Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Snapcase

SitatJeg sitter stille i båten, sier investoren.

Ja, den båten er nå så full av svette å møkk at han har ingen andre valg, men renner over om noen timer nå

Magnus Hansen

Ny short logikk: Shorter jeg på 380 kan jeg maksimalt tape 40, men maksimalt tjene 380.. La oss fortsette å shorte..

Espen Hugaas Andersen

Er ikke noe galt i å ta litt profitt. Jeg har gjort det ofte før. Men i dette tilfellet sitter jeg nok til utfallet er avklart, eller det eventuelt kommer en short squeeze. Det er alltids muligheten at budet blir forkastet, og det er veldig positivt. Da sier altså en majoritet av aksjonærene at i deres syn er selskapet verdt mer enn 420.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Hodetelefoner

Gode nyheter for Tesla eiere dette.
Hvem vil gi Sissener en dytt? :)

stefse

Spørs om vi kanskje går over i en langdryg affære med dette "spøkelsesbudet" hengende over aksjen en stund fremover, uten at det egentlig skjer noe. Hvis noen virkelig ønsker å overta selskapet, har de antagelig meglerhus og konti som akkumulerer for dem på lavere nivåer enn 420. Man får vel bare forsøke å følge med handelen fremover.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

RBK

Takk for info Espen.
Burde strengt tatt kjøpe litt mer nå og kanskje få litt fortjeneste til (eller tape) :-\
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Tellus

Snodig vri av EM dette synes jeg. Nå vil han miste kontrollen har hatt i Tesla. Regner med at han har fått inn en kjempeinvestor. Mulig EM nå har planlagt sin egen exit fra Tesla. Han har absolutt mer enn nok andre ting å drive med.

At noen faktisk betaler 420 USD/aksje for Tesla er svært overraskende. Gratulerer til dere som sitter med aksjer.

At TSLA trader under 420 er ikke så rart gitt usikkerheten. Hvis det kommer et tilbud vil fortsatt TSLA trade i underkant av 420. Alltid mange som foretrekker 410 i dag fremfor å vente måneder for å få 420.

Magnus Hansen

Og hva skjer nå? Antar selskapet på komme med noe offisiell informasjon for at aksjen skal åpnes for handle igjen?

Hodetelefoner

Snodig?
Ikke en måned uten at han snakker om hvor mye bedre det er å ha ting privat. SpaceX bruker han som eksempel.

JohanH

Sitat fra: Tellus på tirsdag 07. august 2018, klokken 22:57
Snodig vri av EM dette synes jeg. Nå vil han miste kontrollen har hatt i Tesla. Regner med at han har fått inn en kjempeinvestor. Mulig EM nå har planlagt sin egen exit fra Tesla. Han har absolutt mer enn nok andre ting å drive med.

At noen faktisk betaler 420 USD/aksje for Tesla er svært overraskende. Gratulerer til dere som sitter med aksjer.

At TSLA trader under 420 er ikke så rart gitt usikkerheten. Hvis det kommer et tilbud vil fortsatt TSLA trade i underkant av 420. Alltid mange som foretrekker 410 i dag fremfor å vente måneder for å få 420.

Ehhh... Elon vil fortsette å eie ca 20% av TSLA og fortsette som CEO - dette har vel ikke noe med om selskapet er på børs eller ikke å gjøre? Det vil gi arbeidsro.

"Folk" vil betale bra mye mer enn $420 for aksjene før dealen går igjennom, med tanke på at bortimot 30% av alle TSLA aksjer per idag er shortede. Se hvor desperate også norske investorer som tatt opp korte posisjoner blir (jfmr. Sissener i E24 - stakkars mann).

Har ikke vært innom dette forum på noen år, hyggelig å se at noen fortsatt har trua på TSLA!

Hodetelefoner

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 07. august 2018, klokken 23:05
Og hva skjer nå? Antar selskapet på komme med noe offisiell informasjon for at aksjen skal åpnes for handle igjen?
Den åpnet jo raskt igjen. Markedet er stengt nå

Ares

Blir nok en morsom dag for Sissener og .shorterne i morgen. Det skal et jordskjelv til for å holde kursen under 400

Gordon Retriever

Sitat fra: gr på tirsdag 07. august 2018, klokken 22:02
Dette er definitivt det beste for Tesla, og jeg håper det blir noe av! Gleder meg til å følge fortsettelsen med litt mer reflektert informasjon i media!

Enig, bortsett fra at jeg har mindre idealistiske forventninger til mediedekningen.  Denne Sissener ser f.eks. ut til å ha fått relativ vennligsinnet omtale i lang tid i bytte mot at pressen får benytte ham som en slags ekspertkommentator det  trengs lokalprodusert stoff for artikler med store overskrifter om Tesla.

Ares

Kommer nok en siste runde FUD-news fra shortersiden i morgen. Sissener la vel lista med artikkelen i kveld. Så ut som han ikke har dekket inn shorten ennå? Er det så lurt å sitte stille i båten når vannet fosser inn da ? Jeg for min del ville hoppet på sjøen og svømt mot land.

geear

Blir spennende morgendag. Synd jeg bare har aksjer verdt vekslepenger!

Bare litt sideinfo til de som ikke fikk med seg de første versjonene av artikkelen om Sissener, så stod det overhodet ingenting om hans posisjon oppi det hele, bare at han fremstod som ekspert og beskyldte Musk for å være sinnsyk. Regner med det haglet inn hos journalisten, for det ble fort ryddet litt...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA