Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

doo-kie

12nov-27des på min LR sort/sort med 20" bestilt 27mai.....
2023 MY LR

amt

1 nov - 16 des på hvit/sort/20» reservert 14. mars. Begynner å bli lei av å vente nå 😀

Dek

Hvit/Sort 20¨ best 6/3 fikk VIN idag 414XXX
svarte ikke på sms vedr. hengefeste.

Dieselgubben

Grå/sort/20 bestilt 15/3. Estimert levering 20/8 - 9/9. Fikk VIN i dag, 413.  Kommer på båt til Z 28/8. Tipper utlevering Tromsø andre halvdel av september.

Fikk aldri spm om hengerfeste.

ihavequestions

Sort/sort med 20" bestilt 08.05.22 med levering i Ålesund. Har leveringstid nov 22 - jan 23, hadde august 22 da jeg bestilte. Virker som mange med samme konfigurasjon som meg har levering før, selv om jeg bestilte tidligere...
Tesla MYP 22, sort/sort

Stjernemix

Hmm. Kan virke som at båten er lastet med nesten bare 20-tommere.

Otkristo

snakkesalig

Sitat fra: ViktorS på fredag 29. juli 2022, klokken 21:08
Er det slik at de fortsatt allokerer biler, eller er de ferdige nå?

VIN allokeres pr båt, noen dager etter at båten forlater Kina. Så at du ikke fikk VIN nå betyr nok at du bare må vente på neste båt (og ikke neste kvartal).

Edit: Forøvrig er jeg i samme "båt" selv.. Bestilte grå/sort/19/hf mid-april med estimert levering som lenge vaket rundt aug/sept før noen plutselig bestemte seg for at jeg ikke skulle få bil på første båt likevel. Har nov/des nå, og er ikke lenger skråsikker på at jeg rekker å få bil før kvartalet er omme..

Stig-Arne

Da har jeg fått chassinr på min bestilling.
Bestillt midten av mai. rød Model Y, med 19" og hengerfeste.

Har ikke lyktes med å finne det i kildekoden, står heller ikke i appen. Men ved en henvendelse til privacy@teslamotors.com, hvor jeg ønsker å hente ut all data om min Model X, så fikk jeg en link hvor jeg måtte velge hvilken bil jeg ønsket dataene ut fra. Og der stod chassi nr på Y`en :)

Så står sikkert i kildekoden, selv om jeg ikke klarer å finne den.

Mebi

Sitat fra: Stig-Arne på mandag 01. august 2022, klokken 17:03

Har ikke lyktes med å finne det i kildekoden, står heller ikke i appen. Men ved en henvendelse til privacy@teslamotors.com, hvor jeg ønsker å hente ut all data om min Model X, så fikk jeg en link hvor jeg måtte velge hvilken bil jeg ønsket dataene ut fra. Og der stod chassi nr på Y`en :)

Nå har EDD forsvunnet fra appen hos meg. Samme spec som deg bestilt 10. mai. Kanskje det skjer noe. :)

ViktorS

Dato endret i dag fra 14/11-27/12 til 29/10-13/12.

Flyttet to uker rette veien i allefall. Men får ikke datoene til å stemme helt med hverken Q3 eller q4-leveransene. Håper det blir september-levering til slutt 😅🥳
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

mirrormatch

Sitat fra: Mebi på mandag 01. august 2022, klokken 17:28
Sitat fra: Stig-Arne på mandag 01. august 2022, klokken 17:03

Nå har EDD forsvunnet fra appen hos meg. Samme spec som deg bestilt 10. mai. Kanskje det skjer noe. :)

EDD forsvunnet hos meg også. Samme specs bestilt 24.5. Ingen VIN i kildekode som jeg finner i alle fall...

Saberhagen

Min har nå gått en uke tilbake sånn ca. til 10 nov - 25 des..

modpow

Usikker om det er interessant, men jeg har laget en oversikt over de i denne tråden som så langt har fått VIN-kode og da kan regne med å få levert bil i Q3. Ikke så veldig mye datagrunnlag her nå, men det kan muligens gi noen hint om når andre kan forvente levering.

I forhold til båt så er det noen jeg antar at må ha bil som kommer med Morning Chorus siden EDD for disse avviker i forhold til de som har bekreftet bil på St. Petersburg.
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

Stig-Arne

Sitat fra: modpow på mandag 01. august 2022, klokken 20:00
Usikker om det er interessant, men jeg har laget en oversikt over de i denne tråden som så langt har fått VIN-kode og da kan regne med å få levert bil i Q3. Ikke så veldig mye datagrunnlag her nå, men det kan muligens gi noen hint om når andre kan forvente levering.

I forhold til båt så er det noen jeg antar at må ha bil som kommer med Morning Chorus siden EDD for disse avviker i forhold til de som har bekreftet bil på St. Petersburg.
Estimert dato hos meg er 28.08 - 09.09,
Chassi 415****
Sort interiør

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA