Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

k1

Sitat fra: flangvik på torsdag 09. juni 2022, klokken 15:32
Fikk denne idag   :(

Fikk også den.
De har vel fått så mange henvendelser om dette at de valgte å imøtekomme alle forespørsler med en felles mail som egentlig ikke sier noe annet at "vi vet ikke når du kan forvente å få bilen, men når vi vet skal vi si ifra".  :-\

marsetbor

Jeg har også fått den. Fint å høre noe fra Tesla, selv om e-posten egentlig sier null og niks.
Tesla Model Y 2023

GOS

Sitat fra: Toonster på torsdag 09. juni 2022, klokken 14:32
Sitat fra: geear på torsdag 09. juni 2022, klokken 13:15
Jeg hadde ingen VIN før det kom opp 2022 foran modellen på kontooversikten. Sjekket med begge kjente metodene for å finne det, bare timer før det kom 2022...

Ja, når det dukker opp årsmodell (2022) så er VIN i kildekoden.

Er ikke så sikker på at det alltid er tilfelle. 2022 kom opp på min Model Y for ett par uker siden eller så, men finner ikke noe i kildekoden. Har estimert levering 20-30 juni.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

cosinus

E-posten sier vel at de beklager at den estimerte leveringen ikke kan forventes overholdt. Hvilke andre ulemper skulle de beklage?

Torgeir Jensen

Fikk samme og jeg venter på P fra Tyskland
Virker å være generisk da LR kommer jo med båt fra Kina.

Ladrab

Sitat fra: k1 på torsdag 09. juni 2022, klokken 16:59
Sitat fra: flangvik på torsdag 09. juni 2022, klokken 15:32
Fikk denne idag   :(

Tror den meldingen kommer til alle som bestiller bil fra Tesla nå. Jeg kjøpte en inventory YP i dag, som allerede står klar i Drammen, men fikk også denne e-posten..

Fikk også den.
De har vel fått så mange henvendelser om dette at de valgte å imøtekomme alle forespørsler med en felles mail som egentlig ikke sier noe annet at "vi vet ikke når du kan forvente å få bilen, men når vi vet skal vi si ifra".  :-\
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

jeey

Denne dukket opp i nyhetsfeeden og kan nok forklare litt hvorfor ting er forsinket.

https://www.mercurynews.com/2022/06/09/tesla-shanghai-workers-can-return-home-for-first-time-in-weeks/

Sitat
In the first month under the closed loop, the Shanghai factory operated on a single 12-hour shift for six days with one day off. That was ramped up to double shifts later in May, the people said.
The system helped Tesla increase production at the plant to 33,544 cars in May from 10,757 in April, according to China Passenger Car Association data released Thursday. Still, that was only half of its normal monthly output: prior to Covid, the factory produced about 2,100 cars a day.

oyvindNO

Etter å hatt Juli som estimert levering så forsvant estimatet noen dager før det i dag kom Sept 22 - Nov 6. LR svart/svart 20" bestilt 13.04.

Hovedgrunnen til 20" var tidligere estimert levering. Ser det fortsatt estimeres tidligere levering med 20" på nybestilling. Kjenner jeg da blir litt provosert når flere med senere bestillinger og 19" får nå i Juni. For meg lukter dette salgstriks fra Tesla for å få folk til å velge dyrere konfigurasjon. Useriøst.

Noen som har fått estimert levering av LR med 20" i det hele tatt nå i Juni?

kathri1e

Sitat fra: oyvindNO på fredag 10. juni 2022, klokken 21:28
Etter å hatt Juli som estimert levering så forsvant estimatet noen dager før det i dag kom Sept 22 - Nov 6. LR svart/svart 20" bestilt 13.04.

Hovedgrunnen til 20" var tidligere estimert levering. Ser det fortsatt estimeres tidligere levering med 20" på nybestilling. Kjenner jeg da blir litt provosert når flere med senere bestillinger og 19" får nå i Juni. For meg lukter dette salgstriks fra Tesla for å få folk til å velge dyrere konfigurasjon. Useriøst.

Er i akkurat samme situasjon, med samme bil i bestilling. :-1: Bare jeg bestilte i feb, har frem til sist uke hatt estimert levering mai. Nå er det helt tomt i feltet med leverings informasjon.. Ringte tesla igår og de sa september/oktober måtte jeg nok værtfall vente til, spurte om det hjalp å bytte til 19" da de får bilene sine. Men det var det ikke noe hjelp i mente de..

RonnyØ

Sitat fra: kathri1e på fredag 10. juni 2022, klokken 22:47

Er i akkurat samme situasjon, med samme bil i bestilling. :-1: Bare jeg bestilte i feb, har frem til sist uke hatt estimert levering mai. Nå er det helt tomt i feltet med leverings informasjon.. Ringte tesla igår og de sa september/oktober måtte jeg nok værtfall vente til, spurte om det hjalp å bytte til 19" da de får bilene sine. Men det var det ikke noe hjelp i mente de..

Bestill én til med 19" - så ser man hvem som kommer først :)

kathri1e

Sitat fra: RonnyØ på fredag 10. juni 2022, klokken 23:27

Det har jeg vurdert..;P

flangvik

Sitat fra: kathri1e på fredag 10. juni 2022, klokken 23:56
Sitat fra: RonnyØ på fredag 10. juni 2022, klokken 23:27

Det har jeg vurdert..;P

Også sterkt vurdert dette... Men vil man virkelig ha bil så finnes det jo noen på Finn også  :-X
Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

KVRO

Hadde estimert levering 19.-30. juni til igår med 19'' men så forsvant alt siden igår kveld. Noen andre som har opplevd det samme?
TMYC Q2 22

Contango

Sitat fra: KVRO på lørdag 11. juni 2022, klokken 11:47
Hadde estimert levering 19.-30. juni til igår med 19'' men så forsvant alt siden igår kveld. Noen andre som har opplevd det samme?
Yup
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

KVRO

Sitat fra: Contango på lørdag 11. juni 2022, klokken 12:54
Sitat fra: KVRO på lørdag 11. juni 2022, klokken 11:47
Yup
Da forsvant det håpet ja 😁
TMYC Q2 22

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA