Har du booket time for utlevering av din model Y?

Startet av Kwick, tirsdag 17. august 2021, klokken 12:20

« forrige - neste »

Kwick

Er det noen som har fått booket time for utlevering av model Y?
I så fall, hvor skal bilen utleveres?

Har fått beskjed om at de starter booking i Stavanger denne/neste uke......   :+1:
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

makki

Arkanes har tatt med TMY for Stavanger/Bergen/Trondheim fra Helios Roy(Zeebrugge), så regner med  utlevering skal skje allerede fredag? Jeg forventer at når som helst kan få sms om avtale leveringstid.

Klykken

Tjasj, de skal vel klargjøre bilene på ett eller annet nivå også, og organisere hele hopprennet? Tviler på at de tar bilene direkte fra båt og rett til kunde. I så fall forventer jeg et skred av misfornøyde sjeler i det ganske land.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kwick

Ser ikke ut som at det kom noen model Y til Stavanger, så det spørs vel om det kommer noen til Bergen og Trondheim også... Tror vi må vente en uke til.
Kom ca 130 model 3 med dagens båt til Stavanger.  :+1:
Kjører:

Otkristo

Handyman

Husk at normalt skal alle bilene gjennom en prosess i Zeebrugge før de lastes på ny båt/tog/bil for videre transport til utleveringssted. Bilene blir derfor normalt en del dager Zeebrygge.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Skipet som hadde X-en vår ombord ankom Zeebrugge den 16. nov, og skipet som tok den videre (Celandine) gikk fra Zeebrugge den 19. nov, så det var rundt tre døgn fra ankomst til avgang, inkludert lasting av så mange biler, så kan det ikke ha vært mye som ble gjort med den. Forøvrig var den via Hirtshals og ankom Norge på MS Bergensfjord den 22., ble reg. 23 nov og utlevert tidlig 25. nov, så ni dager fra båten ankom Zeebrugge til utlev.

Handyman

Det er registrering og visuell kontroll. Mulig de legger hjulkapsler ol. Klargjøring gjøres lokalt i nærheten av utleveringssted. Noen ganger av Tesla selv. Tesla fortalte meg at vinterhjul leveres med (inni) bilen for de som har bestilt dette. Kanskje hjulene legges i bilen i Zebrygge?

Jeronan

Sitat fra: Handyman på onsdag 18. august 2021, klokken 19:31
Det er registrering og visuell kontroll. Mulig de legger hjulkapsler ol. Klargjøring gjøres lokalt i nærheten av utleveringssted. Noen ganger av Tesla selv. Tesla fortalte meg at vinterhjul leveres med (inni) bilen for de som har bestilt dette. Kanskje hjulene legges i bilen i Zebrygge?

As far as I know winter tires are sent to Vianor Dekk Hotel. And after October they mount winter tires (if you ordered it via Tesla) and then sent the Summer tires to Vianor Dekk Hotel.

Definitely not done at Zeebrugge. :P  It's ordered and arranged locally. All cars from factory always come with summer tires only.

I haven't heard nor seen that Tesla has changed this practice.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Handyman

Sitat fra: Jeronan på onsdag 18. august 2021, klokken 19:52
Sitat fra: Handyman på onsdag 18. august 2021, klokken 19:31

As far as I know winter tires are sent to Vianor Dekk Hotel. And after October they mount winter tires (if you ordered it via Tesla) and then sent the Summer tires to Vianor Dekk Hotel.

Definitely not done at Zeebrugge. :P  It's ordered and arranged locally. All cars from factory always come with summer tires only.

I haven't heard nor seen that Tesla has changed this practice.
Jeg spurte spesifikt om dette da Tesla ringte meg og sjekket om bestillingen var riktig (farge, hjul, forsikring og finansiering). Han sa helt klart og bestemt at TMY ikke følger samme opplegg som TM3. Vinterhjulene blir levert med (inni) bilen, og det blir ikke dekkhotel inkludert. Vi vil deriomt få tilbud om dekkhotel til en redusert pris. Jeg husker ikke beløpet, men han sa det nøyaktig på krona, ikke noe cirka-pris.
Så gjenstår det å se om han faktisk prater sant. Han virket i alle fall overbevisende.
Det er derfor jeg spekulerte i om hjulene kan legges i i Zebrygge. Mye enklere å håndtere der enn rundt om på utleveringsstedene. Tenk hvor mye enklere logistikk det er å legge de i bilene i Zebrygge enn å sende en masse vinterhjul rundt om i Europa.

Erik F. H.

Har fått time for utlevering torsdag 26.8 Lillestrøm. LR bestilt november 19.
Tesla Y venter...
Tesla X 100D ny mars 19. Solgt november 21
Tesla S 90D ny september 17. Kjørt 28 000 km. Solgt februar 19.
Tesla S 85 med alt unntatt barneseter. Ny desember 2013. Kjørt 80 000 km. Solgt september 17.

Kwick

Sitat fra: Erik F. H. på onsdag 18. august 2021, klokken 21:36
Har fått time for utlevering torsdag 26.8 Lillestrøm. LR bestilt november 19.

Litt misunnelig....
Ventet i over 2 år, men blir plutselig veldig utålmodig på slutten  :)
Kjører:

makki

Doffen

Jeg fikk også sms med utlevering på torsdag 26/8 på Lillestrøm, men sendte sms at jeg ønsker å utsette levering til over nyttår.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA