Hovedmeny

2022.4

Startet av Motorwatt, tirsdag 25. januar 2022, klokken 19:50

« forrige - neste »

Kim-

Du pleier å være tidlig ute så de henter vel noe data fra deg. Har aldri skjedd med meg før at bilen ikke sovner sånn som dette, men får være litt tålmodig
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

pers1

Fikk Software version 2022.4.5.3 for ett par timer siden.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Autowinder

Sitat fra: pers1 på lørdag 19. februar 2022, klokken 20:07
Fikk Software version 2022.4.5.3 for ett par timer siden.
Her også, og går en for raskt av wattpedalen på glatta nå gir det igjen mer slipp på bakhjula.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Lynet

Kom en feil rundt juletider (ver 11?) på min X, talekommandoknappen virker ikke. Men når jeg åpner døren fra utsiden og skal sette meg inn i bilen kommer talekommando på!
Noen som har opplevd det samme?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Geir_Z

Det samme har skjedd på min model X 2019. Taleknappen pårattet funger ikke lengre. Skjedde rundt en stor sw oppdatering. Det snodige nå er at når jeg benytter hornet tuter selfølgelig bilen, men den avslutter med å aktivere talefunksjonen.

OlaM

Holder på å installere 2022.etellerannet nå. Noen som har prøvd Windshield Wiper Defrost? Hvilken bil/årsmodell i så fall?
'21 3LR

Motorwatt

Hvis det er det samme som på S/X, så er det et oppvarmet felt helt nederst på frontruten. Virker OK hvis det ikke er alt for kaldt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OlaM

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 03. mars 2022, klokken 22:47
Hvis det er det samme som på S/X, så er det et oppvarmet felt helt nederst på frontruten. Virker OK hvis det ikke er alt for kaldt.

Jeg tror ikke det er noe sånt felt på Model 3, men kan hende det har kommet på de aller nyeste? Og på de andre, kanskje den tar viskerne opp i service-posisjon for å la dem tines av rutevarmen? Får se om den er tilgjengelig ved neste kjøretur.
'21 3LR

Motorwatt

Software version 2022.4.5.5 is currently downloading
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: OlaM på torsdag 03. mars 2022, klokken 23:05
Jeg tror ikke det er noe sånt felt på Model 3, men kan hende det har kommet på de aller nyeste? Og på de andre, kanskje den tar viskerne opp i service-posisjon for å la dem tines av rutevarmen? Får se om den er tilgjengelig ved neste kjøretur.
Hvis viskerne er fryst fast, så er det nok ikke veldig lurt å flytte det opp i service-posisjon, så tviler på at det er tilfelle
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: kodax på lørdag 05. mars 2022, klokken 09:51
Sitat fra: OlaM på torsdag 03. mars 2022, klokken 23:05
Hvis viskerne er fryst fast, så er det nok ikke veldig lurt å flytte det opp i service-posisjon, så tviler på at det er tilfelle
Hvis man husker å sette viskerne i serviceposisjon når man parkerer, tiner de rakst ved forvarming. Det hadde vært gull med et spørsmål om dette når man parkerer. Trykk på "ja" og viskerne parkeres midt på ruta i kaldt vær.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Handyman på lørdag 05. mars 2022, klokken 15:51
Hvis man husker å sette viskerne i serviceposisjon når man parkerer, tiner de rakst ved forvarming. Det hadde vært gull med et spørsmål om dette når man parkerer. Trykk på "ja" og viskerne parkeres midt på ruta i kaldt vær.
Skjønner ikke hvorfor det ikke bare gjøres automatisk. I-Pacen har det slik. Kjempegreit.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Sitat fra: turfsurf på lørdag 05. mars 2022, klokken 17:37
Sitat fra: Handyman på lørdag 05. mars 2022, klokken 15:51
Skjønner ikke hvorfor det ikke bare gjøres automatisk. I-Pacen har det slik. Kjempegreit.
ahh.. stilig. Tesla kan absolutt forbedre seg på en del punkter.

Motorwatt

Tesla har jo en mere elegant løsning. Gjelder bare å kjøpe en bedre Tesla!
Tesla S75D - 09/2018

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 05. mars 2022, klokken 19:40
Tesla har jo en mere elegant løsning. Gjelder bare å kjøpe en bedre Tesla!
Er det oppvarmingen nederst på ruta du tenker på? I så fall er det jo over 80 000 Teslaer, bare i Norge, som ikke har dette.
På min -09 Avensis var det varmetråder under parkeringsposisjonen. Det funket bra de gangene ikke autoviskerne startet i det man startet motoren ;-)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA