Kjøp av brukt model S 75D

Startet av Davor, søndag 27. mars 2022, klokken 00:00

« forrige - neste »

Davor

Hei, jeg og kona vurderer sterkt kjøp av S75D 2018 modell. Vi har satt budsjett på ca 390000kr.
Det jeg ikke klarer å bestemme meg er om jeg skal gå for en bil med MCU1 som er registrert i mars 2018 og rundt 80000km på telleren eller skal jeg gå for en som har MCU2, er registrert litt senere på samme året men er gått 98000km.
Hvordan er Tesla med goodwill etter at bilene er kjørt over 100000km men er ennå ikke 5 år gamle?

sjokomelk

Jeg personlig ville uansett oppgradert til MCU2, så legg inn prisen for dette i regnestykket ditt.
https://www.tesla.com/no_NO/support/infotainment

Og Tesla gir deg ingenting hvis du har passert 100k km, og det er lite til ingenting av slingringsmonn der dessverre.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Davor

krister461

Nå har du reklamasjonsrett til 5 år uansett, men ja, med Tesla må man kanskje krangle litt...

E_S

Min erfaring er at så lenge bilen er under 5 år er det svært liten forskjell om den har gått over eller under 100k siden man uansett har reklamasjon, men når de 5 årene har gått, er sannsynligheten for å få noe dekket nesten null.
:)

petersv

En 5 år gammel bil som har gått over 100k km er det ikke urimelig å påregne rep.kostnader. Det viktige er batteri- og drivlinjegarantien på 8 år/ubegrenset km.

kamuflars86

Kjøpte brukt S75D, 17mod for halvannet år siden, da var den gått 100k akkurat. Eneste utgift har vært en service og nye bremseklosser. Var(og er?) bilen som gir mest valuta for pengene i teslauniverset når en har behov for plass i bagasjerom og baksetene. Føles litt utdatert eneste på tech-siden og drømmer om en model Y.

Er en fantastisk bil som vil være en klassiker om 50år . Ultimate road-cruiseren med god plass, autopilot og drivlinjen til en porsche. Til 350 000kr !!!!! :D

Har eid S100D tidligere (Hadde ikke behov for rekkevidden..)

Davor

Skulle handle bil nå i helga da jeg fant en 75D 17 mod med bare 60k på telleren men noen kom før meg og kjøpte bilen i dag. Det var den eneste bilen rundt 380k kr i denne delen av Norge (Møre og Romsdal). Har så lite lyst å reise langt for å kjøpe bil.

Klykken

Sitat fra: Davor på torsdag 31. mars 2022, klokken 23:02
Skulle handle bil nå i helga da jeg fant en 75D 17 mod med bare 60k på telleren men noen kom før meg og kjøpte bilen i dag. Det var den eneste bilen rundt 380k kr i denne delen av Norge (Møre og Romsdal). Har så lite lyst å reise langt for å kjøpe bil.
Må se på det som en ypperlig mulighet til å bli godt kjent med bilen. S er ellers en fantastisk langkjøringsmaskin så det ville jeg ikke sett mørkt på! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ewout

Jeg kjøpte min første S i Molde mens jeg bor i Hvittingfoss. Det var ganske gøy å begynne med en fin 8-9 timers 'roadtrip'. Hadde gjort det i dag og om det var aktuelt. :D
Life is electrifying :-)

Davor

Blir visst bil på meg på mandag, skal nedover til Lillestrøm og forhåpentligvis handle bil og kose meg på vei tilbake til Molde.

VegarHenriksen

Sitat fra: Davor på torsdag 31. mars 2022, klokken 23:02
Har så lite lyst å reise langt for å kjøpe bil.

Whaaaat! Halve gleden er jo å kjøre bilen hjem igjen. Hadde en 2000km tur hjem når jeg henta min og det var ingenting annet enn fantastisk  :D
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Davor

Da er bilen kjøpt, en 2017 modell produsert i desember og 60000km på telleren. Ble langtur på meg likevel. Kjøpt i Lillestrøm og kjørte den sent i går kveld hjemover til Molde, flott bil og flott tur. Synd bare at jeg måtte på arbeid kl 5 på morningen i dag og jeg ankom halv 2 i natt, så det ble ikke mange timer med søvn.
Takk for alle innspill!

sremac22

Hei, jeg og kona har aldri kjørt Tesla. Vi har hjemme en Nissan Leaf på 30kW og en volvo v50 2011 modell. Nå tenkte vi å bytte ut Volvo til en Tesla S eller X. Vi har budsjett på max 350k. Jeg har lite kjennskap til Tesla og driver å lese meg opp litt. Er det noe anbefalinger dere har? Hvilken modell lønner det seg å se etter og hva bør jeg være obs på? Jeg fikk anbefaling om å se etter en S modell med nytt batteri og som fortsatt har gratis lading, men da tenker jeg at det er kanskje mange slitte deler siden det er da 2015 eller eldre modell. Takk på forhånd.

turfsurf

Sitat fra: sremac22 på søndag 13. august 2023, klokken 08:03Hei, jeg og kona har aldri kjørt Tesla. Vi har hjemme en Nissan Leaf på 30kW og en volvo v50 2011 modell. Nå tenkte vi å bytte ut Volvo til en Tesla S eller X. Vi har budsjett på max 350k. Jeg har lite kjennskap til Tesla og driver å lese meg opp litt. Er det noe anbefalinger dere har? Hvilken modell lønner det seg å se etter og hva bør jeg være obs på? Jeg fikk anbefaling om å se etter en S modell med nytt batteri og som fortsatt har gratis lading, men da tenker jeg at det er kanskje mange slitte deler siden det er da 2015 eller eldre modell. Takk på forhånd.
Kom vel S med gratis lading frem til 2017 sånn ca? Uansett, hvis dere ikke kjører veldig mye og lader mye på hurtiglader så ville jeg ikke brydd meg så hardt om det. Vi kjører ca 60.000km i året og hurtiglader ca 20%. Utgiftene til lading er fremdeles ikke store greiene. Selv på 5000km sommerferie Norge på langs med henger brukte vi vel ikke mere enn 3000kr på lading.

Ellers så er rådet som for alle andre biler, nyest mulig med lavest mulig km. X er en mere kompleks bil og har mere ting som kan feile, selv om dørhåndtakene på S er notorisk dårlige.

Er du så heldig å finne bil som nettopp har fått nytt batteri eller ny motor så er jo det selvfølgelig en stor fordel.

S og X er alle bygd i Fremont, og kvalitetskontrollen der er så som så. Så se over nøye, spesielt lakkfeil er en gjenganger. Og så ville jeg ikke hengt meg opp så mye i panelgaps, det er andre ting som er viktigere i hverdagen.

Jeg ville uansett ikke gått for noe eldre enn første facelift (midt 2016).
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA