Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Cobos

Jepp. Rapporten er ca. kl 22:00 Oslo tid, mens conference call er 23:30 imorgen kveld. Alt sammen etter at børsen er stengt.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Tuxedo

Elon Musks andre børsnoterte selskap SolarCity rapporterte tall i kveld, og dundret ned 30% after hours.  Håper det går bedre med Tesla sine tall i morgen.

ctr46

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 09. februar 2016, klokken 18:43
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 09. februar 2016, klokken 10:52
Jeg er ganske sikker på at det er mange med mer penger investert enn meg. Er dere bekymret eller vil kursen ta seg opp igjen? Jeg gikk inn på 242 ca... fremstår ikke som spes lurt nå om dagen i alle fall  :o
"when in trouble- double"- kjøp like mye nå, så har du en gjennomsnittspris under 200- på litt sikt ordner det seg ;)

Hehe hadde jeg bare hatt de pengene så... Men selv om jeg hadde hatt pengene er det ikke sikkert jeg hadde hatt råd til å tape dobbelt så mye som jeg har investert per nå (som forøvrig ikke er noen voldsom sum) :)

Du skal doble posten din? :)
.

o.b.lix

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 09. februar 2016, klokken 23:45
Elon Musks andre børsnoterte selskap SolarCity

Er ikke dette fetterne til Elon Musk sitt selskap?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Tuxedo

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 10. februar 2016, klokken 07:10
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 09. februar 2016, klokken 23:45
Elon Musks andre børsnoterte selskap SolarCity

Er ikke dette fetterne til Elon Musk sitt selskap?
Mulig at de også er involvert, men Elon Musk eier i hvert fall 21% av selskapet.

Lokführer

Solar city har virkelig fått smellen. After hours trading på $17!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Teslanewbie

Jeg er ganske sikker på at det er mange med mer penger investert enn meg. Er dere bekymret eller vil kursen ta seg opp igjen? Jeg gikk inn på 242 ca... fremstår ikke som spes lurt nå om dagen i alle fall  :o
"when in trouble- double"- kjøp like mye nå, så har du en gjennomsnittspris under 200- på litt sikt ordner det seg ;)

... And get yourself in double the trouble....  8)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Sitat fra: ctr46 på onsdag 10. februar 2016, klokken 01:57

Hehe hadde jeg bare hatt de pengene så... Men selv om jeg hadde hatt pengene er det ikke sikkert jeg hadde hatt råd til å tape dobbelt så mye som jeg har investert per nå (som forøvrig ikke er noen voldsom sum) :)

Du skal doble posten din? :)
Jeg har kjøpt på veien nedover og kommer til å mobilisere mer kapital til å øke ytterligere på- tror man på at selskapet gjør det bra og er instillt på å sitte lenge er det en god strategi- men ikke bruk penger du ikke kan tape.
Min gjennomsnittspris er 170.

Tuxedo

Vi har nå høyeste nivå av short-posisjoner i Tesla noensinne.  Det er kanskje på tide å kjøpe.  En short-squeeze nå vil bli massiv, hvis det kommer noen gode triggere.

Espen Hugaas Andersen

Det blir nok desverre ingen short squeeze før aksjekursen er betydelig høyere. Faktum er at de aller aller fleste av shorterne er betydelig i pluss. Før de *må* selge så må de være betydelig i minus.

Men shorterne vil hjelpe til å drive opp prisen bare vi får en moderat økning. Det er nok ikke få som sitter og ser etter bunnen, med plan om å ta profitten om kursen begynner gå oppover. For å avslutte posisjonen må de kjøpe aksjer, noe som driver prisen høyere. Spørsmålet er om profitt-takingen vil drive prisen høyt nok til at noen shortere får panikk, driver prisen kjempehøyt og fører til short squeeze. Vi får bare vente og se.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Havebigfun

Bushy

delvis OT
kan ingen ting om aksjer. men ganske artig å lese de første sidene i denne tråden:D
2013 diskuterer man om 15-20 dollar er for høyt/lavt. nå har det vært helt opp i 250$ spørsmål:P
S75D sept. 17

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Havebigfun

Cobos

Jeg var vel en smule optimistisk nå i fallet etter jul. Jeg gikk inn ved 201 og var rimelig fornøyd, til det falt videre og tenkte at ved 175 var vi bunnen og gikk inn med alt jeg hadde... Føler meg en smule teit nå ved 146 :(

Men mine aksjer får shorterne ikke så får bare vente til 2018 som var planen.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA