Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 02. februar 2022, klokken 17:01
Sitat fra: tovin på onsdag 02. februar 2022, klokken 16:27
Fikk faktisk kjøpt og betalt det nå men lurer på hva slags service jeg skal velge mellom, ingen spesifikk for hengerfeste.

Jeg er inne og sjekker minst 3 ganger ca morgen, middag, kveld i lang tid. Aldri opplevd at det er tilgjengelig, men har heller ikke anledning til å sjekke hvert 5. minutt i løpet av et døgn.

Opplevde tidligere at med f.eks. for gulvmatter, takstativ så fikk jeg er rimelig e-post varsel og kunne respondere i løpet av rimelig tid og faktisk få bestilt.

Virker useriøst når man har oversikt over de som har meldt interesse inkl VIN nr slik at Tesla kunen sendt ut i tur og orden før de legger et fåtall ut på "Joker Nord" lotteriet.
Det var tilgjengelig iallfall et par timer i dag, fra 12-tiden. At det forsvinner så raskt er nok bare fordi det er veldig mange som bestiller (hundrevis). Første gang ble det lagt ut rundt 11:25, og mellom 12 og 12:30 i dag, så kanskje du bør ta en daglig sjekk i 12:30-tiden eller noe.

Autowinder

Trykka mange nok ganger så gikk det gjennom gitt 17:10. Det er håp 😄
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Stjerneglis

Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 17:21
Ta masse bilder av bakenden når du sender til montering. De har ripet opp bakdelen min og begynte å krangle med meg og krevde bilder. Hadde tatt bilder men selvfølgelig litt snø der de hadde ripet opp :/

Jepp, tok masse bilder på forhånd. Vasket bilen skinnende ren dagen før men var jo uheldig med snøværet slik at bakenden ble jo halvskitten på vei dit. Fikk bemerkning av Teslamannen at bilen min var veldig ren og fin, men jeg la merke til at de hadde prøvd å tørke over med ett eller annet etter jobben uten å vaske først. Det gikk bra tror jeg, men dere som har fobi på vaskeriper osv.: Dere er herved advart  ;)
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

geear

Går ut fra at fangeren må av som en del av jobben?

tmn

Sitat fra: geear på onsdag 02. februar 2022, klokken 19:15
Går ut fra at fangeren må av som en del av jobben?

Her er en grei film av en som gjør en retrofit av henger i USA:
https://www.youtube.com/watch?v=H0kvB2ZSKx8

Her monterer han vel en tredjepart type henger, men det er vel samme framgangsmåte. Av med bjelka, og på med egen hengerbjelke. Mange fester og stash som må ut ja. 

Ikke sikkert de må inn under brønnen som han der da, men mutrene til skruene i bunnplata sitter ikke alltid fast og må holdes igjen fra innsiden. Så kanskje normal prosedyre å jekke opp brønnen også, who knows.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Rosstopher

Fikk bestilt i dag, men første ledige time for montering i Porsgrunn var 6. mai! Kommer altså til å gå enda 3 måneder uten hengerfeste, og totalt 8 måneder. Ikke helt enig i at 8 måneder er "snart".
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

tmn

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 02. februar 2022, klokken 19:41
Fikk bestilt i dag, men første ledige time for montering i Porsgrunn var 6. mai! Kommer altså til å gå enda 3 måneder uten hengerfeste, og totalt 8 måneder. Ikke helt enig i at 8 måneder er "snart".

Hittil har prosedyren deres vært at de ombooker alle som booker hengerfestemontering da det er noe de gjør på sia. Jeg bestilte første ledige servicetime i slutten av mnd. får den montert nå fredag. Plutselig får du en telefon fra dem :-)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

elhansen

Hørte ikke noe fra Werksta i Drammen som skal ordne med hengerfeste for Tesla i Drammen. Ringte de idag og fikk montering på mandag.... 

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

beyma

Noen som vet om 7pin adapter som fungerer med koblingen til Tesla?

Radial

Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:16

Alle 7-pin skal vel passe? Er jo helt standard 13pins kontakt
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

beyma

Sitat fra: Radial på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:23
Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:16

Alle 7-pin skal vel passe? Er jo helt standard 13pins kontakt
Jo, men blir ganske lite plass der. Har et fra biltema som ikke gikk inn.

elhansen

Sitat fra: Lucifer- på onsdag 02. februar 2022, klokken 12:44
Nå har det ligget ute siden rett over 12 :)

Jeg har bestilt med time i Drammen. Noen andre her som har gjort tilsvarende og fått montert?
Neste ledige time i Drammen er 5. mai, men jeg antar det ikke går så lang tid.
Ring Werksta som ligger i Syretårnet. De hadde fått liste over alle reg nr som skulle monteres. Jeg hadde opprinnelig time i slutten av feb. Fikk montering mandag etter samtalen med verksted direkte. Tesla Drammen har satt bort jobben

TeslaSY

Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Handyman

Sitat fra: spram99 på torsdag 03. februar 2022, klokken 07:53
nå er det borte !!!!!!!!
Ligger fortsatt i shoppen, men det står "ikke på lager". Det har kun vært på lager kort tid (en til to timer) et par ganger.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA