Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 20 eller 21 blokker i en Think

Startet av Griffel, torsdag 17. januar 2008, klokken 23:18

« forrige - neste »

hens

Thinken som ble utmattingstestet hos Mira i England, ble kjørt og ladet annenhver time.
Ladingen fra10 til 90 % med drøye 80 A, ble gjentatt annenhver time i en måned.
Jeg mener derfor at en trygt kan lade med oppimot 100 A dersom kjølesystemet er intakt, og ladingen avbrytes ved 150V.

Bilens egen regenerering  gir 100A og bryter ved 150volt.

Henning.



Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

bosonic

Alle elbiler som har regenerering kan hurtiglades på motoriserte ruller, dette skulle ikke være komplisert å få til. Hva med "drive inn lading"? ::)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Griffel

Absolutt en mulighet selvfølgelig, og batteriene tåler nok såpass hurtiglading opp til rundt 80%.

Det kommer riktignok på km telleren og kan få konsekvenser for forsikringen reduserer verdien på bilen ved salg, og for oss med likestrømsmotor (i dette tilfelle likestrømsgenerator) børsteslitasje.

For vårt vedkommende nytter det ikke å bygge om motordriften til hurtiglading heller. :(
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Det med rullebane liker jeg og har tenkt litt i det samme spor. Den er helst vinddrevet   og utstyrt  til å måle rullemotstand så vi vet at bilen trille lett. Har ikke garasjer som er godkjent for EU kontroll en rullebane til bremsetesting? Det kunne vi låne imellom godkjenninger!Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

bosonic

Sitat fra: Ken på tirsdag 29. januar 2008, klokken 22:24
Har ikke garasjer som er godkjent for EU kontroll en rullebane til bremsetesting? Det kunne vi låne imellom godkjenninger!Ken

Genialt, Ken, noen som kjenner noen så en test kan foretas?
Kanskje best å sjekke rullebane først mht ytelse på motoren?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Griffel

Sitat fra: Ken på tirsdag 29. januar 2008, klokken 22:24
Det med rullebane liker jeg og har tenkt litt i det samme spor. Den er helst vinddrevet   og utstyrt  til å måle rullemotstand så vi vet at bilen trille lett. Har ikke garasjer som er godkjent for EU kontroll en rullebane til bremsetesting? Det kunne vi låne imellom godkjenninger!Ken

Når du lader vil ikke bilen trille lett. Skal du lade med 100A et 100V batteri må generatoren (det som vanligvis er motoren) levere 10kW, i tillegg til ruller og drivverk motordriften. Ønsker du virkelig hurtiglading kreves en 16-17 kW++. Så den må nok spesialbygges er jeg redd.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Nei, jeg vet at med regen på ville bilen trille tungt. Det var bare en tanke å måle rullemotstand generelt siden det er vi som har mest å vinner ift. økt rekkevidde. Vi kunne sammenlikne bildekk f.eks. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

#37
Sitat fra: hens på fredag 18. januar 2008, klokken 23:09

Så kom gjerne med hva som helst av hydrogenbiler,

DU KOMMER INGEN VEI UTEN MILLIARDINVESTERINGER!

Jeg stiller til kappkjøring Oslo -Stavanger i morgen med min Think, hvis du vil.

Tenk om alle millionene som er sølt bort på hydrogenbløffen var benyttet til noe fornuftig, som for eksempel utvikling av batterier.

Henning.


http://www.evs24.org/rally.html

Nå har du sjansen

EVS 24  går av stabelen i Stavanger 13. mai 2009 med:

I forbindelse med EVS24 vil det bli arrangert et rally mellom Oslo og Stavangeri samarbeid med HyNor og Norstart, mer informasjon kommer etterhvert.

Vehicle race Oslo-Stavanger
Three Vehicle Race Groups :

    * Hydrogen (H)
    * Battery Electric Series (BES)
    * Battery Electric Experimental (BEE)

All groups arriving at EVS 24 venue in Stavanger Wednesday May 13 at approximately 1500 - 1700

    * Hydrogen Route Oslo-Stavanger (680 km).
          o Several days. Events and stops along the way.
          o The Hydrogen Road on same route opens.
          o Hydrogen tank stations along route available.
    * Battery Electric Route Egersund – Stavanger (70 km)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Baltor

Denne tråden fortjener å bli lest på nytt, her finner en nesten alt, heftig debatt, god teknisk innsikt, gode nye ideer, og til og med utfordringer!! Rene trilleren, og jeg regner med at både Gruff og Hens har meldt seg på rallyet? ;D
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA