Hovedmeny

Pålogging Spotify med Tesla konto

Startet av Gusse, mandag 21. februar 2022, klokken 17:28

« forrige - neste »

Gusse

Sliter med å få logget på min spotify konto som jeg har gjennom premium abnm. Får bare ugyldig konto.
Noen som vet?
Har rebootet.
Synes å huske at brukernavn og kode var ferdig utfyllte på en tidligere bil, men det er de ikke hos meg i denne.

YSG

Mulig jeg misforstår nå, men prøver du bruke Tesla-kontoen din til å logge inn i Spotify?
Det eneste Tesla premium connectivity gir deg ift. Spotify, er streaming av data i spotify-appen til bilen. Du må ha en egen Spotify-konto ved siden av.

yurgh

Samme her, Spotify-appen i infotainment vil ikke logge inn på Spotify Premium-kontoen min. Omstart av infotainment hjelper ikke. Bruker wifi, da jeg ikke har Tesla premium abo, men det har funket fint til nå.

Gusse

Sitat fra: yurgh på torsdag 24. februar 2022, klokken 15:22
Samme her, Spotify-appen i infotainment vil ikke logge inn på Spotify Premium-kontoen min. Omstart av infotainment hjelper ikke. Bruker wifi, da jeg ikke har Tesla premium abo, men det har funket fint til nå.
Sånn som jeg forstår deg, så beskriver du et litt annet problem enn mitt.
Jeg fikk ikke brukt min Tesla konto som følger med premium abn fra Tesla til å bruke spotify i bilen. Nå er det i orden. Support fikset det👍

Gusse

Sitat fra: YSG på tirsdag 22. februar 2022, klokken 13:48
Mulig jeg misforstår nå, men prøver du bruke Tesla-kontoen din til å logge inn i Spotify?
Det eneste Tesla premium connectivity gir deg ift. Spotify, er streaming av data i spotify-appen til bilen. Du må ha en egen Spotify-konto ved siden av.
Nei, absolutt ikke det jeg prøver på. Får rett og slett ikke til å bruke app i bilen, uten å måtte logge meg på med en egen spotifykonto som jeg abnm på utenom. Nå har jeg fått hjelp fra support, og det var tydeligvis ingen quick fix, men etter 3 samtaler ble det greit👍

TiLT

Jeg fikk akkurat samme problem da jeg satte meg inn i min Model 3 i kveld. Spotify sto og spinnet en stund, og etter en reboot krevde den innlogging. Ved forsøk på å bruke Tesla-kontoen sa den bare at den kontoen ikke eksisterer. Første gang jeg har opplevd det etter over et år med bilen.

TiLT

Hmm, dette kan være relatert til et globalt cyber-angrep som startet for et par timer siden og som jeg bare nettopp hørte om. Spotify er visstnok en av tjenestene som er affektert.

Får vel bare anta at ting fikser seg selv da.

Klykken

Krevde innlogging i morges hos meg også. Var bare å trykke på "bruk tesla-konto" så var alt som normalt her. Ikke orket å logge på egen konto.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Det var et problem med Spotify i går, ja. Feilet på alle forsøkene på login, og restartet også MCUen uten hell. Det begynte å fungere igjen rundt 20-tiden.

Måtte faktisk også logge på Spotify på iPhonen også igjen da jeg startet appen i dag tidlig, så det tyder på et Spotify-problem.

Lynet

Sitat fra: YSG på tirsdag 22. februar 2022, klokken 13:48
Jeg har ikke brukt spotify siden mai 2020 da min 12 mnd fri premium connectivity gikk ut. Men jeg hadde ikke egen spotifykonto, brukte den som var tilgjengelig via Tesla. Er den muligheten fjernet?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Klykken

Sitat fra: Lynet på torsdag 10. mars 2022, klokken 22:52
... jeg hadde ikke egen spotifykonto, brukte den som var tilgjengelig via Tesla. Er den muligheten fjernet?
Nei, den er der enda.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Lynet

Sitat fra: Klykken på fredag 11. mars 2022, klokken 10:30
Sitat fra: Lynet på torsdag 10. mars 2022, klokken 22:52
... jeg hadde ikke egen spotifykonto, brukte den som var tilgjengelig via Tesla. Er den muligheten fjernet?
Nei, den er der enda.
Så det skal virke med å koble til WiFi, eller kun ved Premium?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Koblet til WiFi, men må legge inn brukernavn og passord for å logge på Spotify.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA