Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilt med hengerfeste, fått uten hengerfeste?

Startet av roflmao, torsdag 26. august 2021, klokken 21:12

« forrige - neste »

roflmao

Hentet ut SR+ på fredag, spurte folkene om hengerfeste lå i bilen. Det mente de at det skulle gjøre, jeg sa jeg ikke ville dra ut vinterdekkene for å se under i bagasjen.
Viste seg at det ikke var noe hengerfeste der, lagde sak i Tesla appen og ble ringt opp av hyggelig kundebehandler som skulle bestille opp.
Idag fikk jeg en rar følelse av at kanskje det er en bil uten tilhengerfeste?

Finner ikke noe lokk under bilen:
https://imgur.com/a/A1Kvi2h

Bob

Ser du ikke dette dekselet?

Kan også gjøre et søk på vegvesen sine sider med skiltnummeret ditt og se om bilen din er registrert med tilhengerkapasitet.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

roflmao

Bilen er ikke registeret med hengerkapasitet, og har ikke dette lokket. Dette blir spennende :(

Tin

Sitat fra: roflmao på torsdag 26. august 2021, klokken 21:20
Bilen er ikke registeret med hengerkapasitet, og har ikke dette lokket. Dette blir spennende :(

Er vel enkelt. Har du betalt for det så får de fikse. Har du ikke betalt så må du vel evt ha det skriftelig. Hvis ikke er jeg redd du har bil uten hengerfeste. Blir nok ett "helvete" å få endret i det dessverre. Håper det løser seg :)

Bob

Kjenner en som fikk feil bil utlevert, så det er en mulighet noe lignende har skjedd her.

2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

roflmao

Sitat fra: Tin på torsdag 26. august 2021, klokken 21:27

Er vel enkelt. Har du betalt for det så får de fikse. Har du ikke betalt så må du vel evt ha det skriftelig. Hvis ikke er jeg redd du har bil uten hengerfeste. Blir nok ett "helvete" å få endret i det dessverre. Håper det løser seg :)

Fakturaen viser tilhengerfeste, så det skal være på det reine. Håper de fikser det uten å krangle.

roflmao

Sitat fra: Bob på torsdag 26. august 2021, klokken 21:31
Kjenner en som fikk feil bil utlevert, så det er en mulighet noe lignende har skjedd her.

Vet du hva som skjedde og hvordan det løste seg?

Tin

Sitat fra: roflmao på torsdag 26. august 2021, klokken 21:35
Sitat fra: Tin på torsdag 26. august 2021, klokken 21:27

Fakturaen viser tilhengerfeste, så det skal være på det reine. Håper de fikser det uten å krangle.

Da er det nok ikke noe problem. Da må de bare fikse. Eneste er vel at det kanskje kan ta litt tid før du får bilen..

Bob

Sitat fra: roflmao på torsdag 26. august 2021, klokken 21:36
Sitat fra: Bob på torsdag 26. august 2021, klokken 21:31

Vet du hva som skjedde og hvordan det løste seg?
Han ble ringt opp av Tesla etter å ha kjørt til Stavanger fra Tesla sørlandet et sted (der han har som hente punkt). Det var en Tesla ansatt som kom og hentet bilen, ga han en model S P90DL som lånebil mens han var i Stavanger og kunne hente model 3'en sin når han var tilbake på sørlandet. Ikke dårlig med kundeservice akkurat der, men kanskje litt kjipt for han andre som skulle hente bilen og fant ut at den var 20 mil vekke og hadde rullet litt på veien også.

2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

roflmao

Update fredag 1700: Dette hadde ikke selgeren vært borti før, måtte komme tilbake
Update Fredag 1730: De ettermonterer hengerfeste, lang ventetid hos Statens Vegvesen (3uker+), skulle bli like bra som fra fabrikk (1000kg).

Foreløpig det beste svaret jeg kunne fått, slipper max styr.

knegg

Sitat fra: roflmao på lørdag 28. august 2021, klokken 11:22
Update fredag 1700: Dette hadde ikke selgeren vært borti før, måtte komme tilbake
Update Fredag 1730: De ettermonterer hengerfeste, lang ventetid hos Statens Vegvesen (3uker+), skulle bli like bra som fra fabrikk (1000kg).

Hva? Men dette er jo ikke MULIG ifølge Tesla selv  :o
2020 Model 3

Handyman

Sitat fra: knegg på lørdag 28. august 2021, klokken 12:08
Sitat fra: roflmao på lørdag 28. august 2021, klokken 11:22

Hva? Men dette er jo ikke MULIG ifølge Tesla selv  :o
Alle har hele tiden vært klar over at dette er mulig hvis Tesla selv vil. SVV har jo selv bekreftet det også. Årsaken er at Tesla ikke vil ha merarbeidet, og heller selge nye biler.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

roflmao

De bekreftet at de kun gjorde dette i ekstreme tilfeller, ikke om man hadde glemt å bestille med e.l. Var visst en omstendelig prosess.

ok67

Den dagen servicesentera får lite å gjere, så blir det nok mogeleg for oss andre å få ettermontert hengarfeste også  ;D
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Handyman

Sitat fra: roflmao på mandag 30. august 2021, klokken 08:10
De bekreftet at de kun gjorde dette i ekstreme tilfeller, ikke om man hadde glemt å bestille med e.l. Var visst en omstendelig prosess.
Papirarbeidet er ikke mye arbeid. Litt arbeid med den første bilen, deretter copy/paste. Tesla sender dette til SVV, og man mottar så nytt vognkort.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA