Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019 TM3 vs. 2022 Model Y

Startet av larsbanan89, mandag 11. april 2022, klokken 21:06

« forrige - neste »

DagCH

Har lest om og sett video av flere som nevner fjæringen som spesielt hard og nesten vond på humpete vei. Var derfor svært spent på påsketur i min 2022 model Y - utlevert nå i Mars.

Kjørte flere strekker med svært ujevn telehiv-rally, og må si at det aldri har vært en bedre opplevelse på disse veiene enn det var nå denne påsken :D Ja, fjæringen er stiv, men på ingen måte ubehagelig. Derimot så jeg at de andre bilene rundt meg hoppet rundt som sprettballer, og dunket nedi flere steder. Kan det være forskjell på 2021 og 2022 TMY med tanke på fjæringen?

Simmelim

Samme opplevelse her. Påsketur på veier med mye telehiv og ujevnheter. Bilen er fast og fin men på ingen måte ukomfortabel. Veldig positivt overrasket.

2022 MIC

Handyman

Jeg opplever bilen som stiv og hard i lav fart over veimerking, brostein og små skjøter/kanter. Merker faktisk litt mer til slike ting enn i -19 TM3en vi hadde.
I høy fart oppleves jeg den som fast og god, ikke ubehagelig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Sitat fra: DagCH på tirsdag 19. april 2022, klokken 13:28
Har lest om og sett video av flere som nevner fjæringen som spesielt hard og nesten vond på humpete vei. Var derfor svært spent på påsketur i min 2022 model Y - utlevert nå i Mars.

Kjørte flere strekker med svært ujevn telehiv-rally, og må si at det aldri har vært en bedre opplevelse på disse veiene enn det var nå denne påsken :D Ja, fjæringen er stiv, men på ingen måte ubehagelig. Derimot så jeg at de andre bilene rundt meg hoppet rundt som sprettballer, og dunket nedi flere steder. Kan det være forskjell på 2021 og 2022 TMY med tanke på fjæringen?
2021 er også veldig fin i godt driv på svingete telehiv-veier i 80-90+ km/t, selv fullastet med full takboks, så akkurat på det området tror jeg dette er bevis verken i den ene eller andre retningen. Veldig trygg og stabil. Selv over flere titalls mil med svær henger på slike veier har jeg ikke opplevd å bli tatt igjen en eneste gang, det er heller andre veien. Det er først og fremst i lav hastighet at det dunker og slår på 2021 iallfall. Har noen sjekket EPC om det er andre komponenter på 2022?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA