Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ihavequestions

Sitat fra: Lucifer- på onsdag 31. august 2022, klokken 15:18
Om det er noen trøst har jeg en grå/sort/19" i bestilling fra 1. juni som har EDD 5.nov-20.des.

Alle forstår jo at det bare er et estimat og at ting skjer, men like irriterende når ting endrer seg så mange ganger som det har gjort🤷
Tesla MYP 22, sort/sort

Odinpodin

Utifra andre innlegg her så virker det som store endringer i edd betyr at du får vin snart

ViktorS

Sitat fra: Odinpodin på onsdag 31. august 2022, klokken 16:05
Utifra andre innlegg her så virker det som store endringer i edd betyr at du får vin snart
Har hatt store endringer i EDD, men ser ikke ut som jeg får bil snart haha.
EDD skal være dynamisk nå, i følge Tesla har, så den endrer seg ut i fra gjeldene forhold.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

apestreker

Fått hentetid i Trondheim. Fikk velge mellom 14./15./16. sept. Hvit/sort 20", bestilt i slutten av mars.

erikaak

Sitat fra: apestreker på onsdag 31. august 2022, klokken 21:32
Fått hentetid i Trondheim. Fikk velge mellom 14./15./16. sept. Hvit/sort 20", bestilt i slutten av mars.

Glad på dine vegne, men fy ****....bestilte 12.mars, samme spec (også Tr.heim). Fortsatt 8.nov-22.jan.
Takket du ja til hengerfeste?
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

ViktorS

Sitat fra: erikaak på onsdag 31. august 2022, klokken 21:39

Glad på dine vegne, men fy ****....bestilte 12.mars, samme spec. Fortsatt 8.nov-22.jan.

Jeg takket ja til hengerfeste. Det tok ikke såå lang tid før jeg fikk endret EDD fra q3 til q4. Mulig tilfeldig, hvem vet.

Er det noen båter på tur oppover med biler som ikke er utdelt til kunder nå? Eller er alt allokert?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Foremost

Henter min rødt/sort/20 (bestilt i april) i Bergen neste uke, men fikk aldri tilbud om HF :(

ndrsone

Der endret min EDD seg også. Fra 19.Okt - 3 Des til 21. Nov - 4. Feb... Bestilt i midten av April, Hvit/sort 20" svarte ja på hengerfeste.

Nouish

Har endelig fått VIN i appen i natt. Synes selv det er litt rart den kom først to dager etter jeg fikk utleveringstidspunkt. Heldigvis samme VIN som i kildekoden, så slipper ekstra arbeid ift forsikring :laugh:
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

apestreker

Glad på dine vegne, men fy ****....bestilte 12.mars, samme spec (også Tr.heim). Fortsatt 8.nov-22.jan.

Helt enig. Elendig håndtering. Forstår ikke hvordan det kan bære så vanskelig å ha et enkelt og fungerende køsystem.

Jeg fikk aldri SMS om hengerfeste. Hvis du takket ja kan det kanskje være at de med hf kommer senere. Det vil jo innebære en endring i produksjonen og gir for såvidt mening.

ndrsone

Sitat fra: apestreker på torsdag 01. september 2022, klokken 07:50

Helt enig. Elendig håndtering. Forstår ikke hvordan det kan bære så vanskelig å ha et enkelt og fungerende køsystem.

Jeg fikk aldri SMS om hengerfeste. Hvis du takket ja kan det kanskje være at de med hf kommer senere. Det vil jo innebære en endring i produksjonen og gir for såvidt mening.

I følge Tesla selv skal det ikke ha noe å si for leveringstid.. Men hvor mye man kan stole på det er jo et godt spørsmål.

Anders9

Sitat fra: Nouish på torsdag 01. september 2022, klokken 07:32
Har endelig fått VIN i appen i natt. Synes selv det er litt rart den kom først to dager etter jeg fikk utleveringstidspunkt. Heldigvis samme VIN som i kildekoden, så slipper ekstra arbeid ift forsikring :laugh:
Fikk også vin på appen i natt, men fikk den endelige faktura i går og der sto vin nummer oppført

Stick

Sitat fra: ihavequestions på onsdag 31. august 2022, klokken 15:00
Sitat fra: Stick på onsdag 31. august 2022, klokken 14:55
Sitat fra: ihavequestions på onsdag 31. august 2022, klokken 14:44
Sitat fra: Stick på onsdag 31. august 2022, klokken 14:32
Skjer ting nå! Fikk nettopp SMS fra Tesla med utlevering i Drammen 15. sept.  :+1:

Venter i spenning! Når bestilte du?

16.06.22 grå/sort/20''

Latterlig at jeg bestilte over 1 mnd før i svart, og ikke i grå som jeg egentlig ville ha, for å få den tidligere... Livets flaks!

Kjipt ja..
Tok en råsjans med grå siden jeg ble fortalt at sort og hvit var det enkleste å få. Samtidig ser jeg at ALLE bestiller sort og hvit og det er levert en del grå biler til Norge hittil som tilsier at sjansen bør være ganske stor for å få den "raskt". Stoler generelt ikke på Tesla og lyktes denne gangen med å ikke gjøre det.
2022 Model Y LR Grå/Sort 20"

erikaak

Sitat fra: apestreker på torsdag 01. september 2022, klokken 07:50

Nei sant. Aldri stol på en Tesla Sales Advisor. Hadde vært bedre om de hadde sagt "jeg vet ikke" fremfor "å takke ja til hengerfeste vil ikke påvirke leveringstiden" da jeg spurte om nettopp det ifm sms'en. Sa jeg ønsket det som ville gå raskest.
Elendig håndtering - helt enig. Hadde det ikke vært for at produktet er kjempebra og er det jeg vil ha, hadde jeg vært ute av leken for lengst og bestilt noe annet. 
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA