SMS fra Tesla om ujevn oppvarmingsytelse i ekstremt kaldt vær

Startet av Morningstar, tirsdag 28. desember 2021, klokken 15:32

« forrige - neste »

Regen

Jeg har aldri fått denne lyden/ristingen under lading nei. Det skjer bare når jeg rygger ut fra garasje(med kaldt bil/batteri). Har ikke supercharged så ofte, men har hørt den vanlige buldringen i batteriet, tror dette er relativt vanlig spesielt på vinterstid.
TM3 2021 LR hvit (solgt)

Handyman

Sitat fra: filtvet på onsdag 29. desember 2021, klokken 08:07
...Føler at de tester mest i California. Ikke mye rust- eller kuldeproblemer der....
Hvordan FØLER du dette...?? Overnatulige evner ;D
Det er derimot godt kjent at Tesla tester modellene i kaldt klima før de starter leveringen. De har likevel ikke klart å levere alle bilene uten problemer i kulden. Det toppet seg nok da VP og octovalve/supermanifold kom til kalde strøk. Et helt nytt og revolusjonerende system det det ikke finnes tilsvarende av. Da var det MANGE som fikk problemer, og vi ser nok noe av det samme nå. Mitt inntrykk er at det ikke er helst løst, men at det nå er mindre omfattende. Uansett må man kunne forvente at bilen evner å holde jevn varme i våre strøk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ok67

Det ser ut for at problemet med min '19 TM3 er varmeelementet som er i ferd med å ta kvelden. Bilen står no på Lade og ventar på nytt varmeelement, det var sjølvsagt ikkje på lager.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Woodbear

2021 model 3 hvit performance.

filtvet

Tok en test-tur i 17-19 kalde i går. Startet med kald bil og den ble ganske raskt varm. Blir varmere når en drar på litt. Forbruk ble ca 250w med litt ekstra gass noen steder.

Ny gui er vanskelig - hvor i det huleste er det blitt av den fine energi-grafen?

Handyman

Sitat fra: filtvet på torsdag 30. desember 2021, klokken 08:21
Ny gui er vanskelig - hvor i det huleste er det blitt av den fine energi-grafen?
Eneregi-appen og grafen er helt lik slik den var. Du finner i app-launcher.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA