Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Havari ved Arese Supercharger (Milano)

Startet av Rasmus.B, mandag 18. juli 2022, klokken 07:42

« forrige - neste »

Rasmus.B

Da var det min tur, dessverre.
Kjørte fra Lørenskog til Sardinia med familien for å få oss en uke med gode venner. Vi hadde SAS billetter,  og alle vet vel hvordan det går.

På Sardinia begynte bilen å gå i "limp mode", men bare noen ganger.
Avtalte med forsikringen om at de skulle få den fraktet til Service senter på fastlandet. Ordnet billetter hjem med Norwegian på lørdag. Vei hjelp fikk ikke tak i noen som kunne få bilen  over til fastlandet,  så lørdag ettermiddag kjøpte jeg båtbillett og tok med meg bilen til Livorno mens familien tok fly hjem til Norge.

På vei nordover mot Milano begynte bilen å tulle igjen, og da jeg skulle lade på super laderen i Arese, nord for Milano stoppet den helt. Ville ikke lade eller kjøre.
Nå har jeg tatt inn på hotell og prøver å komme meg hjem. Det viser seg å være umulig. Alt av fly er fullbooket de neste dagene.

Er det en vennlig sjel som har plass til en passasjer ekstra i bilen som skal til Norge i dag eller i morgen og som passerer Arese supercharger?
Torsdag ettermiddag bør jeg være på arbeid, som ironisk nok er flyger for SAS😔
Jeg kan nås på telefon 0047 930 28 814
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Ellemelle

Kan ikke hjelpe, men tog er kanskje en mulighet?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA