Hovedmeny

Forsikring Y Performance

Startet av geear, mandag 11. juli 2022, klokken 10:40

« forrige - neste »

tornaldo

Tilbud fra IF. ( inkluderer fordel pga en forsikring til)

Bonus: 75 %
Egenandel:8000 kr
Ingen brukere under 23.
Kasko inkludert leiebil
12000 km kjørelengde.

Kr 11000 + trafikkforsikringsavgift.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Barid Bel

Fortalte IF deg at du får 15% ekstra rabatt med medlemskap i amcar foreningen? (Dette koster 820 elns i året)
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

Barid Bel

Sitat fra: CEM07 på onsdag 09. november 2022, klokken 10:27
Jeg leser hva dere andre skriver om forsikring/pris.
Jeg snakket med If i går og de kom frem til en pris på ca. kr. 2.750,- pr. mnd. på en YP.
Dette er inkludert avgift, 20.000 km og 75%, i tillegg har jeg alle mine forsikringer der.
Dette blir ca. kr. 33.000,- i året. Kan ikke skjønne at det kan være riktig.
Enter skal ha ca. kr. 1.850,- pr. mnd. (synes dette er drøyt nok) men If mente at disse forsikringene ikke kunne sammenliknes. (selvsagt)

Samme bil, kjørelengde, bonus og har alle forsikringer i IF: 18500 inkl avgift. Sandefjord, Vestfold. Super duper forsikring med leiebil
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

onKelBruN

Bonus: 75 %
Egenandel:6000 kr
Ingen brukere under 23.
Kasko inkludert leiebil
12000 km kjørelengde.

Kr 8 560 pluss trafikkforsikringsavgift.

Model Y

Når det gjelder maskinforsikring, dette koster normalt sett mindre enn 100,- per år under garantiperioden. Det gir egentlig lite mening å ha det. Utvendig skade dekkes av kasko. Feil dekkes av garanti, og da dekker ikke maskinforsikring det.

Det eneste tilfellet ville være tvist med Tesla, så kan forsikringsselskap evt kreve erstatning videre.

geear

Er det ikke hovedsakelig ved selvforskyldt "uaktsom" skade på batteripakke at det gir noen nytte? De kan for eksempel hevde du var en idiot som jekket opp bilen uten å sikre den fra å skli, så du endte med at bilen/jekken skled og dryla inn i batteripakken. Her kan nok forsikringsselskapene krangle på en vanlig kasko.

Hysa

Sitat fra: Model Y på torsdag 25. mai 2023, klokken 17:38Når det gjelder maskinforsikring, dette koster normalt sett mindre enn 100,- per år under garantiperioden. Det gir egentlig lite mening å ha det. Utvendig skade dekkes av kasko. Feil dekkes av garanti, og da dekker ikke maskinforsikring det.

Det eneste tilfellet ville være tvist med Tesla, så kan forsikringsselskap evt kreve erstatning videre.

Eneste grunn til at jeg har den beste forsikring er for å få leiebil hele tiden bilen er under rep ved eventuell skade. Tesla er jo kjent for å bruke lang tid ved visse deler

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA