Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: gr på tirsdag 07. august 2018, klokken 22:02
Espen Hugaas Andersen "got rich"! Iallfall den som har innrømmet å ha hatt de største summene i TSLA av det jeg har sett. Gratulerer!  :laugh:
Ikke så rich som jeg skulle ønsket. Ikke hittil, i hvert fall.

Ser for meg å bli sittende med en posisjon i privateide Tesla, men vil nok selge en del også.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 07. august 2018, klokken 20:49
e.24.no under overskriften – Musk virker helt desperat, fullstendig useriøst:

Her beskriver Sissener seg selv. Han har sjelden bommet så kraftig som han har med Tesla-shortingen sin. Man må bare le av denne klovnen.

Sitat fra: Geirr på tirsdag 07. august 2018, klokken 20:52
«Og Sisseners påstand får støtte av CNBC som har tatt ringerunden til flere Wall Street-banker, hvor ingen har hørt om et finansieringsopplegg.

Wall Street er kanskje det siste stedet Musk ønsker å oppsøke noen for noe som helst? Wall Street er jo en del av problemet.

Øyvind.h

Må si jeg fortsatt lurer litt på om Sissener er så dum som han forsøker å fremstille seg. Tidligere forsøk på FUD har jo vært vrøvl. Der andre shortere har klart å komme med gode argumenter for hvorfor kursen skal ned har han stort sett bare presentert vås.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

What-a-watt

Hvor lenge siden er det EM kjøpte aksjer for noen millioner, og hvor lang tid etter kan han bli beskyldt for innsidehandel?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 07. august 2018, klokken 22:25Hvor lenge siden er det EM kjøpte aksjer for noen millioner, og hvor lang tid etter kan han bli beskyldt for innsidehandel?
Kjøp er i henhold til en strategi som er på forhånd avklart med SEC. Så han kan ikke bli anklaget for innsidehandel uansett om han hadde kjøpt aksjer i går.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

What-a-watt

Ares

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. august 2018, klokken 22:22
Må si jeg fortsatt lurer litt på om Sissener er så dum som han forsøker å fremstille seg. Tidligere forsøk på FUD har jo vært vrøvl. Der andre shortere har klart å komme med gode argumenter for hvorfor kursen skal ned har han stort sett bare presentert vås.
At han er " tidligere" shorter av Tesla sier vel sitt? Hadde han trodd på vrøvlet sitt hadde han fremdeles sittet short og ventet på at Musk ble tvangsinnlagt.

geear

Jeg er faktisk fristet til å selge ut de aksjene jeg har, skeptikeren i meg er redd det kommer en backfire. :o

RBK

Er det nå man skal sitte å vente til den kommer på 420 eller burde man selge snart?
Blir litt rådvill for meg som kun er nybegynner.
Kjøpte noe ved ca 260 og har solgt noe på rundt 330-350 sist den var der oppe.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

OlaM

Sitat fra: Ares på tirsdag 07. august 2018, klokken 22:35
At han er " tidligere" shorter av Tesla sier vel sitt? Hadde han trodd på vrøvlet sitt hadde han fremdeles sittet short og ventet på at Musk ble tvangsinnlagt.

Artikkelen sier også:

SitatDen profilerte norske investoren har selv økonomiske interesser i Tesla gjennom en shortposisjon. Shorting innebærer å vedde på at aksjekursen vil falle (se faktaboks).

Musk liker ikke at folk vedder om hjertebarnets undergang, og har lange vært åpen på at han vil shortere til livs.

Sissener bedyrer at den kursdrivende tweeten ikke forandrer noe for hans del.

– Jeg sitter stille i båten, sier investoren.
'21 3LR

Jalla

Sitat fra: Ares på tirsdag 07. august 2018, klokken 22:35

Det er bare i bildeteskten det står "og tidligere Tesla-shorter." Nede i teksten står følgende:
Den profilerte norske investoren har selv økonomiske interesser i Tesla gjennom en shortposisjon. Sissener bedyrer at den kursdrivende tweeten ikke forandrer noe for hans del.

– Jeg sitter stille i båten, sier investoren.

What-a-watt

gr og RBK: Nå har dere vel lært å høre på Espen?  ;D

Øyvind.h

Ja han har vel ikke dekket seg?
Om han har trua bør han jo shorte for harde livet nå. Kan snitte kraftig opp og fall er ikke helt utenkelig.

Å sitte stille i båten nå høres ikke bra ut.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Magnus Hansen

Men hvem er der nå som sitter med penger nok til å kjøpe ut de andre aksjonærene til denne prisen? Ikke mange her i verden.. og det er noen som kommer til å sitte på en dominerende eierandel. Man kan si mye om situasjonen i dag, men Musk får det i alle fall sånn han vil..

RBK

Whatwat; det er det jeg har gjort før og ut fra det så har jeg tjent en del penger  :+1:
Men er litt enig med gr, er litt redd for en smell  ::)
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA