Hovedmeny

Feildata hos Statens vegvesen?

Startet av Murmur, tirsdag 12. juli 2022, klokken 22:45

« forrige - neste »

Murmur

Hei, jeg fikk levert en Tesla model y Long Range i juni. I forbindelse med at jeg nå skal forsikre bilen etter den først måned med gratis forsikring så har jeg sett at noen forsikrings selskap har ført den opp som Model Y Performance i tilbudet. Jeg har selvsagt nevnt at vi har Long Range så har stusset på det. Når nå jeg sjekker i kjøretøy registeret så står det at min bil har 514 HK og ikke som forventet 462 HK. Antar da naturligvis at det er en tastefeil  i kjøretøyregistrert, og ikke at Tesla har klart gi oss feil bil. Noe som har opplevd tilsvarende med feil info om kjøretøy registert hos Statens Vegvesen? Hvordan kan en sikkert sjekk hvilken versjon en har ved å se på bilen?

Klykken

Står i appen, i programvaremenyen i bilen og i vognkort.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Murmur

Står long range i appen og kode i vognkort tyder på long range...

geear

Høres ut som din er reg akkurat som den skal være. Min 2021 LR er reg med 215hk foran og 299hk bak, som jo da altså blir 514hk til sammen. Det er allikevel et peak hver enkelt motor for seg, og ikke hva begge kan yte samtidig.

Min 2022 Performance er reg med 215hk foran og 320hk bak, altså 535hk samlet.

Det er flere andre enkle måter å skille de på, LR er reg med toppfart på 217km/t mens P-en har 250, LR har chassisnr som begynner på LRW (Kina), mens P begynner på XP7 (Tyskland). På sikt vil det også komme LR fra Tyskland, men er ikke utlevert noen i Norge enda. LR er ellers reg med 19" dekk (selv om min er levert med 20"), mens P er reg med 21".

_bR44

Sitat fra: Murmur på tirsdag 12. juli 2022, klokken 22:45
Når nå jeg sjekker i kjøretøy registeret så står det at min bil har 514 HK og ikke som forventet 462 HK.

Det står også på min, 514 hk. Performance utgave (ref vegvesen) har 20 hk mer - 534 hk.
🤷🏻‍♂️
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

vegar skogland

Min LR fra mars 2019 står oppført hos vv med 204 foran og 258 bak, og toppfart 233. Men så kom vel et par software-oppgraderinger som økte effekten; 5% 2 ganger. Så da skulle effekt bli 509?

Murmur

Da har jeg helt sikkert fått en Longe Range basert på div tilbakemelding her :-)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA