Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:29
Sitat fra: Radial på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:23
Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:16
Noen som vet om 7pin adapter som fungerer med koblingen til Tesla?

Alle 7-pin skal vel passe? Er jo helt standard 13pins kontakt
Jo, men blir ganske lite plass der. Har et fra biltema som ikke gikk inn.
Det er dårlig passform på en del adaptere, eventuelt (og ikke usannsynlig) er det ikke uniform tilpasning på kontakten på bilen heller.
Prøv med litt smøring av adapteret, silicon, wd40, crc eller lignende.

Stjerneglis

Sitat fra: Handyman på onsdag 02. februar 2022, klokken 10:10
De brukte ca. 50 min, og monterer 4 fester pr dag. Skal økes til 8. Ingen fjerning av brønn, kabling ligger klar, kun plug&play. Av med baklykter, noen deksler i bagasjerommet, hjulbuer i plast, deksel under og fanger. Deretter 6 muttere av med alubjelke, på med HF-bjelke. Sette på plass det som ble løsnet. Ferdig
Hengerfestene ble levert fra Tesla fortløpende, da Tesla fikk dem i små puljer. Det kan virke som at logistikken er flaskehalsen foreløpig.

Etter det jeg kunne se løsner de bare på hjulbuene i bakkant der de er festet mot bakfanger. ikke-Tesla verkstedet som monterte på min bil var imponert over hvor enkel og godt tilrettelagt Teslas hengerfesteløsning er ift andre biler.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

TeslaSY

Sitat fra: Handyman på torsdag 03. februar 2022, klokken 08:16
Sitat fra: spram99 på torsdag 03. februar 2022, klokken 07:53
nå er det borte !!!!!!!!
Ligger fortsatt i shoppen, men det står "ikke på lager". Det har kun vært på lager kort tid (en til to timer) et par ganger.
Ja, det viser i butikken, mein ''utsolgt''
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Handyman

Sitat fra: Stjerneglis på torsdag 03. februar 2022, klokken 09:21
Sitat fra: Handyman på onsdag 02. februar 2022, klokken 10:10
De brukte ca. 50 min, og monterer 4 fester pr dag. Skal økes til 8. Ingen fjerning av brønn, kabling ligger klar, kun plug&play. Av med baklykter, noen deksler i bagasjerommet, hjulbuer i plast, deksel under og fanger. Deretter 6 muttere av med alubjelke, på med HF-bjelke. Sette på plass det som ble løsnet. Ferdig
Hengerfestene ble levert fra Tesla fortløpende, da Tesla fikk dem i små puljer. Det kan virke som at logistikken er flaskehalsen foreløpig.
Etter det jeg kunne se løsner de bare på hjulbuene i bakkant der de er festet mot bakfanger. ikke-Tesla verkstedet som monterte på min bil var imponert over hvor enkel og godt tilrettelagt Teslas hengerfesteløsning er ift andre biler.
Ja, det er sikkert nok å ta av hjulbuene bare i bakkant, men de tok dem helt av på min bil. Selve demontering alu-bjelke og montering av HF tok bare 1 minutt, rakk ikke engang å ta bilde av det da jeg fikk en SMS når det skjedde ;D over 95 prosent av jobben er å demontere og montere alle plastdelene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Hengerfeste er som golf for ti år siden...siden det var lang kø på å få spille golf skulle alle spille golf. Da det ikke lenger var kø, og klubbene lokket med veldig lave priser, gadd ikke folk lenger å spille golf.....samme med sykkelritt...når det er fullt skal alle være med...når hvem som helst får plass....ikke så interessant...og fotballkamp...når du er heldig om du får kjøpt billett...alle skal ha....når alle kan få...vil få ha...
Folk vil ha det de ikke kan få...
Tesla Model Y                         2021-

Autowinder

Markedet som styrer prisene litt kanskje. Når nyhetsverdien var borte i golf ville ikke så mange spille, det tok jo 5 timer pluss med reise til og fra for en full runde, folk gadd ikke og prisene måtte ned for å lokke folk ;-)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Simmelim

spirrevipp

I dag fikk jeg også e-post om at det var tilgjengelig, men siden jeg bestilte i går så var det jo ikke like relevant lenger. Orden i sysakene. :P
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Simmelim

Får ikke bestilt for jeg har ikke fått bil eller VIN enda  :'(

TeslaSY

Fikk epost og bestilte med en gang, bestilte time hos Porsgrunn SC 11.mars
spennende :)
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Lucifer-

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. februar 2022, klokken 10:23
Hengerfeste er som golf for ti år siden...siden det var lang kø på å få spille golf skulle alle spille golf. Da det ikke lenger var kø, og klubbene lokket med veldig lave priser, gadd ikke folk lenger å spille golf.....samme med sykkelritt...når det er fullt skal alle være med...når hvem som helst får plass....ikke så interessant...og fotballkamp...når du er heldig om du får kjøpt billett...alle skal ha....når alle kan få...vil få ha...
Folk vil ha det de ikke kan få...

Hehe.. Samme som med Playstation 5 da. Jeg hadde egentlig ikke noe stort behov. Men når jeg skjønte at det var tilnærmet umulig å få tak i fra butikk, skulle jeg f... meg vise at det gikk allikvel. Tok en måneds tid, men da fikk jeg tak i både til meg og en kompis :P

ToWalkOrDrive

:D :D

Nå fikk jeg og mail om hengerfeste, og fikk bestilt montering om et par uker. Yeay!!!
Tesla Model Y                         2021-

Otkristo

Bestilte hengerfeste i går, montert av Tesla Åsane i dag.
Ventet lenge, men når det først kom gikk det fort å få det montert.

geear

Ser ut som det fortsatt er på lager? Da må vel de fleste interesserte ha fått bestilt?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 02. februar 2022, klokken 17:01
Jeg er inne og sjekker minst 3 ganger ca morgen, middag, kveld i lang tid. Aldri opplevd at det er tilgjengelig, men har heller ikke anledning til å sjekke hvert 5. minutt i løpet av et døgn.

Opplevde tidligere at med f.eks. for gulvmatter, takstativ så fikk jeg er rimelig e-post varsel og kunne respondere i løpet av rimelig tid og faktisk få bestilt.

Virker useriøst når man har oversikt over de som har meldt interesse inkl VIN nr slik at Tesla kunen sendt ut i tur og orden før de legger et fåtall ut på "Joker Nord" lotteriet.
Vow; i dag fikk jeg både e-post og fikk bestilt - akkurat slik det burde være (underforstått: hva er galt nå...)
Har til og med serviceavtale om morgenen den 23.2.

Betyr dette at Tesla faktisk begynner å levere den type service som vi skulle forvente av dem (med unntak av de som hadde det i opprinnelig bestilling og må "kjempe seg igjennom" etterpå) ???

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA