Hovedmeny

Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

Li-Ion

Sitat fra: ELTesla på mandag 12. desember 2022, klokken 08:35
Dersom det ikke var med en eneste S eller X på Main highway så er det da Ålesund i morgen som blir neste mulighet for de første bilene?
Main Highway ankommer Ålesund på onsdag, 14.12 kl 06.00 i følge planen.
Jeg kan ikke se noe annet alternativ enn denne. Håper også at den fortsetter opp til Trondheim etterpå (er meldt ankomst der 14.12 kl. 23.00)
Teslaeier siden 2013 :)

drumfrodo

Sitat fra: ELTesla på mandag 12. desember 2022, klokken 08:35
Dersom det ikke var med en eneste S eller X på Main highway så er det da Ålesund i morgen som blir neste mulighet for de første bilene?

Antar du mener at det ikke var en eneste S eller X på Thames Highway. Men ja, Main Highway er på vei til Ålesund med ankomst i morgen, og alt tyder på at det er S og X på denne - og det da blir de første kundebilene som blir utlevert i landet.

kirky

Fikk SMS om utlevering i Bodø, en LR S.  Første mulige dag var 22 desember da.
Blir lenge å vente.. Litt komisk gitt ventetid ellers på nesten 2 år.  :P

Brukte egen referral så skal ha 3000km lading med, men mulig det ikke kommer automatisk siden programmet er på pause.
2023 Model S

offpist

Sitat fra: kirky på mandag 12. desember 2022, klokken 11:51

Kult at Tesla begynner å spesifisere datoer i det minste, ser en i Trondheim også har fått dato, den 17.desember.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

RiteOnLine

Sitat fra: offpist på mandag 12. desember 2022, klokken 14:36
Sitat fra: kirky på mandag 12. desember 2022, klokken 11:51

Kult at Tesla begynner å spesifisere datoer i det minste, ser en i Trondheim også har fått dato, den 17.desember.

Noen fått VIN nr? 494xxx her. De sier større bakskjerm fra 498xxx eller prod nov 17+

offpist

Jada, mange som har fått VIN nå.

LR 495XXX her.
Kjører:

kirky

Samme her 495xx; om det blir liten skjerm kommer jeg sikkert til å oppgradere på nyåret, ser verdt ut.
2023 Model S

drumfrodo

Fikk telefon fra Tesla i dag om at min Model X blir utlevert i Drammen, da det angivelig ikke hadde vært plass på den båten som kommer til Trondheim (Main Highway)... EKSTREMT frustrerende, da planen var å kun kjøre den ca. 1 km fra utlevering og rett til foliering med PPF.   >:(

Noen fler som har fått tilsvarende beskjed? Vurderer selv å bestille bilfrakt og fakturere Tesla for dette. Evt. noen som har tips til firma som kan tilby pålitelig skånsom bilfrakt?

Litt skeptisk til å bare bestille generell biltransport, og vet ikke om jeg tar sjansen på å kjøre bilen 60+ mil før jeg får lagt PPF-en. Når jeg først skal koste på dette bør lakken være garantert 100% plettfri når det gjøres, så føles veldig risky å skulle kjøre den så langt først.

Meka

Bestille PPF i Drammen og ta deg en liten ferietur med en natt eller 2 på hotell!  8)

Electric cars in Norway

Sitat

Noen fler som har fått tilsvarende beskjed? Vurderer selv å bestille bilfrakt og fakturere Tesla for dette. Evt. noen som har tips til firma som kan tilby pålitelig skånsom bilfrakt?

drumfrodo  :+1: ser den. Men det er en veldig dum ide. Ikke tull med Tesla Norge for da tuller de igjen med deg.

Mitt råd,,,gratis så ta det for det det er verdt.

Må først si at jeg har vært med å hentet ut flere biler i Drammen og de er dyktige.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bestilt tur til Drammen og tatt en natt på hotell. Rockehotellet Petter Stordalen er fint hvis det er noe for deg..

Bilfrakt fra Drammen Havn er veldig safe og bilen din er forsikret på hele turen. Har selv fraktet elbiler land og strand derfra. Du kjører inn rett etter tømmerterminalen fra hovedvegen som går langs med E18 men nærmere Drammensfjorden. Det er godt skiltet. Du går inn i brakka der og bestiller plass opp til deg. De som jobber der blir med deg ut og ser over bilen slik at dersom noe skulle skje så er du dekket, de også. Du tar bilder og film av bilen før den blir kjørt inn på innsiden av gjerdet og der står den trygt med skikkelig port å greier...

Det beste er jo at du får bilen nå før jul så du kan leke deg med den da i alle helligdagene... :+1:

Foliert bil blir uansett alltid vasket godt og avfettet og behandlet godt der før den blir foliert behandlet, det er standard prosedyre på det hvertfall hos de seriøse stedene.

Solheim

Fikk sms fra Tesla om å velge utleveringstidspunkt, tidligste var 23. men måtte velge 27. pga jobb. Haugesund servicesenter.

offpist

Sitat fra: drumfrodo på mandag 12. desember 2022, klokken 16:09
Fikk telefon fra Tesla i dag om at min Model X blir utlevert i Drammen, da det angivelig ikke hadde vært plass på den båten som kommer til Trondheim (Main Highway)... EKSTREMT frustrerende, da planen var å kun kjøre den ca. 1 km fra utlevering og rett til foliering med PPF.   >:(

Litt skeptisk til å bare bestille generell biltransport, og vet ikke om jeg tar sjansen på å kjøre bilen 60+ mil før jeg får lagt PPF-en. Når jeg først skal koste på dette bør lakken være garantert 100% plettfri når det gjøres, så føles veldig risky å skulle kjøre den så langt først.

Har ikke personlig erfaring med dette, men har merket meg at dette skjer av og til.

Biltransport fra Drammen til Trondheim burde være ganske enkelt å få gjennomført, og trenger ikke koste en formue.   

Disse holder til i nærheten:
https://autotransport.no/tjenester/biltransport/
Kjører:

Li-Ion

Bedre video av den nye store skjermen. Ingen tvil om at denne allerede er rullet ut i alle fall.
Videoen kan virke å ha opphav samme sted som en tidligere video, sluppet for litt over 1 mnd. siden.

https://youtu.be/jm88rcYx7eU

B1

Hvorfor så mye fokus på en skjerm i baksetene? Den brukes 99% til å betjene varme og luft. That's it. Jeg har ikke tenkt meg bak der uansett. Er den der - flott, bonus.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

Li-Ion

Sitat fra: B1 på mandag 12. desember 2022, klokken 19:15
Hvorfor så mye fokus på en skjerm i baksetene? Den brukes 99% til å betjene varme og luft. That's it. Jeg har ikke tenkt meg bak der uansett. Er den der - flott, bonus.
Ja, akkurat. Der sa du det selv: En flott bonus.
Men utover dette trenger DU jo ikke å bruke mer tid på denne skjermen om du ikke ønsker - det er helt frivillig!
Men håper det er greit at de av oss andre fortsatt kan være engasjert i saken om vi har lyst :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA