Hovedmeny

Tester av iX

Startet av LMOR, torsdag 16. september 2021, klokken 14:43

« forrige - neste »

LMOR

Har fått sjekket ut bilen i dag, setene var bedre enn forventet. Ellers var bilen som jeg håpet den skulle være. Nå er neste steg prøvekjøring om noen dager.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

telcontar

Sitat fra: LMOR på torsdag 11. november 2021, klokken 10:45
Har fått sjekket ut bilen i dag, setene var bedre enn forventet. Ellers var bilen som jeg håpet den skulle være. Nå er neste steg prøvekjøring om noen dager.

Godt å høre, mange som klager på setene på fb gruppa. Tipper jeg blir fornøyd, går fra en  id3 til iX

LMOR

Jeg går fra en 5-serie med de beste komfortsetene.
Bilen «pakker deg ikke inn», men det synes jeg egentlig passer best i en lav sportsbil. Men setet og ryggen opplevdes like godt som de jeg gikk fra.
Det skal være en type innpakking når en kjører i sportsmodus, men det må testes ute på veien.

telcontar

Blir spennende å teste. Har hatt både E61 med komfortseter og F11 med sportsseter, men har en id3 på lease som ventepølse til iX'en kommer.

Får bestille en prøvekjøring jeg også. Får håpe de har xdrive40 til prøvekjøring.

LMOR

Tror bare de har det. Kanskje med noen få unntak.

LMOR

LMOR

https://www.dagensps.se/motor/biltester/test-bmw-ix-elbilen-som-chockerar-pa-flera-satt/

Test av en xDrive40!

Fjädringen är behagligt mjuk och sväljer nästan alla ojämnheter med mjuka värdiga rörelser. Det känns som att köra en flygande matta som svävar fram. En Tesla Model Y känns i jämförelse som att köra en stenhård järnsäng.

Godt å lese!

daktari

Dere som har prøvesittet: Fungerer de justerbare sidevangene?

Meget oppløftende fra Sverige at stålfjærene på iX40 er bra. Har 40 adaptive dempere?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: LMOR på torsdag 11. november 2021, klokken 14:17
https://www.dagensps.se/motor/biltester/test-bmw-ix-elbilen-som-chockerar-pa-flera-satt/

Test av en xDrive40!

Fjädringen är behagligt mjuk och sväljer nästan alla ojämnheter med mjuka värdiga rörelser. Det känns som att köra en flygande matta som svävar fram. En Tesla Model Y känns i jämförelse som att köra en stenhård järnsäng.

Godt å lese!
Det var mange positive kommentarer, men forfatteren gir vel litt tydelig til kjenne at han ikke er noen Tasla fan. Men dessverre skriver han også

« Räckvidden i instegsmodellen iX Xdrive40 är i klenaste laget, så den som ska satsa på iX bör gå all in och köpa en iX Xdrive 50 för 1 065 000 kronor. Det är 300 000 kronor upp från»

LMOR

Ja, så det. Er jo enig i det, men han glemmer å skrive at en får levering i 2023 og moms i 2023 er ikke et tema i Sverige.
Sjelden en får både i pose og sekk.
Men det nye viktige var at kjørekomforten støvar bra. Bare noen dager igjen til jeg får se om jeg er enig..

LMOR

Sitat fra: daktari på torsdag 11. november 2021, klokken 17:57
Dere som har prøvesittet: Fungerer de justerbare sidevangene?

Meget oppløftende fra Sverige at stålfjærene på iX40 er bra. Har 40 adaptive dempere?
Tror de er adaptive, men får snart testet
Setene har jeg prøvd bare i bil som står i ro.
Det blir ikke som et «ekte» BMW komfort sete, men de skal komme litt ut når du setter på Sport.

Trond.m

Sitat fra: LMOR på torsdag 11. november 2021, klokken 18:55
Ja, så det. Er jo enig i det, men han glemmer å skrive at en får levering i 2023 og moms i 2023 er ikke et tema i Sverige.
Sjelden en får både i pose og sekk.
Men det nye viktige var at kjørekomforten støvar bra. Bare noen dager igjen til jeg får se om jeg er enig..
Ja, enig i det. Hastigheten i Sverige er dessuten høyere, så derfor blir stort batteri viktigere.

daktari

Sitat fra: LMOR på torsdag 11. november 2021, klokken 14:17

Test av en xDrive40!

Fortfarande måste du trycka på en startknapp och vänta några sekunder för att kunna köra i väg i BMW iX, något ovant och omodernt för den som är van att bara lägga i växeln och dra i väg.

Dette er derimot ikke spesielt imponerende.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor de skal ha det i-drive hjulet lenger,nå som bilen uansett har touch-skjerm. I-drive-hjelt passet lissom til 2010-LCD-skjerm men nå burde de heller hatt noen sentrale hurtigknapper til sete- og rattvarme, vifte, lys, rutevarme, radiovolum og slikt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LMOR

Vi er forskjellige er vel forklaringen.
Overhørte en kunde på lanseringen som nå skulle ha bilen. Og han var lettet over å slippe å bruke touch skjerm.
For noen år siden, før BMW hadde lagt inn sin første touch skjerm, så viste de til rapporter som viste at iDrive hjulet er mer trafikksikkert enn å bruke touch skjerm.
Tror mange trofaste BMW kunder ville savnet hjulet, og ingen tvinger noen til å bruke det.
Dette med start stopp er ikke noe de fleste vil tenke på. De går fra dieselbiler og får det er er vant til.

telcontar

Veldig glad i idrive hjulet, kan brukes omtrent uten å se på skjermen. Det er langt ifra tilfellet på id3 som kun har touch skjerm. Eneste jeg fant touch skjerm nyttig til er for å taste inn adresse på navi, men det gjør jeg før kjører igang. Ellers så funker jo talekommandoer noenlunde greit.

En ting kommer til savne er egne knapper for setevarme og rattvarme.

Største irritasjon på id3 er dog at den slår seg av selv om en bare skal kort tur ut av bilen. Det ser jeg fram til å slippe og slå av bilen når jeg selv vil

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA