Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Knut Erling Øen

Sitat fra: petersv på fredag 03. oktober 2014, klokken 18:36
Gitt konteksten, er det vel liten tvil om at det var P han mente som "den andre bokstaven."
Du skal ikke se bort fra det, men den andre bokstaven kan like gjerne være "X". Virker underlig å invitere kunder som har bestilt Signatur X til seansen 9. okt om det ikke var noe om X...
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

petersv

Jeg mener konteksten til tweeten og hva han ble beskyldt for med D-en sin :) Det er nok meget sannsynlig at det var DP han refererte til i tweet nr. 2, med X blir det ikke lengre noen joke.

Amoss

Sitat fra: Knut Erling Øen på fredag 03. oktober 2014, klokken 20:42
Sitat fra: petersv på fredag 03. oktober 2014, klokken 18:36
Gitt konteksten, er det vel liten tvil om at det var P han mente som "den andre bokstaven."
Du skal ikke se bort fra det, men den andre bokstaven kan like gjerne være "X". Virker underlig å invitere kunder som har bestilt Signatur X til seansen 9. okt om det ikke var noe om X...

Det er nok lite tvil om at "something else" bør være noe med Model X, selv om bokstavene nå helt klart ser ut til å ha med Model S å gjøre.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

petersv

Ja beklager Knut, misforstod deg. Mener bare at den andre bokstaven han refererte til er P, men det er jo ikke denne "something else." Det er kanskje X og/eller ACC etc.

petersv

Sitat fra: P85TMS på fredag 03. oktober 2014, klokken 21:53
Sitat fra: petersv på fredag 03. oktober 2014, klokken 21:35
Jeg mener konteksten til tweeten og hva han ble beskyldt for med D-en sin :) Det er nok meget sannsynlig at det var DP han refererte til i tweet nr. 2, med X blir det ikke lengre noen joke.
Har du en fjortis i nærheten så kan de forklare DX for deg. Det egner seg ikke på trykk her, men jeg ser ikke bort fra at det var nettopp det Elon refererte til. Han har vitset med instant messaging forkortelser tidligere..

True that, begynner å bli gammel merker jeg ;)

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Knut Erling Øen

Flott med en oppklarende runde rundt "Glad I didn´t mention the other letter." :o

Tilbake til aksjene... Selv har jeg ikke veldig erfaring, men er inne med det jeg har å avse.

Men litt usikker da verdien fort faller om ikke presentasjonen står i stil til forventningene. Tenker at det kanskje kan være fornuftig å sikre litt i forkant - pdas kan det etter hvert synes som det er stor ting på gang. Både "D" og "X"...?  samt forskjellige aktive sikkerhetssystemer.

Det at presentasjonen er lagt til en flyplass, skaper i seg selv en forventning om at Tesla har noe de virkelige ønsker å vise frem...  "About Time to unveil the "D". Åpenbart "D" EM siktet til under presentasjonen av 2. kvartal 2014 og som påvirket kursen positivt den gang.

Ser for meg et nytt kursløft, men er litt usikker på hvordan markedet vil reagere umiddelbart. Noen tanker.... ???
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

petersv

Jeg har satset på oppgang, kjøpt litt ekstra. Tror ikke det er umulig vi ser samme tall som for noen uker siden.

satheesh.net

Hva tenker dere rundt kjøp av Mobileye (MBLY) aksjer? Ser de stiger i takt med Tesla sine lanseringsplaner. :)

Veggen

Sitat fra: Blip på tirsdag 30. september 2014, klokken 17:40
Sitat fra: kjølholdt på lørdag 01. september 2012, klokken 00:36
Muligens ikke rett forum å spørre i, men noen som har tro på tesla aksjer . Ser at de står i 28 dollar nå, med 15 dollar som laveste!
Det var tider, det...  ;) Lenge siden jeg har vært innom forresten. De fleste her er vel klar over aksje/opsjons-praten på teslamotorsclub.com. I tillegg kan jeg anbefale thecontrarianinvestor.com (ink. forum).

Antar det er flere enn meg som kjenner et lite stikk hver gang de er innom denne tråden.
Hadde både kunnskapen, troen, og midlene for to år siden, men manglet ballene dessverre.
Gratis bil og noen mill i bonus hadde gjort seg.
Sånn er det noen ganger...

kjølholdt

Veggen for å helle litt salt i såret :) jeg gikk inn med 50 tusen var det jeg hadde mulighet til på 50 dollar feiget ut på 160.EM mente at aksjen var høyt priset da...  men vi kan jo si at det var bedre avkastning enn holbergfondene der de hadde stått før  :P
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

erha

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 04. oktober 2014, klokken 08:52
Hva tenker dere rundt kjøp av Mobileye (MBLY) aksjer? Ser de stiger i takt med Tesla sine lanseringsplaner. :)

Det ville jeg absolutt ikke gjøre! Tviler på at Tesla skal jobbe med dem. Jeg tror Tesla ser på dette som en så viktig del at de ønsker å gjøre det i eget hus slik de gjør med det meste. Frykter at det kan bli nesten som med GT Advanced hvor ryktene om samarbeid holder prisen oppe inntil ryktene blir avkreftet. Nå er det vel ikke så mye rykter rundt Tesla og MBLY, så det blir nok ikke like dramatisk her

Tuxedo

Tesla ned til 244 i premarket (-6%).  Sell on news?  Uansett virker ikke markedet imponert.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

RuneW

Sitat fra: Tuxedo på fredag 10. oktober 2014, klokken 15:01
Tesla ned til 244 i premarket (-6%).  Sell on news?  Uansett virker ikke markedet imponert.

Litt overrasket, egentlig. Synes Tesla gjorde en bra figur i dag tidlig.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Epleskreller

Jeg er imponert over P85D, men  skuffet over at det ikke var noe konkret om Model X. Der har de tydeligvis noen problemer de ikke forteller om..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA