Salg av ID41st MAX på finn.no

Startet av ENTO, fredag 11. juni 2021, klokken 16:26

« forrige - neste »

ENTO

Ser det ligger ute kun 17 biler av id4 1st og 1st max.  Vurderer å selge min max som jeg mottar i månedskiftet juni/juli. Noen som har erfaring med salg av en slik bil ?

Trond.m

1St uten Max er nok lettere å selge, men alt avhenger jo av pris. Ser noen forsøker på 540 for Max. Tror salg av Max over 500K med vinterhjul kan bli vanskelig, nå som 22 modeller og GTX snart er på veien. Men du trenger jo bare en som MÅ ha bil raskt og som vil ha alt utstyr.

ENTO

Snakket med en Møllerbutikk isted. GTX ved bestilling idag, levering oktober/ desember som fort kan bli utpå nyåret. «Vanlig» ID4, levering september/oktober. Han sa også at Skoda Eniaq ikke blir levert før andre halvår 2022 ved bestilling nå !

Trond.m

Min GTX er produksjonsbekreftet uke 26. Det er bare 3 uker til. 22 modeller produseres vel fra uke 25 så vidt jeg vet.

LMOR

Sitat fra: Trond.m på fredag 11. juni 2021, klokken 18:58
Min GTX er produksjonsbekreftet uke 26. Det er bare 3 uker til. 22 modeller produseres vel fra uke 25 så vidt jeg vet.
Når skrev du kontrakt?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

LMOR

Sitat fra: Trond.m på fredag 11. juni 2021, klokken 22:29
Kontrakt 29.4.
Ca 14 dager før meg. Får satse på at min også bli bekreftet snart.

Olemann

Kontraktsdato betyr intet, så lenge det var før deadline.
Det som betyr noe for leveringstidspunkt er plass i reservasjonskøen (GTX)

LMOR

Trond.m

Antatt leveringsuke 37. Seneste leveringsuke 47.

LMOR

Sitat fra: Trond.m på lørdag 12. juni 2021, klokken 18:25
Antatt leveringsuke 37. Seneste leveringsuke 47.
Takk, hos meg står det antatt 32 og senest 32 med produksjon 25. Vet ikke om alle ligger i samme system.

Trond.m

Jeg tror det som står i kontrakten er basert på kvalifisert gjetting fra forhanderen.

LMOR

Sitat fra: Trond.m på lørdag 12. juni 2021, klokken 20:39
Jeg tror det som står i kontrakten er basert på kvalifisert gjetting fra forhanderen.
Tja, bestillingen ble registrert sentralt et sted og så kommer dette med bekreftelsen. Men kan godt være at noen bare skriver noe i kontrakten og så legger den inn etterpå.
Uansett litt spesielt å skrive kontrakt på en seneste levering uke 32 hvis det ikke er sjekket med fabrikken.

Løytnanten

Sitat fra: Olemann på lørdag 12. juni 2021, klokken 00:04

Kontraktsdato betyr intet, så lenge det var før deadline.
Det som betyr noe for leveringstidspunkt er plass i reservasjonskøen (GTX)

Kan du forklare litt mer om dette Olemann? Deadline og reservasjonskø er ukjente begreper for meg som bare har skrevet en kjøpekontrakt på en GTX som skal komme etter sommeren.

hELgenen

Vi som har betalt 4000 NOK i reservasjonsgebyr til møller ble lovet bil før resten ved bestilling innen en gitt dato. Jeg hadde vel kø.nr 13x og bestilte innen fristen og i min kontrakt står det levering uke 31 tidligst og 43 senest. Om møller holder ord og faktisk leverer først til oss med reservasjon, eller omfordeler på annen måte vet ingen ennå. 

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA