Hovedmeny

Forsikring Y Performance

Startet av geear, mandag 11. juli 2022, klokken 10:40

« forrige - neste »

CEM07

Hvordan kommer dere frem til så lave priser?
Jeg sjekket raskt med If, hvor jeg har alle mineforsikringer, og får pris på kr. 2.012,- pr. mnd. Dette for en Modell YP og "super" dekning.
Dette er til og med noen hundrelapper dyrere enn min Model X som jeg synes er dyrt i utgangspunktet.
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

las^se

Gjensidige:

869kr pr mnd eksl. trafikkforsikringsavgift.

Bil Pluss
20.000km
75% bonus
8000kr egenandel

Rabatt for flere forsikringer, samt for langt kundeforhold.

Enter/Tryg holder jeg meg langt unna, basert på kundeservice m.m. 
VW e-up! -14

Radial

Kan ikke skjønne hva en kasko- forsikring er uten maskinskade?

Kjører en fossilbil på ett kumlokk og tømmer motor for olje med resulterende rådebank, dekkes ikke slikt av forsikringen?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

snakkesalig

Sitat fra: Radial på lørdag 24. september 2022, klokken 17:36

Kjører en fossilbil på ett kumlokk og tømmer motor for olje med resulterende rådebank, dekkes ikke slikt av forsikringen?

Jo.

Radial

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 24. september 2022, klokken 20:31
Sitat fra: Radial på lørdag 24. september 2022, klokken 17:36

Jo.

Nettopp, så om kumlokket knuste batteriet på Y'en vår, blir det jo samme greie.... Hva skal man da med maskinforsikring🤔
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Oddaa

Maskinskadeforsikring er vel først og fremst relevant fordi den dekker eventuelle skader på batteriet ved lading.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

ihavequestions

Gikk for Eika da jeg har fine priser der via jobb. Sjekket med If og Frende, men det ble mye dyrere.

- Model Y Performance
- 12.000 km, 70 % bonus
- Kasko, 4.000 egenandel, bagasje inntil 20.000 og maskinskade inntil 6 år eller 60.000 km.
- Kan ikke leie ut bilen, bruke den som næringsbil, drosje eller utrykningskjøretøy. Bilen skal KUN benyttes av forsikringstaker, men fikk beskjed om at dette ikke gjelder samboer. Parkeres i låst garasje hjemme.

Kom da ut med 740 i mnd, uten avgift.

Det eneste jeg savnet i min avtale som er i "Bil pluss" er at parkeringsbulk dekkes med egenandel og ikke bonustap.
Tesla MYP 22, sort/sort

Lucaria

Jeg får 770,- hos Enter/Tryg (litt usikker på om det er med eller uten grunnpremie på 298,-)

70% bonus (4. år, hade en skade 1 gang som medførte bonustap  >:()

12 000km
Egenandel kasko 6000,- (eller 5000,- hvis man bruker dems rekomenderte rep sted)
Egenandel glass 2500,- (eller 2000,- hvis man bruker dems rekomenderte rep sted)
Egenandel redning 500,-
Maskinskade
Parkeringskade uten bonustap for opptil 6år gamle biler (hvis man har "elbil-safety" noe som er med i dette regnestykke)

førategangtesla

Voldsomt så mye tocn sin forsikring har økt, 11986 kroner pluss trafikkforsikringsavgift nå. Mener at sist jeg sjekket for en måned siden stod den i rett i underkant av 9000 kroner. Er det slik over hele linja nå? Gjelder kjørelengde på 16k og 75% bonus for min del, har egen garasje også.

Noen formening om forsikringsselskap som er ålreite å ha med å gjøre og som har ok pris?

mobie

Sitat fra: førategangtesla på søndag 23. oktober 2022, klokken 17:40
Voldsomt så mye tocn sin forsikring har økt, 11986 kroner pluss trafikkforsikringsavgift nå. Mener at sist jeg sjekket for en måned siden stod den i rett i underkant av 9000 kroner. Er det slik over hele linja nå? Gjelder kjørelengde på 16k og 75% bonus for min del, har egen garasje også.

Noen formening om forsikringsselskap som er ålreite å ha med å gjøre og som har ok pris?

Fikk en pris på rundt 9600 når jeg søkte for en måneds tid siden, men nå for en uke siden var den økt betydelig ja.

Endte opp med å benytte meg av tilbudet jeg fikk av enter på ca 8900 eksl avgift til staten for 20k, 75% bonus. Gjensidige kunne ikke matche dems tilbud.

tornaldo

Har ikke TOCN endret leverandør? Det er kanskje forklaringen på prisøkningen...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

førategangtesla

Sitat fra: tornaldo på mandag 24. oktober 2022, klokken 18:37

Mulig det, men jeg synes at det er blitt dyrere alle plasser jeg sjekker. Kommer på rundt 11 tusen pluss avhengig av egenandel ved en kjørelengde på 16k, iallefall for min del. Jeg har prøvd å ringe litt rundt og det virker som om det er vanskeligere å prute nå i forhold til før. Så det er jo ikke billig akkurat, men for all del så er det jo snakk om sprell ny bil med over 500hk også. Forsikring må man jo ha.

hELgenen

Sitat fra: førategangtesla på mandag 24. oktober 2022, klokken 19:20
Sitat fra: tornaldo på mandag 24. oktober 2022, klokken 18:37

Mulig det, men jeg synes at det er blitt dyrere alle plasser jeg sjekker. Kommer på rundt 11 tusen pluss avhengig av egenandel ved en kjørelengde på 16k, iallefall for min del. Jeg har prøvd å ringe litt rundt og det virker som om det er vanskeligere å prute nå i forhold til før. Så det er jo ikke billig akkurat, men for all del så er det jo snakk om sprell ny bil med over 500hk også. Forsikring må man jo ha.

Jeg vet  ikke nøyaktig hvorfor prisene går opp - da må en nesten inn og kikke på kalkylene forsikringselskapene gjør. Men det er jo en kjent sak at for elbiler generelt så vraker man bilene veldig raskt istedenfor å reparere. Tesla er inget unntak her - snarere tvert imot ifølge bildemonteringsselskaper jeg har fått info fra. Det gjelder spesielt kollisjonsskader eller andre ytre skader. Så jeg vil tro det har noe med dette å gjøre.
Om Tesla sine priser går mer oppover enn andre er ukjent, men elbiler har blitt ganske så dyre å forsikre de siste par årene er min erfaring....

CEM07

Jeg leser hva dere andre skriver om forsikring/pris.
Jeg snakket med If i går og de kom frem til en pris på ca. kr. 2.750,- pr. mnd. på en YP.
Dette er inkludert avgift, 20.000 km og 75%, i tillegg har jeg alle mine forsikringer der.
Dette blir ca. kr. 33.000,- i året. Kan ikke skjønne at det kan være riktig.
Enter skal ha ca. kr. 1.850,- pr. mnd. (synes dette er drøyt nok) men If mente at disse forsikringene ikke kunne sammenliknes. (selvsagt)

Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

storole

Glem ikke at premie på forsikring også varierer ganske mye basert på bostedskommune.
2023 Tesla MY P (EAP)
2019 Tesla M3 LR (FSD og Boost) - Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA