fordi bilen var lovet levert i byen de bor - men nå blir levert titalls/hundretalls mil unna midt på svarteste vinteren..!

Forøvrig har jeg fått utlevering i Drammen 20.12. kl 11:00, så det virker være kontroll på at bilen faktisk blir levert om ikke annet.

Meka

Sitat fra: drumfrodo på tirsdag 13. desember 2022, klokken 15:07
Sitat fra: drumfrodo på mandag 12. desember 2022, klokken 23:18
Sitat fra: Meka på mandag 12. desember 2022, klokken 16:35
Bestille PPF i Drammen og ta deg en liten ferietur med en natt eller 2 på hotell!  8)

Tar 10-14 dager å få lagt den, og diskutert og avtalt detaljer rundt utføring osv
med folk jeg har god erfaring med for å sikre optimalt resultat, så dette er ikke noe jeg bare kan få noen i Drammen til å gjøre istedet. Dessuten lite lysten på å svi av 600km kjøring på garanti og forsikring allerede før jeg har fått bilen hjem, bare fordi Tesla har rotet til logistikken sin.

Ser ut til at jeg tok litt feil her. Har fått dialog med Merhebia i Drammen nå, og de kan gjøre jobben ila. en liten uke. Høres ut som flinke folk også, og prisen var god. Så da blir det nok heller det enn å kjøre den ubeskyttet oppover til Trøndelag :)

Se der ja, så får du jo en nice roadtrip til å begynne med!

RJK

Sitat fra: drumfrodo på tirsdag 13. desember 2022, klokken 20:06
Sitat fra: offpist på tirsdag 13. desember 2022, klokken 18:54

Ja, det er ganske utrolig hva de forventer at kunder bare må akseptere igrunnen.. Hadde selv tenkt å benytte egne vinterdekk, men endte med å bestille de overprisede vinterhjulene fra Tesla likevel pga. prakk med ny type TPMS osv. Veldig spent på hva de kan tilby for de som planla bruke egne vinterdekk fordi bilen var lovet levert i byen de bor - men nå blir levert titalls/hundretalls mil unna midt på svarteste vinteren..!

Forøvrig har jeg fått utlevering i Drammen 20.12. kl 11:00, så det virker være kontroll på at bilen faktisk blir levert om ikke annet.
Han får PM'e meg og sende dekka til Tesla Drammen, så kan jeg kjøre den opp til Bodø for han mot returbillett til Oslo og dekning av utgifter+... Jobber nattevakter julehelga, og fri til nyåret etter de første røde dager.

8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

flangvik

Ingen SMS på meg idag, har fått tildelt VIN og dato endret fra 12-26 Desember til 23-31 Desember.
Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

chiller

Jeg har heller ikke fått SMS. Bestilte i 2020, og har valgt drammen som utleveringssted.
Datoen står fremdeles som 13-27 desember. Har VIN, men ikke info hos vegvesenet om den.

offpist

Thames Highway forlater nå Zeebrugge og ankommer Drammen torsdag den 15.des på ettermiddagen.
De som har fått dato 20-22des har vel trolig bil med der.

Noen som har merket seg hva neste båt vil være? Altså fra Zeebrugge til Drammen.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA