Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tulle på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 14:22FUD nytter det dessverre ikke å skyte ned. Kapper man ett hode, vokser jo to nye ut med en gang :)
Vil si det er mer som ugress. Man blir aldri kvitt det, men det hjelper jo å luke litt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

JorEl

Jeg digger ZEV-kreditter. For naturen blir det jo ikke så mye bedre, om en skitten fabrikk(ICE) kjøper kredittene, for så å bli ren og pen..
Tesla selger dem til sine argeste konkurrenter, og de klarer bare ikke å motstå fristelsen siden de får de billig. Tesla har haugevis av dem, og konkurrentene hater Tesla, men kjøper dem alikevel :laugh: :laugh:
De tisser  i sine skitne ICE-bukser :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

mthoring

Fasit:

Tesla produced 80,142 electric cars, 53,239 Model 3, as well as 26,903 Model S and X vehicles.
Deliveries for Q3 totaled 83,500 vehicles, comprised of 55,840 Model 3, as well as 14,470 Model S, and 13,190 Model X.

Q3 deliveries alone represents 80% of the company's entire deliveries in 2017.

https://www.teslarati.com/tesla-q3-production-and-delivery-numbers/
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Espen Hugaas Andersen

Bedre tall enn jeg turte håpe på. Positiv kontantstrøm er tilnærmet garantert, men vi må visst vente en måned til for å få vite status på profitten.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 15:01
Bedre tall enn jeg turte håpe på. Positiv kontantstrøm er tilnærmet garantert, men vi må visst vente en måned til for å få vite status på profitten.

Er ikke disse tallene som guidet ? Har du mistet troen ?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tellus på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 16:14Er ikke disse tallene som guidet ? Har du mistet troen ?
De er ikke *mye* bedre enn jeg håpet. Jeg trodde 53k Model 3 leveranser og 27k Model S/X leveranser, altså 80.000 leveranser til sammen. 3.500 høyere er nevneverdig. Det er omkring $230 mill ekstra i omsetning.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: Løve på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 10:49Når en har rene forhandlersalg der hvem som helst kan møte opp og kjøpe en bil på dagen, uten forhåndsresevasjon, da er det ikke noe back-log igjen.

Dette er diskutert mange ganger nå etter hvert, og din "analyse" stemmer altså ikke. Det er fortsatt flere hundre tusen i kø, og de forholdsvis få bilene som har vært solgt uten reservasjon som et prøveprosjekt har vært biler som har vært produsert i "batches", og som ikke har mulighet til å bli fraktet andre steder (fordi de prioriterer å frakte reservasjoner til der kundene er).

Jeg skjønner ikke hvorfor du gnager på noe som allerede er diskutert til døde.

emurof

Sitat fra: MrOtto på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 11:30
Useriøs aksje med skruppelløs manipulasjon i sosiale media som allerede er avgjort ulovlig.

Vel nei, Musk trengte ikke å innrømme skyld, altså må han anses for å være uskyldig til det motsatte er bevist.

emurof

Sitat fra: Tulle på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 14:22
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 12:23
Da er de profitabel selv uten ZEV-kreditter, og ett FUD-argument til er skutt ned.
FUD nytter det dessverre ikke å skyte ned. Kapper man ett hode, vokser jo to nye ut med en gang :)

"Tesla vil aldri klare å produsere 5000 Model 3 i uka"

"Tesla har klart å produsere 5000 Model 3 i uka, men nå tørker etterspørselen opp"

"Tesla har klart å produsere 5000 Model 3 i uka og de selger fortsatt alt de klarer å produsere, men nå kommer konkurrentene og banker Tesla"

"Tesla har klart å produsere 5000 Model 3 i uka, de selger fortsatt alt de klarer å produsere, og konkurrentene sliter med å hamle opp med Tesla, men de vil aldri klare å gå med overskudd"

"Tesla har klart å produsere 5000 Model 3 i uka, de selger fortsatt alt de klarer å produsere, konkurrentene sliter med å hamle opp med Tesla, de klarer å gå med overskudd, men det er egentlig et falskt overskudd"

Og slik fortsetter det i det uendelige. Og da har jeg glemt utallige påstander og bortforklaringer man har kommet med. Det engelske uttrykket er "moving the goalpost", men hva heter det på norsk igjen?

Jejl

https://www.youtube.com/watch?v=TtUlIlUxMJo

En bra oppsummering, og forklaring av den berømte saken.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

georglu

Sitat fra: emurof på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 21:41
Og slik fortsetter det i det uendelige. Og da har jeg glemt utallige påstander og bortforklaringer man har kommet med. Det engelske uttrykket er "moving the goalpost", men hva heter det på norsk igjen?

Flytte målet etter ballen?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Storg

Når Tesla snakker om gross margin på M3, er dette ren produksjonkost? Eller inkluderer det også markedsføring, salg, distribusjon og garanti-reparasjoner?

What-a-watt

"Bruttomargin er et selskaps totale salgsinntekter minus kostnaden for varer solgt, dividert med totale salgsinntekter, uttrykt i prosent.
Bruttomarginen representerer prosentandelen av totale salgsinntekter som selskapet beholder etter å ha påført de direkte kostnader knyttet til produksjonen av varene og tjenestene den selger. "

Storg

Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 22:55
"Bruttomargin er et selskaps totale salgsinntekter minus kostnaden for varer solgt, dividert med totale salgsinntekter, uttrykt i prosent.
Bruttomarginen representerer prosentandelen av totale salgsinntekter som selskapet beholder etter å ha påført de direkte kostnader knyttet til produksjonen av varene og tjenestene den selger. "

Såfremt Tesla følger denne definisjonen så har de jo endel andre kostnader som skal dekkes for å gå med overskudd. 

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA