Oppgraderte fører og infotainment pakker

Startet av Bjoris, søndag 14. november 2021, klokken 08:46

« forrige - neste »

Bjoris

Som kjent blir det nå oppgradert stereo i infotainment+ pakken og parkpilot i førerassistenpakken og parkpilot med minne i førerassisten+ pakken.

De aller fleste som har bestilt har fått bilen 10.000 under dagens pris som vel gikk opp 21. oktober.

Spm er om noen blir forespeilet ny pris på hele bilen om en ønsker disse oppgraderingene. Har ikke fått snakket med egen selger, men ser det allerede virrer rykter om begge deler.

ELvin2022

Har snakket med selger ang dette. Det er mulig å legge dette til å betale ekstra. Men da er det fare for at man havner lenger bak i køen igjen. Jeg hadde lyst til det, men min bil var nå låst og da gikk det ikke. Kunne evt bestille helt ny bil, men da havnet jeg helt bakerst i køen. Det var helt uaktuelt...

ihaal

Er ca 17 000 opp hvis du vil ha oppgraderingene og har krysset av for alt i utgangspunktet, hvorav 10 000 er den generelle prisøkningen for bilen og de siste 7000 er for dyrere pakker.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Bjoris

Ble ikke helt klok, må du betale prisstigning på bilen eller ikke? Leveringstid er ikke viktig for meg, kjører ID4 allerede så ikke noe stress

PTh

Fikk beskjed av selger at det blir en ny kontrakt der alt blir etter dagens priser. Så man man må betale ny pris på selve bilen og nye priser på pakkene. Det er ikke kun disse pakkene som fått endret pris. Jeg fikk det till rundt 20 000 kr opp for å gjøre disse endringene.

ELvin2022

ihaal

Sitat fra: Bjoris på søndag 14. november 2021, klokken 18:49
Ble ikke helt klok, må du betale prisstigning på bilen eller ikke? Leveringstid er ikke viktig for meg, kjører ID4 allerede så ikke noe stress

Ja, du må betale for den generelle prisstigningen (10 000) og i tillegg betale mer for pakkene (7000).
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Bjoris

Grunnen til at jeg spør er at det var en som hevdet å være Møller selger som sa du ikke måtte betale mer for bilen.

Helt greit for meg, men da blir det ingen oppgradering på meg! No big deal, men skulle gjerne hatt oppgradert stereo, men det blir i praksis 13500 mer og så viktig er det ikke.

Tenker at dette nok mer er ett teknisk spm i bestillingssystem til VW heller enn at det gir mening

EV_and_ICE

Hei,

Vet ikke om det passer inn her, men så på Autogefühl sin gjennomgang av ID5. Der har hengervekten økt til 1200kg og 1400kg for vanlig coupe og GTX versjon. Tror dere det vil komme endring på sikt til ID4 og søskene også? Hadde vært topp det.
Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

Bjoris

Sitat fra: EV_and_ICE på søndag 14. november 2021, klokken 22:19
Hei,

Vet ikke om det passer inn her, men så på Autogefühl sin gjennomgang av ID5. Der har hengervekten økt til 1200kg og 1400kg for vanlig coupe og GTX versjon. Tror dere det vil komme endring på sikt til ID4 og søskene også? Hadde vært topp det.

Det har alltid vært det i utlandet, i Norge har vi mindre pga at vi har veier som er brattere enn EU sine 8%

EV_and_ICE

Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: EV_and_ICE på tirsdag 16. november 2021, klokken 10:48
Aha... bare flatmark i EU altså 😋

I noen land/regioner i alle fall; her fra GTX konfigurator i Tyskland
Sitat
GEWICHTE
Leergewicht min. 2.224 kg
Zul. Gesamtgewicht 2.750 kg
Zul. Achslast vorn / hinten 1.260 kg / 1.540 kg
Zul. Anhängelast gebremst bei 12% / 8% 1.200 kg / 1.400 kg
Zul. Anhängelast ungebremst 750 kg
Stützlast / Dachlast 75 kg / 75 kg

I Norge godkjennes hengervekt bare ved 12% stigning.

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Bjoris

Noen som vet om hele ekstra rommet bak går til sub når stereoen er oppgradert, mener jeg hørte på elbil.no sin test av disse bilene at Q4 fortsatt hadde plass der...

Krokstein

Sitat fra: Bjoris på tirsdag 16. november 2021, klokken 19:13
Noen som vet om hele ekstra rommet bak går til sub når stereoen er oppgradert, mener jeg hørte på elbil.no sin test av disse bilene at Q4 fortsatt hadde plass der...
Såvidt jeg forsto var det ikke gått ut noe info til forhandlerne om dette enda så de jeg spurte visste ikke. Men de forventet å få info om det fra vw denne uka.
ID.4 GTX

Krokstein

Har noen greid å få noe fast informasjon ut fra noen forhandlere om hva slags muligheter (og problemer) det er rundt bestilling av disse pakkene. Flyttes man langt bakover i køen?
ID.4 GTX

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA