Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladerne på Vestby

Startet av El rayo, lørdag 29. september 2012, klokken 23:23

« forrige - neste »

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

PerBear

Dagens kommersielle elbiler er retrodesign som ikke er bedre enn elbilene var for 100 år siden:
http://www.lowtechmagazine.com/2010/05/the-status-quo-of-electric-cars-better-batteries-same-range.html

Derimot er nye design i stand til å kjøre mye lenger men da må folk endre sine forventninger til hvordan et kjøretøy skal se ut:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5702.0.html
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Rio

#2
Sitat fra: PerBear på lørdag 08. september 2012, klokken 23:10
Dagens kommersielle elbiler er retrodesign som ikke er bedre enn elbilene var for 100 år siden:
http://www.lowtechmagazine.com/2010/05/the-status-quo-of-electric-cars-better-batteries-same-range.html

Derimot er nye design i stand til å kjøre mye lenger men da må folk endre sine forventninger til hvordan et kjøretøy skal se ut:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5702.0.html

Wow!

Jeg så den artikkelen i Low Tech Magazin (som har ligget der i flere år) for 2 timer siden! Snakk om sammentreff!

(Jeg søkte på mikro-vindmøller!)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Aspiranten

Har ikke Tesla batteriet 8 års garanti? Artikkelen sier at batteriet i Roadster må byttes etter max 7 år.

Den sier også at Leaf bruker minst 15kWh/100km...

Etter det sluttet jeg å lese den.
Nissan Leaf

PerBear

Sitat fra: Aspiranten på søndag 09. september 2012, klokken 00:17
Den sier også at Leaf bruker minst 15kWh/100km...
Etter det sluttet jeg å lese den.

Det stemmer nok, husk at det er målt basert på standardiserte tester og ikke hva som er erfaringsdata.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

elektrolux

Electric motors and batteries have improved substantially over the past one hundred years, but today's much hyped electric cars have a range that is - at best - comparable to that of their predecessors at the beginning of the 20th century. Weight, comfort, speed and performance have eaten up any real progress. We don't need better batteries, we need better cars.

VW Golf har også blitt sammenlignet over årene.

Konklusjonen der var den samme. Golf I og Golf V bruker like mye drivstoff. Økt vekt, sikkerhet og avgassrensing har spist opp all økning i effektiviteten til motorene på de nyeste bilene.

Det rare er at dette ser ut til å skje også med nyere Elbiler. selv med doblet batterikapasitet, går bilene knapt lengre enn classic bilene fra forrige århundre. Dette kommer spesielt tydelig fram når en sammenligner Think Classic med Nye Think, og enda mer oppsiktsvekkende om en tar med PIV3 i sammenligningen.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA