Hovedmeny

2021.44.25 - Holiday update

Startet av kodax, mandag 06. desember 2021, klokken 22:55

« forrige - neste »

sjokomelk

Dagens utfordring til de som måtte ønske:
- Sett på et stykke media i bilen. Kan være sang eller podcast i Spotify.
- Fortell meg hvor lang sangen eller podcasten er
- Spol frem til 37min 18sekunder i en tilfeldig valgt podcast

Noen som tar utfordringen og har et svar?
Progress bar for media er pokker meg bortevekk... :o ::)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

TøddiVedder

Ingen problem. Står på auto. Den vet hva du vil høre. 🤣

model3pw

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 29. desember 2021, klokken 14:50
Dagens utfordring til de som måtte ønske:
- Sett på et stykke media i bilen. Kan være sang eller podcast i Spotify.
- Fortell meg hvor lang sangen eller podcasten er
- Spol frem til 37min 18sekunder i en tilfeldig valgt podcast

Noen som tar utfordringen og har et svar?
Progress bar for media er pokker meg bortevekk... :o ::)

Progress bar er ikke borte - man kan fortsatt gå dit man vil. Det som er fjernet er display av tid når man ikke tar fingeren på progress bar.

Burger

Det eneste jeg savner er muligheten til å ha dedikert defrost knapp. Ev man fikk stemmekommando "Tunell" der defrost, varmetråder, AC og luftsirkulasjon ble slått på. Resten er win some, loose some, uten at man trenger å gå i hysterimodus.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

TøddiVedder

Motorwatt

Bruker defroster nesten hver dag ved rundt null grader, og fuktig luft ved oppstart. Dugg forsvinner på 1 minutt. Samme ved enkelte tuneller, og stemmekommando går fint.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ladov

Bruker defrost omtrent hver eneste dag i den kalde årstida og litt sjeldnere ellers. HAr aktive barn og de setter seg ofte i bilen mens de er gjennomvåte av svette etter trening. Viktig å ha defrost tilgjengelig da.

Mulig det andre ikke er direkte trafikkfarlig men det er temmelig misforstått. Det er reint ut JÆVLI IRRITERENDE når masse ting jeg bruker ofte bare flyttes rundt uten god grunn. Endringer bør begrunnes med at det endres til noe som er bedre. Det har de ikke gjort her. De har ofret funksjonalitet for å få et mer 'reint' utseende på skjermen. Å flytte funksjonalitet på den måten er et knepp unna å fjerne det. JEg kan jo ikke bruke dette lenger når det ikke lenger ligger på første tastetrykk.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

TøddiVedder

Helt enig med det meste. Har også små barn. Men har aldri hatt behov for defroster. Alt annet er jeg enig i.

tornaldo

Defroster/ekstra luft på rutene trenges veldig ofte.

Og det hele kunne vært løst ved å la folk velge om de vil ha det tilgjengelig på skjermen eller ikke.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

model3pw

Jeg blir veldig overrasket om vi ikke får tilbake muligheten til direkte knapper i en kommende oppdatering. Å ha det tilgjengelig vinter og ikke om sommer gir jo full mening mht UX.

Tesla fikk ikke denne negative v11 UI feedbacken fra oppgradert Model S/X pga lite volum mht utlevert få steder med kaldt klima.

Nå som fått så mye negativ tilbakemelding og publisitet tar de det garantert til seg. De lever jo av word of mouth uten markedsføring så dette er ikke holdbart for dem.

Handyman

Sitat fra: ladov på tirsdag 28. desember 2021, klokken 14:07
...Fant to degraderinger til nå. Å låse opp ladeporten var tidligere tilgjengelig direkte fra startskjerm før, nå er den flyttet ned i undermeny. Selv om den ikke er direkte trafikkfarlig siden bilen står stille er den samtidig fullstendig uforståelig siden det er en funksjon som er så direkte knyttet til lading..
Hva med å åpne ladeporten ved å trykke på "bildet" av bilen? Den er jo altid tilgjengelig i park.
Tidligere har viskerne automatisk gått ut av servicestilling når bilen settes i gir, nå er viskerne låst fast i den stillingen. Jeg måtte parkere bilen før jeg kunne ta viskerne tilbake i vanlig posisjon.
Hos meg går viskerne ned etter at jeg skifter fra revers til forover, eller motsatt.

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ladov

Sitat fra: Handyman på onsdag 29. desember 2021, klokken 22:19
...Fant to degraderinger til nå. Å låse opp ladeporten var tidligere tilgjengelig direkte fra startskjerm før, nå er den flyttet ned i undermeny. Selv om den ikke er direkte trafikkfarlig siden bilen står stille er den samtidig fullstendig uforståelig siden det er en funksjon som er så direkte knyttet til lading..
Hva med å åpne ladeporten ved å trykke på "bildet" av bilen? Den er jo altid tilgjengelig i park.
Tidligere har viskerne automatisk gått ut av servicestilling når bilen settes i gir, nå er viskerne låst fast i den stillingen. Jeg måtte parkere bilen før jeg kunne ta viskerne tilbake i vanlig posisjon.
Hos meg går viskerne ned etter at jeg skifter fra revers til forover, eller motsatt.
Har du prøvd  det etter holiday update? Nå måtte jeg sette bilen i park før jeg fikk viskerne ut av servicemodus. Prøvde viskerknappen også uten effekt.

Knappen for å åpne ladeport var grå om jeg husker rett, den er jo allerede åpen når kabel står i, ikke er det mulig å lukke den heller.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Kim-

Hvor melder man fra om ting man ikke er fornøyd med? Tesla SW team leser vel neppe her inne
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: ladov på onsdag 29. desember 2021, klokken 23:55
Har du prøvd  det etter holiday update? Nå måtte jeg sette bilen i park før jeg fikk viskerne ut av servicemodus. Prøvde viskerknappen også uten effekt.

Knappen for å åpne ladeport var grå om jeg husker rett, den er jo allerede åpen når kabel står i, ikke er det mulig å lukke den heller.
Ja, jeg testet det noen ganger tidligere i dag. Måtte altså skifte retning en gang etter å ha satt bilen i gir før viskerne gikk ned.
Jeg tenkte ikke på noen knapp for ladeporten, men å trykke på teksten på "bildet" av bilen. Det er jo alltid tilgjengelig, og både åpner og lukker ladeluken.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Burger

Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 29. desember 2021, klokken 21:02
Bruker du ofte defrost? Aldri brukt
Bor ved en tunell som starter ved sjøen og går oppover. Den har plussgrader og ekstremt fuktig luft. Kommer man inn med rute som er minusgrader så mister man sikten fort. Glemte å sette på defroster før tunell i -17 og nediset rute på ~1 sekund. 80km/t og plutselig null sikt er ganske stressende. Håper det bedrer seg når vi har færre fossilbiler som spyr ut eksos og vanndamp.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA