Oversikt over forhåndsbestilling og kontakt fra Tesla

Startet av HankSkank, torsdag 15. juli 2021, klokken 13:56

« forrige - neste »

geear

Doff, 1) men det var inkludert som standardutstyr i februar da han bestilte også, så hvis han bestilte AP da, som ekstra, så skulle vel EAP vært med nå? Det var jo til og med standard da jeg bestilte 18. mars 2019..

2jan, og nei, du kan ikke legge til EAP/FSD etter levering for samme pris, da tilkommer også moms.

2jan

Sitat fra: geear på lørdag 17. juli 2021, klokken 08:53
Doff, 1) men det var inkludert som standardutstyr i februar da han bestilte også, så hvis han bestilte AP da, som ekstra, så skulle vel EAP vært med nå? Det var jo til og med standard da jeg bestilte 18. mars 2019..

2jan, og nei, du kan ikke legge til EAP/FSD etter levering for samme pris, da tilkommer også moms.

Stemmer, det var inkludert som standardutstyr i februar, og totalprisen var også høyere da enn det den er nå uten EAP. Dette er vel bare software uansett, er det bare konfigurasjon som gjøres i butikken før leveransen?

Parabuthus

En del epostmas fra Tesla nå (automatiske antar jeg) om å fullføre registreringen (jeg driver å vurderer inbytte hos Tesla mot andre alternativer og svarer ikke på dette før fristen nærmer seg). Men vi vet jo ikke detaljene om Kinabilene vi får (f.eks batteritype og rekkevidde) og ikke minst leveringstidspunkt. Er det noen som har fått noe informasjon om når vi får vite mer om bilene? Er fortsatt litt på gjerdet i forhold til MiC vs MiG.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

geear

Sitat fra: 2jan på lørdag 17. juli 2021, klokken 09:18

Stemmer, det var inkludert som standardutstyr i februar, og totalprisen var også høyere da enn det den er nå uten EAP. Dette er vel bare software uansett, er det bare konfigurasjon som gjøres i butikken før leveransen?
Ja, men bestilte du FSD utenom eller mener du kun AP som er inkludert? EAP var vel ikke et valg i februar? Hvis du kun mener AP så er det fortsatt inkludert..

DagfinnN

Sitat fra: geear på lørdag 17. juli 2021, klokken 08:42
Står 6920,- på levgebyr hos meg, med utlev Tesla Stavanger.

Sitat fra: DagfinnN på fredag 16. juli 2021, klokken 22:42
Sitat fra: geear på fredag 16. juli 2021, klokken 21:04
Dessverre er jeg skeptisk til å ta ut bilen så lenge det er helt i det blå når det kan være mulig å få hengerfeste.
Liten sjanse å ta. Vil du ikke ha bilen står det ok en kø av folk som vil kjøpe den av deg.
Kan være en lang kø av folk som skal flippe også...
Den sjansen hadde jeg tatt gitt!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

elhansen

Sitat fra: geear på lørdag 17. juli 2021, klokken 14:02
Sitat fra: 2jan på lørdag 17. juli 2021, klokken 09:18

Ja, men bestilte du FSD utenom eller mener du kun AP som er inkludert? EAP var vel ikke et valg i februar? Hvis du kun mener AP så er det fortsatt inkludert..
er det noen autopilot som følger med bilene fra Kina? Jeg krysset ikke på noen autopilot da jeg bestilte.... Men regner med at det er adaptiv cruise?

RuneW

Sitat fra: DagfinnN på fredag 16. juli 2021, klokken 22:42
Sitat fra: geear på fredag 16. juli 2021, klokken 21:04
Dessverre er jeg skeptisk til å ta ut bilen så lenge det er helt i det blå når det kan være mulig å få hengerfeste.
Liten sjanse å ta. Vil du ikke ha bilen står det ok en kø av folk som vil kjøpe den av deg.

Men til hvilken pris?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Myrvang

Bestilte forrige torsdag, fikk mail i dag om betaling. La inn lån, betalte 50k i EK og tegnet forsikring. Håper å få bilen tidlig. Svart/svart, eap og 21"
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

makki

Sitat fra: Myrvang på lørdag 17. juli 2021, klokken 16:54
Bestilte forrige torsdag, fikk mail i dag om betaling. La inn lån, betalte 50k i EK og tegnet forsikring. Håper å få bilen tidlig. Svart/svart, eap og 21"
Jeg tror tesla kommer til levere flere tusen TMY innen 30 sept( 3rd kvartal). Alle som har bestilt/bestiller, kommer til å få bilen innen sept.

kodax

Sitat fra: makki på lørdag 17. juli 2021, klokken 19:39
Jeg tror tesla kommer til levere flere tusen TMY innen 30 sept( 3rd kvartal). Alle som har bestilt/bestiller, kommer til å få bilen innen sept.
Alle i nesten hele Europa som de har åpnet for?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Thob

Det tror jeg også. Virker som tilogmed de som har bestilt nylig får beskjed om levering i september. I tillegg vil jeg tro levering september hadde forsvunnet fra siden deres nå dersom de hadde sett at de ikke har nok biler til de som bestiller nå om dagen. Så enten kommer det flere biler enn vi tror, eller er etterspørselen mindre enn antatt

PKEllefsen

Sitat fra: Thob på lørdag 17. juli 2021, klokken 20:55

Det tror jeg også. Virker som tilogmed de som har bestilt nylig får beskjed om levering i september. I tillegg vil jeg tro levering september hadde forsvunnet fra siden deres nå dersom de hadde sett at de ikke har nok biler til de som bestiller nå om dagen. Så enten kommer det flere biler enn vi tror, eller er etterspørselen mindre enn antatt

Tviler sterkt på at alle som kjøper nå får bilen levert i 2020 med mindre svært få har fått med seg at bilen kommer i det hele tatt. Er vel kanskje mulig at folk trenger å se bilen på veien for å vite at den kan bestilles i og med at Tesla ikke markedsfører selv. Blir også veldig spennende å se mye resten av Europa har bestilt av denne, for det vil også spille sterkt inn i hvor mye som leveres til Norge. 15000 model Y'er produseres i måneden fra shanghai som skal fordeles mellom hele Europa og Kina.
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

REN-BIL

Kineserne klaget over kvalitet og kundebehandling og salget har gått litt opp og ned. Mulig Tesla derfor fortest mulig ønsker å kompensere for manglende salg i Kina med å kanalisere mot Europa. Får bare håper at kvalitet og kundebehandling er god nok for europeerne da!

https://www.wsj.com/articles/teslas-china-sales-bounce-back-despite-consumer-backlash-11623151016

andy99

Noen som har fått lagt til vinterhjul? Hvilke felger er det som tilbys til 24900kr, samme gemini 19 tommer som bilen blir levert med?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Randomrex

Kan jeg fullføre "betalingsmetode" før Tesla har lagt til Vinterhjul og Enhanced Autopilot, eller bør jeg vente til at jeg jeg har fått med det i bestillingen?

Hvordan fungerer det i praksis, får man en regning i posten nærmere levering, eller betaler man allerede nå?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA