Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

makki

Sitat fra: mirrormatch på fredag 29. juli 2022, klokken 12:32
Sitat fra: makki på fredag 29. juli 2022, klokken 12:19
Etter 6 ganger frem og tilbake estimert leveringstid, endelig fant idag  morges VIN nr, Bestilt 12.05 rødt med 20" felger, VIN treff i Höegh  Spm ankommer 28.08 ZEEBRUGGE.

Med eller uten hengerfeste?
Min EDD står fremdeles på des-feb, mens Tesla supporten mener det er håp for Q3 for meg.
Bestilt 24.5.22. Hengerfeste var påtvunget. Rød/svart LR 19"

Med hengerfeste.

modpow

Da har vel makki her bekreftet at hengerfeste ikke bør ha noe å si for når en kan forvente å få bil siden hans bil kommer med samme båt som min. Når det gjelder hengerfeste så blir det jo interessant å se om dette er noe som nå kommer montert fra fabrikk, og om vi som ikke har fått spørsmål om hengerfeste også får dette fra fabrikk, men må betale for å få selve kroken og aktivere støtten i software. Litt spekulasjoner fra min side.
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

erh

Sitat fra: nikolajK på fredag 29. juli 2022, klokken 09:45
Tilsvarende her. Bestilte 08.03, Hvit TMYLR 20". Ny EDD oppdatert i natt, 20.08-09.09.
Fant VIN i source-kode i morges.

Er det noen måte å finne ut av hvilken båt min bil kan befinne seg på? Antar det er Høegh St. Petersburg her også?

Jeg bestillte hvit/svart 20" en dag etter deg og har nov-des som estimat  :( , jeg svarte ja til hengerfeste

nikolajK

Jeg bestilte uten hengerfeste, men synes det er litt rart hvis det påvirker. Er fortsatt tidlig i shippingbevegelse, så ikke bli sjokkert hvis du får ny dato snart. Jeg hadde også dato i samme tidsrom som deg bare for noen dager siden.
Bilen er for øvrig bekreftet på Høegh St Petersburg, takk for tips tidligere i tråden.

Paleinarj

Svarte ja til hengerfeste, min er også ombord Høegh st petersburg :+1:

modpow

Dere som får med hengerfeste, hva starter VIN-nummeret deres på? Mitt er 404xxx, noe som tyder på at bilen kanskje er produsert før nedstenging for oppgradering (https://tesla-info.com/tesla-build-date.php)
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Paleinarj

Sitat fra: modpow på fredag 29. juli 2022, klokken 16:09
Dere som får med hengerfeste, hva starter VIN-nummeret deres på? Mitt er 404xxx, noe som tyder på at bilen kanskje er produsert før nedstenging for oppgradering (https://tesla-info.com/tesla-build-date.php)

413xxx med hengerfeste

jeey

REN-BIL

401xxx svarte ja, men bilen er ikke på Hoegh! Levering 21.aug-10. sept -Trondheim

boyo

Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

Hrc

413xxx uten hf - svarte ikke. Hvit/sort 20" utlevering Trondheim. 20.aug - 9.sep. 

ViktorS

Er det slik at de fortsatt allokerer biler, eller er de ferdige nå?

Sitter enda å ser på nov/des, mens folk på Facebook og her inne, får VIN, på bestillinger som ble lagt inn etter min, på farge/felger med lengere estimert leveringstid enn det min hadde 😂
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

tornaldo

Min erfaring er at hvit og standard hjul er det som gir raskest levering. Estimatet man får på hjemmesiden er etter mitt skjønn bare en måte å tjene ekstra penger for Tesla, og realiteten er at mange oppgraderer hjul, men får likevel bil samtidig eller senere enn de med standard.

Det skjedde beviselig forrige kvartal, var mye klaging på det tyske forumet pga dette.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Stig-Arne

20 august til 9 september. Men ingen VIN ennå på min røde Y med hengerfeste, bestilt i midten av mai.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA