Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

Stick

Sitat fra: erikaak på torsdag 01. september 2022, klokken 08:26
Sitat fra: apestreker på torsdag 01. september 2022, klokken 07:50
Sitat fra: erikaak på onsdag 31. august 2022, klokken 21:39
Sitat fra: apestreker på onsdag 31. august 2022, klokken 21:32
Fått hentetid i Trondheim. Fikk velge mellom 14./15./16. sept. Hvit/sort 20", bestilt i slutten av mars.

Glad på dine vegne, men fy ****....bestilte 12.mars, samme spec (også Tr.heim). Fortsatt 8.nov-22.jan.
Takket du ja til hengerfeste?

Helt enig. Elendig håndtering. Forstår ikke hvordan det kan bære så vanskelig å ha et enkelt og fungerende køsystem.

Jeg fikk aldri SMS om hengerfeste. Hvis du takket ja kan det kanskje være at de med hf kommer senere. Det vil jo innebære en endring i produksjonen og gir for såvidt mening.

Nei sant. Aldri stol på en Tesla Sales Advisor. Hadde vært bedre om de hadde sagt "jeg vet ikke" fremfor "å takke ja til hengerfeste vil ikke påvirke leveringstiden" da jeg spurte om nettopp det ifm sms'en. Sa jeg ønsket det som ville gå raskest.
Elendig håndtering - helt enig. Hadde det ikke vært for at produktet er kjempebra og er det jeg vil ha, hadde jeg vært ute av leken for lengst og bestilt noe annet.

Elendige interne systemer samt produksjons - og shipping strategien som er valgt gjør det nok ikke lett for de som jobber hos Tesla.. - MEN, de kunne som du sier bare vært ærlige og sagt de ikke visste.
Når det er sagt er det fantastisk at et selskap med så ræva kundehåndtering i flere ledd fortsatt har så mange nye og eksisterende kunder. Det sier litt om produktet dems, og etter min personlige mening er det fortsatt ingen elektriske biler som kan måle seg med en Tesla tatt alt i betrakning.
2022 Model Y LR Grå/Sort 20"

olaho

Bestilte bil 24. april (grå med hvitt interiør, 20-tommere). Fikk VIN en gang tidlig i august og konstaterte at bilen var ombord Höegh St. Petersburg som mange andre. Spennende å følge båten frem til Zeebrugge  :D

Avtalt utlevering i Brumunddal 14. september (fikk sms på ettermiddagen tirsdag 30. august om å velge utleveringstidspunkt). Tok kontakt med Tesla Brumunddal i går angående hengerfeste (jeg fikk aldri SMS om hengerfeste) og fikk da svar om at det ikke kom til å være montert fra fabrikken og at de mangler noen deler slik at det kan ta litt tid før jeg kan få det ettermontert. Lever greit med det en stund.
Bestilt Tesla Model 3 27. mai - blå, long range AWD, 19"-sportsfelger, hvitt interiør, hengerfeste
Reservasjon Tesla Model X: #882 - dessverre kansellert

kpj

Er det noen som har bestilt hvit/svart 20" i april som har fått VIN eller leveringsbekreftelse?

ViktorS

Sitat fra: kpj på torsdag 01. september 2022, klokken 20:27
Er det noen som har bestilt hvit/svart 20" i april som har fått VIN eller leveringsbekreftelse?
Jeg har bestilt den kombinasjonen 10 april, men har nå EDD i okt-des.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

AUK

Nope. Fra Midten av Mars

Totenkjøtt

Niks - bestilling fra 11.mars her .. Mottok faktisk svar på mail fra Tesla Delivery her den 18.august på en mail jeg sendte tilbake i mai. I mailen står det "Forventet levering av din nye Tesla er i løpet av september måned. Du vil motta SMS med opplysning om ditt VIN ca. 5 til 10 dager før bilen er klar til deg".

Men, jeg har vel egentlig ikke veldig troen på dette. EDD nå er Okt 14 - Nov 20.

Krissulf

Jeg hadde trodd deres bestilling hvit/svart var standarden, og medførte kortere ventetid..
At dere bestilte i mars/april og har edd rundt okt-nov er forvirrende.

Venter selv på svart/svart 19" fra 29april, og har foreløpig edd siste del av september. Den vil sikkert endre seg snart til 4.kvartal den også.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

amt

Da jeg bestilte hvit/sort/20" i mars var EDD:
- mai med 20"
- juli med 19"

Nå har jeg EDD nov - jan 🤘

Ser på det som realistisk at det kan skli over nyttår.
Q3 skulle bli enormt. Det ble det ikke.
Hva blir utfordringene i Q4?
Berlin skal jo dekke mye større andel av Europa i Q4, men foreløpig produserer de kun en brøkdel av det fabrikken i Shanghai gjør.

Bilen er såpass overlegen i prisklassen at jeg blir nok fornøyd bare den kommer snart 😀

delurium

Nope fra starten av mars.

ndrsone

Bestilte sort/sort 20" i April, byttet til hvite/sort 20" i Mai. Har EDD 21. Nov - 4. Feb.
Hadde 19. Okt - 3. Desember en stund før det endret seg denne uken.
"Vinduet" er altså økt fra 5 uker til 9 uker, men det er vel kanskje normal når det er så langt unna. Men igjen så syntes jeg det er ganske nære EDD for nybestillinger, så enten så er EDD på nybestillinger optimistiske eller så bør vel min EDD bli fremskyndet etterhvert?

ViktorS

Vil tro at EDD på nybestillinger er optimistiske. Basert på at min bestilling i april hadde EDD i mai. Men nå okt/des.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Stig-Arne

Min røde TMY LR ankomm Zebrugge på søndag.
Skal tro hvor den befinner seg nå.
Appen står fortsatt med 5.9-25.9 og ikke VIN i appen, men kun i kildekoden til bilen.

Ideer?

modpow

Sitat fra: Stig-Arne på fredag 02. september 2022, klokken 19:03
Appen står fortsatt med 5.9-25.9 og ikke VIN i appen, men kun i kildekoden til bilen.

Ideer?

Jeg har funnet ut at bilen min som ankom med Hoegh St. Petersburg på søndag, nå befinner seg ombord ISAR HIGHWAY, som ankommer Kristiansand i morgen. Båten skal videre til Stavanger, Bergen og Trondheim etter det. Om det er noen skip på vei til Drammen nå er jeg usikker på. Jeg har bekreftet utlevering i Bergen torsdag 8. sept.
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

Stig-Arne

Sitat fra: modpow på fredag 02. september 2022, klokken 21:11
Sitat fra: Stig-Arne på fredag 02. september 2022, klokken 19:03

Ideer?

Jeg har funnet ut at bilen min som ankom med Hoegh St. Petersburg på søndag, nå befinner seg ombord ISAR HIGHWAY, som ankommer Kristiansand i morgen. Båten skal videre til Stavanger, Bergen og Trondheim etter det. Om det er noen skip på vei til Drammen nå er jeg usikker på. Jeg har bekreftet utlevering i Bergen torsdag 8. sept.

Min kom også med Hoegh. St.Petersburg. Så er vel en viss sjanse for at bilen befinner seg på samme båt som din.
Min skal utleveres i Bodø, så er litt usikker på hvordan frakten foregår innenlands.

Er det mulig å spore bilen videre fra Zebrugge på båten?

modpow

Har ikke klart å spore på VIN hos "KESS" som eier båten, men det er den eneste båten som passer inn med leveringstidspunkt (bekreftet ankomst i Bergen havn på mandag). Den følger også akkurat samme rute som Weser Highway i forrige uke, og den hadde også med seg Tesla fra Zeebrugge.

Kan det være biler som ankommer Trondheim fraktes videre nordover til Bodø? Tipper du får en melding nokså snart om utleveringstidspunkt. Jeg fikk melding på tirsdag, så ca. en uke i forkant av utlevering.
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA