Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Foliering dørhåndtak - og dørkarmer

Startet av ndrsone, torsdag 14. juli 2022, klokken 14:13

« forrige - neste »

ndrsone

Er det noen som kan anbefale produkter for foliering av dørhåndtak og innvendig dørkarmer, altså der hvor man risikerer at folk tråkker når man går inn og ut av bilen. Jeg betaler heller litt ekstra, enn å måtte klippe til folie selv og lage maler osv.

Jeg har 2 barn og en kone som kanskje ikke er like forsiktig som meg selv og tenker at dette er en billig og grei investering. Ser også ut som det er noe man enkelt kan gjøre selv. Folie på nedre del ved bakasjedøråpningen er også aktuelt.

Bungk

Jeg bestilte selv folie til håndtak og innstegslister fra Gytisautek.no, og folie til bagasjeromslist fra Begood.no.

Alt passet perfekt, men jeg syns medfølgende utstyr for påføring av folie var langt bedre i pakken fra Begood. Her var Tesbros produsent.
Sluttresultatet ble så som så, men jeg er fornøyd da dette var mitt første forsøk med folie.
Folie rundt dørhåndtak er definitivt ikke usynlig, og man kan tydelig se skillet der folien starter. Smuss blir også sittende i kanten, men vaskes heldigvis lett av. Blir litt som medfølgende folie ved hjulbue, egentlig.

ndrsone

Sitat fra: Bungk på fredag 15. juli 2022, klokken 06:15
Jeg bestilte selv folie til håndtak og innstegslister fra Gytisautek.no, og folie til bagasjeromslist fra Begood.no.

Alt passet perfekt, men jeg syns medfølgende utstyr for påføring av folie var langt bedre i pakken fra Begood. Her var Tesbros produsent.
Sluttresultatet ble så som så, men jeg er fornøyd da dette var mitt første forsøk med folie.
Folie rundt dørhåndtak er definitivt ikke usynlig, og man kan tydelig se skillet der folien starter. Smuss blir også sittende i kanten, men vaskes heldigvis lett av. Blir litt som medfølgende folie ved hjulbue, egentlig.

Ja, er klar over at det ikke blir helt usynlig dessverre. Men det er enten dette, eller å lukke opp døren for barna hver gang de skal inn i bilen :-p

Noen som vet om det har noe å si om man tar på folien etter Keramisk coating? Ønsker å enktelt kunne ta av denne folien når barna blir litt større.

Bungk

Jeg tror ikke man bør legge noe under folien. Hvis man skal gjøre det på en eldre bil / bil med riper eller swirls i lakken, anbefales det å utføre lakkorrigering, så rengjøre panelet der folien skal med IPA eller lignende, så legge folie. Coating tas etter folie.

Tror det bør være grei skuring å fjerne folien når du måtte ønske - hvertfall basert på videoer jeg kom over på nettet når jeg undersøkte dette.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA