Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: El-bil plasser

Startet av gbzdoc, onsdag 08. august 2012, klokken 12:20

« forrige - neste »

gbzdoc

Snublet over denne på Telsa Motors club mens jeg googlet etter noe helt annet...

http://www.flickr.com/photos/richardslehfeldt/7527558756/

Ser ikke veldig stilig ut, men likevel...

Espen Hugaas Andersen

Den type feste har vært observert før. Jeg tror teorien var at det hadde noe med innfesting i forhold til testing på dynomometer.

http://green.autoblog.com/2012/04/27/model-x-will-have-excellent-towing-capability-despite-photo-mo/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arnejorg1

Er det lov med vanlig hengerfeste på modell s? Noen som vet?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

gbzdoc

Hmm... Den uttalelsen virker jo veldig lovende:

According to the same spokesperson, "Model X will have towing capability exceeding most SUVs in its class. With all-wheel drive, incredible torque and sophisticated traction control, it will be an excellent towing machine."

jkirkebo

Lovende for Model X sin del ja, men foreløpig ikke relevant for Model S da alt tyder på at den ikke blir godkjent for hengerfeste. Det er dog selvfølgelig en sjans for at de endrer seg når EU-modellen blir homologenisert, vi får krysse fingerene. Det hadde ihvertfall gjort hverdagen min enklere.

En annen sak er at med den egenvekten blir det ikke all verdens henger man kan trekke uten å koste på seg en "E" i førerkortet, jeg tipper maks 750kg. Men prisen for en "E" er vel rundt 5000 kroner, småpenger i forhold til hva bilen koster ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

Bare jeg skal ut og slepe skjærgådsjeepen min så må jeg "punge ut" med klasse E... Selv med Avensisen som hest... 3,5 tonn my ass! ;)

(Selvsagt bare pga. summen av tillatt totalvekt på bil og henger.)

i_expect

Er ikke noen som er gode i engelsk her som kan legge ut et forslag til en e-post som kan sendes til Tesla med oppfordring/bønn om/at man "vil ha" mulighet på tilhengerfeste på Europaversjonen. Jo flere som sender mail om det jo større sjanse er det vel for at de ser det og kanskje vurderer det...? Om alle her på forumet sender en mail, så blir det jo en del bare det  :)

Og for øvrig, bortsett fra prisen som ikke er helt der jeg pleier å kjøpe bil, så er det egentlig bare mangel på hengerfeste som holder meg igjen...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

klauss

Her er min epost om tilhengerfeste og slepekrok:
"I intend to use model S as my only car. Therefore I need an option for a hitch and tow bar. There must be some way of pulling the car if needed. I would also like to be able to pull a trailer with the car. Could you please make this possible when the car comes to Europe?"

Her er svaret jeg fikk i dag:

"Model S sin utforming, motor og sine batterier er ikke laget for å kunne ha hengerfeste. Model X derimot, vil komme med hengerfeste.

Når det gjelder muligheter for å taue Model S, skal jeg videreføre dette, men jeg tviler på at det vil bli innført. Bilen anbefales alltid å fraktes på en "flatbed".
(...)
Kind Regards,
Christoffer H. Rortveit |  European Product Specialist"

Øyvind.h

Ikke måte på hvor spennende og actionfylt et tilhengerfeste kan være :)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Oreo

http://www.youtube.com/watch?v=lDAQZATBM-I&feature=youtube_gdata_player
Mulig denne er linket til før?
Tror ikke jeg ville ha slept campingvogna med denne.
Vil nok ikke slepe noe som helst med S'en når den ikke er designet for det (eller godkjent).
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Trondns

Jeg tenker at det kansje ikke blir så stort behov for hengerfeste på denne bilen for min del. Men er det noen som har sett noen data på hvor mange kilo det er mulig å laste inn i Model S i " frunken" og trunken? Antall liter er greit, men hva meg kg?
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

Havebigfun

I det tyske vognkortet var det 488 kg mellom netto- og max vekt.
Omregnet til norske forhold svarer det ca 413 kg siden 75 kg for sjafør inkludres i nettovekt. Plassen - med inntil 7 personer og luftfjæring tatt i betraktning er det relativt lite- synes jeg
Det er mange biler med relativ lav "bæreevne" -antakelig fordi kjøperne ikke er interessert i slike data.
Husker jeg rett har en E-Klasse ca 700 kg med luftfjæring

foxy

Sitat fra: Havebigfun på mandag 03. desember 2012, klokken 19:12
I det tyske vognkortet var det 488 kg mellom netto- og max vekt.
Omregnet til norske forhold svarer det ca 413 kg siden 75 kg for sjafør inkludres i nettovekt. Plassen - med inntil 7 personer og luftfjæring tatt i betraktning er det relativt lite- synes jeg
Det er mange biler med relativ lav "bæreevne" -antakelig fordi kjøperne ikke er interessert i slike data.
Husker jeg rett har en E-Klasse ca 700 kg med luftfjæring

mao. ingen guttetur med ski og ølkasser mulig????
I-miev 2011
Asker

Cato76

Her er en til som har montert hengerfeste på sin TMS. Men holder nok kun til et sykkelstativ  ???

https://www.dropbox.com/sh/0wxhuneq80kvosy/v4tVTnX7WN#/
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

I følge Torklift Central kan du trekke drøye 900 kg, og vekt på kula skal ikke overstige 10% av maksimal trekkvekt (drøye 90kg).

Helt fint for sykler etc. Går også fint å trekke en vanlig tilhenger rundt på privat tomt om man ønsker det, selv om den ikke bør kjøres på offentlig vei.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA