Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: Geirr på søndag 30. september 2018, klokken 07:03
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 30. september 2018, klokken 00:15
SEC hadde en svak sak og det har de andre søksmålene også. Tviler på at de får noe utav Musk/Tesla.
Nå har vel ikke din vurderingsevne den siste tiden vært helt 'i vader' da...tipper du får en overraskelse her også....
Dette er personangrep mot deg Espen. Jeg synes godt at du kan rapportere dette. Forum blir bare verre og verre med slik skittkasting.
Min mening: Espen har adskillig mer fornuft i hjernen en de fleste medlemmene i FUD gjengen her.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Espen Hugaas Andersen

Personangrep bruker jeg ikke å bry meg med. Det er ikke verdt tiden min og det bare undergraver kredibiliteten til de som bedriver med sånt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hELgenen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 30. september 2018, klokken 11:38
Personangrep bruker jeg ikke å bry meg med. Det er ikke verdt tiden min og det bare undergraver kredibiliteten til de som bedriver med sånt.

Bra - helt enig. Det bør være litt takhøyde her. Det har jo vært veldig mange
innlegg her som går på Elon Musk sin vurderingsevne,hvilket jeg synes er helt ok i settingen hva det vil si for aksjekursen.  Når det gjelder vurderingsevnene til de som debatterer her inne så synes jeg også det er innenfor å nevne i denne tråden. Vi snakker jo tross alt om aksjekurser og vurdering av disse - det er jo ikke personlige egenskaper som mennesker vi driver å diskuterer. At noen skulle påpeke at min vurdering av Tesla aksjen er helt bak mål så tar jeg meg ikke nær av det.  Jeg er mer skremt av at noen tar ting så ekstremt personlig at det eneste de aksepterer er at alle er enige i alt og stryker hverandre opp etter ryggen. Slike ekkokammere der folk som er enige om alt møtes er jo egentlig ikke en bra ting. Blir uansett spennende å se Tesla aksjen fremover

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror vi ender mandagen i området 280-320. Uptick rule er fortsatt i spill, så shortene har en hånd bundet bak ryggen. Og fallet var hovedsaklig drevet av frykten at Musk ikke lengre kunne være CEO, og der har trusselen nå passert.

Og så tror jeg nå Tesla avventer med produksjons- og leveransetallene til før markedet åpner på tirsdag, slik at de kan benytte momentet fra dagen før til videre økning. Kanskje tilbake på 350 ved slutten av uken.

Krysser fingerene, i hvert fall.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cobos

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 30. september 2018, klokken 12:14
Jeg tror vi ender mandagen i området 280-320. Uptick rule er fortsatt i spill, så shortene har en hånd bundet bak ryggen. Og fallet var hovedsaklig drevet av frykten at Musk ikke lengre kunne være CEO, og der har trusselen nå passert.

Og så tror jeg nå Tesla avventer med produksjons- og leveransetallene til før markedet åpner på tirsdag, slik at de kan benytte momentet fra dagen før til videre økning. Kanskje tilbake på 350 ved slutten av uken.

Krysser fingerene, i hvert fall.
Jeg heller nok mer mot deg Espen, men ser en del på TMC mener at den "gapper up" til rundt 300 ved åpningen på mandag. Gjør den det med uptick regelen aktiv kan det potensielt skremme shorterne, hvor de fleste vet at produksjonstallene kommer sent mandag eller på tirsdag. Da kan det fort løpe opp til 320-330 allerede på mandag. Men må innrømme at jeg er meget spent, på hva som skjer.

Apropos det er det mulig ved å bruke norske nettmeglere å kjøpe i premarket/aftermarket på Nasdaq? Har ikke funnet noen som støtter det?
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

JorEl

Jeg også lurte på dette med premarked ???
Jeg har en overføring til Nornet på gang, håper pengene kommer fort inn på handlekonoen. Hvordan er "beste" måten, å komme seg inn i aksjen på mandag? Legge inn bud før børsen åpner? Kan man det?
Er redd for om jeg vil ha aksjen for 270 så fyker den opp før jeg får kjøpt..

E: For ordens skyld så blir jeg taknemmelig for hjelp, selv om kursen skulle gå ned :)
E: Må man bare ta i litt ekstra for sikkerhets skyld?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Huskestue

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 30. september 2018, klokken 09:35
Sitat fra: hELgenen på søndag 30. september 2018, klokken 09:27SEC hadde IKKE en svak sak - hadde de virkelig hatt det hadde vel aldri EM akseptert dette.
De hadde en svak sak. Men SEC tok aksjonærene som gisler og tvang Musk til å inngå forlik. Kan ikke si jeg har særlig respekt for SEC lengre. Det er sikkert noen bra folk som jobber der, men dette virker egentlig kriminelt. Håper fortsatt det blir et class-action mot SEC.

Hvis SEC skal kritiseres så er det som vanlig at de slår for lite og ikke hard nok ned på markedsmanipulasjon og uren trav. Det er også en korrekt kritikk i dette tilfellet selv om2008 er ett enda mer graverende eksempel. SEC er i en vanskelig posisjon i slike tilfeller for konsekvensene  for aksjonærer blir typisk mye større enn konsekvensene for de som har utført forbrytelsene. Der er vel ofte derfor de slår hardest til på selskaper etter at de har eller er i ferd med å gå konkurs for egen maskin.

Huskestue

Sitat fra: emurof på lørdag 29. september 2018, klokken 23:06
Sitat fra: Huskestue på lørdag 29. september 2018, klokken 13:27
Jeg synes ikke juks er ok uansett. Jeg oppfattet juks fra VW å handle om at man ønsker å tilpasse seg avgiftssystemet ikke at en ønsker å drepe folk. Jeg synes den typen argumentasjon rett og slett et frastøtende. Hvis diesel og i e hadde ført til den type massedød som det eksisterer under tinfoil hatten hos enkelte her så har hadde ikke det sett slik ut i verden:

Så det er greit at VW "tilpasser seg avgiftssystemet" (les: Jukser?), samtidig som du kommer med ganske ensidig negative innlegg mot Tesla. Partikler fra diesel dreper, det er hevet over enhver tvil. Jeg skjønner ikke poenget med å prøve å minimalisere jukset til VW og andre, som tross alt har gått ut over folks liv og helse.

Er ikke utslippsjukset til VW ganske mange hakk verre enn at Musk skriver et par ting på twitter? Det førstnevnte fører til skade og død, tross alt.

Svart klart på i innlegg etter dette og juks er IKKE greit. VW har fått svi.

Counterpointer

Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 30. september 2018, klokken 11:02
Erstatningen som skal betales ender forøvrig opp hos investorene. Interessant å se hvilke kriterier som brukes for fordeling. Folk som kjøpte aksjer etter denne tweeten bør jo være gode kandidater. ....
Hvordan skal dette fungere?

Counterpointer

Sitat fra: JorEl på søndag 30. september 2018, klokken 13:02
Hvordan er "beste" måten, å komme seg inn i aksjen på mandag? Legge inn bud før børsen åpner? Kan man det?
Er redd for om jeg vil ha aksjen for 270 så fyker den opp før jeg får kjøpt..
Siden dette er en aksje tråd, så hadde det vært fint om noen av dere som kan dette kan forklare i språk som vi som ikke er økonomer kan forstå.

Magnus Hansen

Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. september 2018, klokken 18:11
Hvordan skal dette fungere?

Ja, si det.. SEC skriver følgende:

Sitat
Musk and Tesla will each pay a separate $20 million penalty.  The $40 million in penalties will be distributed to harmed investors under a court-approved process.

Når det gjelder kjøp av aksjer, så kan man i alle fall følge med på premarket de siste minuttene før åpning. Det går også an å følge med på kjøpere og selgere hos feks Netfonds og prøve å finne et bra tidspunkt. Dog er det som vises 15min forsinket.

Espen Hugaas Andersen

Tror ikke man kan kjøpe i premarket hos de norske alternativene for aksjehandel. Tror man må ha en konto i USA e.l.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

Jeg akter ikke å bruke tusener av kroner på noe jeg ikke forstår 100%, og da mener jeg teknikken og ikke psykologien.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Men hvis en legger inn en ordre feks nå som den ligger på 264,77 så skal vel denne gå inn når markedet åpner i USA kl 1530 norsk tid? (Netfonds)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. september 2018, klokken 18:28Men hvis en legger inn en ordre feks nå som den ligger på 264,77 så skal vel denne gå inn når markedet åpner i USA kl 1530 norsk tid? (Netfonds)
Det mest sannsynlige er at aksjen hopper opp når premarket åpner, uten at noen aksjer i det hele tatt bytter hender i f.eks området 265-280. Holder kursen seg da over 280 er det umulig å få kjøpt aksjer til under dette, verken i premarket eller etter at ordinær handel starter. Jeg tror at om man vil ha aksjer på 265, så bør man reise tilbake i tid og kjøpe aksjer fredagen som var...

Men ja, du kan legge inn ordren, og om kursen skulle være lav nok når børsen åpner, så vil transaksjonen gjennomføres.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA