Hovedmeny

2021.44.25 - Holiday update

Startet av kodax, mandag 06. desember 2021, klokken 22:55

« forrige - neste »

Marre

Hei, etter oppdatering merker jeg at temperatur innvendig på appen viser mye feil, feks så har bilen i natt stått ute, og når jeg da sjekker appen står det at det er 13 varmegrader inne i bilen, det må da være feil etter å ha stått ute i natt med masse minusgrader, når jeg går inn på appen flere ganger etter hverandre så går temperaturen ned, og viser som jeg tror da riktig temperatur, men problemet er når jeg forvarmer bilen feks, og temperaturen starter på 13-14 grader så blir det feil mtp at jeg da etter noen minutter får varsel at ønsket temperatur er nådd når jeg stiller inn til Max... noen ideer eller tips for å fiksa dette?

Motorwatt

Når bilen går i sleep-mode leses ikke temperaturen, så dette den siste temperaturen den leste før den sovnet. Helt normalt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Marre på torsdag 30. desember 2021, klokken 06:38
Hei, etter oppdatering merker jeg at temperatur innvendig på appen viser mye feil, feks så har bilen i natt stått ute, og når jeg da sjekker appen står det at det er 13 varmegrader inne i bilen, det må da være feil etter å ha stått ute i natt med masse minusgrader, når jeg går inn på appen flere ganger etter hverandre så går temperaturen ned, og viser som jeg tror da riktig temperatur, men problemet er når jeg forvarmer bilen feks, og temperaturen starter på 13-14 grader så blir det feil mtp at jeg da etter noen minutter får varsel at ønsket temperatur er nådd når jeg stiller inn til
Sjekker du temperatur i appen rett etter du åpner den? Hva sier appen om "last contacted" på toppen? Som Motorwatt skriver, tar litt tid før bilen våkner hvis den ikke står og lader. Det rimer også med at du sier det blir riktig når du har åpnet appen flere ganger.

Når du forvarmer når den ønsket temperatur i luften ganske fort, så det stemmer nok. Men det betyr ikke at interiøret er varmt, så greit å starte forvarming en halvtime i forveien.

PS: Litt vanskelig å lese når du skriver med masse komma og uten punktum.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

yurgh

Vil også ha tilbake tripteller og dekktrykk-widgets på sveip. Liker å følge med på effektiviteten på langtur, uten at jeg må krangle med kone og barn som vil ha Spotify/kart etc.

Nå har de jo flyttet neste hendelse på ruten ned under bilen, så er kanskje derfor de ikke vil ha noen widgets/kort der. Kan ikke skjønne at det er bedre å ha ruteinfo på bunnen av skjermen istedenfor over bildet av bilen som før. (Når man har en fullskjerm-app åpen, f.eks Reiser...)

Kategoriene (spillelister/album osv) går bortover istedenfor nedover så må strekke meg lengre for å bytte musikk når jeg er alene i bilen.

Auto setevarmer funker bra for meg.

Motorwatt

Sitat fra: Kim- på torsdag 30. desember 2021, klokken 00:11
Hvor melder man fra om ting man ikke er fornøyd med? Tesla SW team leser vel neppe her inne
Garantert ikke. Så alle gode forslag løper nok ut i intet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tornaldo

Sitat fra: Kim- på torsdag 30. desember 2021, klokken 00:11
Hvor melder man fra om ting man ikke er fornøyd med? Tesla SW team leser vel neppe her inne

Man kan eventuelt ta kontakt med TOCN, om man er medlem der. Sammen med andre medlemsorganisasjoners bidrag vil det totalt sett kunne ha en påvirkning.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

De som er mest misfornøyde her bør lage en service request på manglene, eventuelt nedgradering til V10 igjen. Det kan man selvfølgelig, som eier av bilen, forlange. Og det tror jeg er det eneste som fungerer når man snakker om å melde tilbake til Tesla.

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 30. desember 2021, klokken 07:21
Når bilen går i sleep-mode leses ikke temperaturen, så dette den siste temperaturen den leste før den sovnet. Helt normalt.
Men med 3 og Y får du oppdatert avlesning så fort den våkner, så det er bare spørsmål om å vente til bilen er våken. De viser også både inne og ute-temp, mens inntrykket mitt fra X MCU1 er at jeg måtte starte klimaen for å få oppdatert tempavlesning, selv om bilen var våken... mulig det er likt som 3/Y på S/X med MCU2?

Motorwatt

Stemmer det. Ute/inne-temperatur vises i det øyeblikket bilen våkner med MCU2. Men fra tid til annen kan det ta noe tid å vekke fra appen. Når man åpner døren derimot tar det bare noen få sekunder. Rekker så vidt å få rompa i i sitteposisjon.
Tesla S75D - 09/2018

olekvi

Defrost er tilgjengelig med ett sveip opp fra bunn av skjerm (samme hvor) og deretter ett trykk.  Det er ikke veldig mye vanskeligere enn å bare trykke, er det vel?

(sveiping kan gjøres helt fint uten at man ser på skjermen, om det er målet ...)
'19 TM3P

Burger

olekvi: Fordi du synes det er enkelt, så har andre forskjellige behov samt kjører på andre steder i landet. Når man trenger defrost kjapt, så har man ikke tid til å sveipe. Iskald frontrute inn i en fuktig tunell og ruta iser til raskt. Rekorden min er fra full sikt til null sikt på 1 sekund. Da er iallefall 99% av hjernekapasiteten min på kontrollert nødbrems, ikke kjøre inn de i mot, ikke bli påkjørt bakfra og finne nødblinklys. 1%-en som er igjen liker ikke å måtte lete etter ting.

Selvsagt så blir man vant til det og begynner defrost lenge før tuneller man veit om, men er man ukjent på stedet så er det litt panikk.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

ladov

Sitat fra: olekvi på torsdag 30. desember 2021, klokken 11:34
Defrost er tilgjengelig med ett sveip opp fra bunn av skjerm (samme hvor) og deretter ett trykk.  Det er ikke veldig mye vanskeligere enn å bare trykke, er det vel?

(sveiping kan gjøres helt fint uten at man ser på skjermen, om det er målet ...)
Det er ett trykk for mye. Dette er en funksjon som skal ligge helt på topp. Å flytte den til en undermeny er trafikkfarlig.

'sveipe opp'? Virker ikke på min bil. Artig nok får jeg en 'mini-meny' om jeg først endrer temperatur. Igjen, trafikkfarlig.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Motorwatt

Sveip opp virker! Må være fingertrøbbel. 👆🏼 😄
Tesla S75D - 09/2018

ladov

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 30. desember 2021, klokken 15:04
Sveip opp virker! Må være fingertrøbbel. 👆🏼 😄
På 'sveip opp' får jeg den fulle menyen som dekker halve skjermen. Den minimenyen får jeg bare etter at jeg har endret temperatur. Skal forsøke en reboot og se om det hjelper. Det vil si, minimenyen er på ingen måte en erstatning for å ha defrostknappen på startskjermen så om den nå dukker opp ved 'sveip opp' så hjelper det egentlig ingenting.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Counterpointer

Er det noen i denne tråden som synes det var mer positivt (enklere og sikrere) med holliday update enn forrige versjon?

Begrunn gjerne hvorfor.

(Jeg er ikke totalt negativ, det var noe morsomt og nyttig, men det kompenserer overhodet ikke for alt som er borte, forandret til det verre eller utilgjengelig. Det jeg også merker er at jeg liker dårligere og dårligere at det nå er enda mer farger på ikoner, det assosierer min hjerne med varsler som krever oppmerksomhet eller tiltak)

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 30. desember 2021, klokken 15:35
Er det noen i denne tråden som synes det var mer positivt (enklere og sikrere) med holliday update enn forrige versjon?

Begrunn gjerne hvorfor.

Meg. Ruteplanlegging og blindsonekamera er viktigere enn ett trykk ekstra innimellom. Menyene har og blitt ryddigere, og layout ser bedre ut.

Har nettopp kjørt 7 mil med underkjølt regn, og måtte bruke deftost / maks defrost hele tiden av og på. Null stress. Kikken en gang på forbruket. Gikk fint det og.

Jepp, savner tripptelleren som overlay, men det er ikke viktig.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA