Hovedmeny

Glasstak.

Startet av TJV, torsdag 05. mai 2022, klokken 11:28

« forrige - neste »

TJV

Sitat fra: El-inor på mandag 09. mai 2022, klokken 09:32
Og her følger: 6 resons to avoid a panoramic roof

https://www.topgearbox.com/cars/your-car/6-reasons-to-avoid-a-panoramic-roof/

No 7: - redusert bruktbilverdi som en følge av de 6 over.

Blir mange billige biler på deg i fremtiden.
(Basert på mitt inntrykk av at de siste årene er det blitt mer og mer vanlig med ekstra stor frontrute eller panoramatak).
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Robert Nilsen

Flott at det blir billige biler til oss som gjerne vil ha panoramatak!

bitbrat

Sitat fra: Robert Nilsen på mandag 09. mai 2022, klokken 14:23
Flott at det blir billige biler til oss som gjerne vil ha panoramatak!
Absolutt. Jeg kunne selv aldri sett for meg bil uten panotak ig gleder meg stort til jeg får. Jeg forstår dog, at folk som bestilte bilen for et år eller mer siden, uten glasstak, gjerne vil stå for dette, og gjerne spre litt pest og galle om ulempene med glasstak, når de et år senere opplever å være omringet av glasstakentusiaster. På samme måte som de som har valgt bort elektrisk bakluke med kick gjerne sprer rundt seg hvorfor sistnevnte er det dummeste på jord. Mønsteret gjentar seg igjen og igjen.

Hvem er det tross alt som /vil/ ha villa i rivieraen, 100 mill på bok, og full tank på privatflyet? Bare tullball alt sammen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Olemann

Artig debatt.  De av oss som har hengt her en del år kjenner igjen lusa på gangen, denne gangen og...

Det er svært sjelden noen som har betalt hardt skattede kroner for ekstrautstyr i etterkant skriver  "Dette angrer jeg på, bortkastede penger, skulle heller tatt med mann/kone på operaen og avsluttet med en 7 retter på Maaemo enn disse hersens Top-sport setene med elektriske motorer både her og der..." :)

Enkel psykologi dette, er du en smule usikker på om du gjorde rett, så skriv et innlegg og forsvar ditt valg.
Har du IKKE tatt med pakken, så skriv et innlegg og forklar alle andre, også de som måtte like pakken, hvor dumt det er å brenne kronasje på den....

PS! Jeg har glasstak, og angrer ikke, selv om det faktisk kostet en helaften både i Operaen og på Maaemo.

Kjell Salvigsen

Jeg er en av dem som kom med et kritisk punkt til panorama tak fordi jeg opplevde knirk i det. Hadde jeg ikke opplevd det, hadde jeg helt sikkert ikke vært litt kritisk. Panorama tak gir som jeg skriver meget fin romfølelse særlig for baksete passasjerer. Nå kan det se ut som at knirk er borte etter utbedring før helga, hvis knirk er permanent borte er jeg selvsagt vippet fort over på mest positiv  til dette. Rullegardin er genial patent når lyset blir generende
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

El-inor

Hva tenker panorama-entusiastene om risikoen VW påfører sine kunder og deres passasjerer ved å ikke levere laminerte glasstak?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

ELvin2022

Jeg har bestilt med panorama tak, og den risikoen  har ikke bekymrrt meg..selv ikke etter å ha lest denne tråden.. hvorfor skal du alltid være så kritisk til VW?  Har du et behov for alltid kverulere og lage dårlig stemning? Samme hvilken tråd du skriver i så lager du alltid kvalme her.. veldig lurt av deg å bytte navn, for det var jo ingen som skjønnte hvem du egentlig var

El-inor

Sitat fra: ELvin2022 på mandag 09. mai 2022, klokken 22:25
Jeg har bestilt med panorama tak, og den risikoen  har ikke bekymrrt meg..selv ikke etter å ha lest denne tråden.. hvorfor skal du alltid være så kritisk til VW?  Har du et behov for alltid kverulere og lage dårlig stemning? Samme hvilken tråd du skriver i så lager du alltid kvalme her.. veldig lurt av deg å bytte navn, for det var jo ingen som skjønnte hvem du egentlig var

Fint hvis denne tråden kan fortsette å handle om glasstak og ikke om meg.

Jeg er sikker på at mange setter pris på den informasjonen som kommer frem her når de skal vurdere valg av utstyrspakker. Selv var jeg totalt uvitende om den risikoen som ulaminerte glasstak medfører inntil jeg leste historien det er linket til i trådstarten. Jeg valgte bort panoramatak av helt andre grunner.

Kanskje er dette den nyttigste tråden her på forumet på lenge?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

unik42

Jeg valgte ikke glasstak. Men det er mest fordi jeg egentlig ikke ville betale 500k for en bil jeg "kun" trengte å betale 417k + vinterhjul.

Men skulle jeg spekket den selv ville ikke glasstak vært med. Men til gjengjeld ville jeg hatt HUD, elektriske seter og kanskje matrix lyktene.

Glasstak er ikke ønsket av noen av oss, kanskje med unntak av minste jenta fordi naboen har det på sin Enyaq. Da jeg hadde ID3 på hjemlån noen måneder var persiennen lukket hele tiden.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

hELgenen

Sitat fra: Olemann på mandag 09. mai 2022, klokken 21:17

PS! Jeg har glasstak, og angrer ikke, selv om det faktisk kostet en helaften både i Operaen og på Maaemo.

Om valget stod mellom glasstak og helaften på Operaen og Maaemo så må jeg si valget hadde vært enkelt.

Det er vel slik at hva man liker og ikke liker er veldig forskjellig - og det innbefatter da glasstak.
Kan ikke forstå at man i 2022 skal være bekymret for sikkerheten mhp.glasstak - dette er nok testet og retestet.

Men generelt er det jo slik at ethvert utstyr man dytter på øker også sannsynligheten for feil og komplikasjoner.

daktari

Sitat fra: El-inor på mandag 09. mai 2022, klokken 22:06
Hva tenker panorama-entusiastene om risikoen VW påfører sine kunder og deres passasjerer ved å ikke levere laminerte glasstak?
Bryr meg ikke. Det er vel ikke laminerte vinduer på sidene eller bak heller - på noen biler jeg noensinne har kjørt. Hva tenker du om manglende laminering av sideruter på biler? Hva gjør du med det?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. mai 2022, klokken 15:01
Bryr meg ikke. Det er vel ikke laminerte vinduer på sidene eller bak heller - på noen biler jeg noensinne har kjørt. Hva tenker du om manglende laminering av sideruter på biler? Hva gjør du med det?

Er verre med Tesla som selger "autopilot" til ukvalifiserte piloter......

https://www.tv2.no/a/14770078/

DagfinnN

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 10. mai 2022, klokken 16:08

Klassisk eksempel på manglende argumenter.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

hELgenen

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 10. mai 2022, klokken 16:32
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 10. mai 2022, klokken 16:08

Klassisk eksempel på manglende argumenter.

https://www.drive.com.au/news/tesla-owner-to-elon-our-roof-just-fell-off/

Så uansett glass - det gjelder å feste det skikkelig...

TJV

Det er faktisk sånn at ingen bilmodell er best på alt.
Siden vi er inne på "sikkerhet" så kan jeg spore av litt og komme med noe positivt. Dette slår nok positivt ut på forsikringspremien også.
Kjipt om bilen din ville blitt stjålet med lange ventelister og økende bilpriser. 
Vi som har ID.4 eller dere som venter på en slipper i hvertfall bekymre oss om bilen er stjelt i løpet av natten.
En omfattende test utført av tyske ADAC viser at av 501 bilmodeller kom 24 gjennom uten å bli stjålet. Ja, ID.4 er blant de få bilene.

https://dinside.dagbladet.no/motor/her-taper-biltyven/76021657
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA