Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: autofil tester rekkevidden på leaf

Startet av Carl Anton Stenling, onsdag 04. juli 2012, klokken 02:41

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Speildekslet nederst på innfestingen av speilet (staget) på førersiden forsvant på motorveien.

Er det noen som har prøvd å benytte deksel fra Fiat 500 som erstatning?

Har hørt rykter om at selve speilet er Fiat 500, men at innfestingen er spesifikk for Think. Kanskje noen har modifisert Fiat-delen?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

POSi411

Sitat fra: Carl Anton Stenling på mandag 11. juni 2012, klokken 17:41
Speildekslet nederst på innfestingen av speilet (staget) på førersiden forsvant på motorveien.
Dekselet er fra FIAT 500. Dekselet er unikt for Think.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Carl Anton Stenling

Sitat fra: POSi411 på mandag 11. juni 2012, klokken 18:39
Dekselet er fra FIAT 500.

Jeg trodde også at dekslet var fra FIAT 500, men Røhne Selmer Sandvika mente at det ikke passet helt. Ifølge RS er selve speilet fra FIAT 500, men innfestingen er spesiallaget for Think.

Har du prøvd et deksel fra FIAT?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Go-carter

Sitat fra: Carl Anton Stenling på mandag 11. juni 2012, klokken 20:24

Jeg trodde også at dekslet var fra FIAT 500, men Røhne Selmer Sandvika mente at det ikke passet helt. Ifølge RS er selve speilet fra FIAT 500, men innfestingen er spesiallaget for Think.

Har du prøvd et deksel fra FIAT?

Carl Anton

Jeg vet det er noen ting som er custom for Think der, men dekselet trodde jeg vittig var fiat. Skal sjekke på delebilen min!

Jeg kan i utgangspunktet selge mitt deksel, må bare finne noen andre speil som jeg kan sette der istedet :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

obertjunior

mitt speildeksel har også falt av nå nettopp. R&S tror jeg skal ringe meg når de har fått tak i.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Think C!ty 2008, 35000 KM

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Go-carter på mandag 11. juni 2012, klokken 20:50
Jeg kan i utgangspunktet selge mitt deksel, må bare finne noen andre speil som jeg kan sette der istedet :)

I første omgang har jeg bestilt et deksel til FIAT 500 og skal prøve om det passer. Hvis FIAT-dekslet ikke passer er deksel fra delebilen en fin mulighet.

For øyeblikket kjører jeg rundt med en Think hvor dekslet er erstattet av en avansert gaffateipjobb :)

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Carl Anton Stenling

Når har Røhne Selmer Sandvika fikset speilet. De foreslo å lime speildekslene siden de har en tendens til å ramle av.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Go-carter

Passet fiatdekselet?

Jeg mista mitt på passasjersiden her om dagen :(
TMX60D
Leaf S 2015

Carl Anton Stenling

RS fikset dekslet før jeg mottok Fiat-dekslet. Så jeg vet faktisk ikke om det ville passet.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

POSi411

Sitat fra: Carl Anton Stenling på mandag 11. juni 2012, klokken 17:41
Sorry, feil fra meg, men nå har jeg vært i Italia og sjekket, Think dekselet er desverre ikke likt hverken FIAT 500 eller Punto.
Så vi må nok konkludere med at dekselet er en bespoke Think del.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

jahnarne

Sitat fra: POSi411 på onsdag 20. juni 2012, klokken 08:48
Sorry, feil fra meg, men nå har jeg vært i Italia og sjekket, Think dekselet er desverre ikke likt hverken FIAT 500 eller Punto.
Så vi må nok konkludere med at dekselet er en bespoke Think del.
Produsenten av speilet er Ficosa (http://www.ficomirrors.pl), så du/dere kan evt. kontakte dem direkte.

elektrolux

Kan bekrefte dette. Fiat deksel passer ikke.  Prøvte i dag.

Det har en litt annen form.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thorflot

Ettersom dere allerede har konkludert med at de ikke passer, så kan jeg bare informere om hvorfor det er slik:

De aller første Think-prototypene med Fiat-speil fikk spesiallaget en distansering, ettersom hellingen på dørsiden på Fiaten ikke matchet Thinken. Etter ca 20 stk proto (som jeg tror alle sammen enten ble krasjbiler, interne protoer for diverse el og mech-tester osv), laget Ficosa disse speilene med egen fot for Think A306. Det kan hende at noen av disse protoene ble solgt internt og lever i beste velgående etter konkursen, men jeg tviler. Tipper de fleste ble mos i en eller annen sammenheng.

Go-carter

Sitat fra: Thorflot på tirsdag 26. juni 2012, klokken 15:20
Ettersom dere allerede har konkludert med at de ikke passer, så kan jeg bare informere om hvorfor det er slik:

De aller første Think-prototypene med Fiat-speil fikk spesiallaget en distansering, ettersom hellingen på dørsiden på Fiaten ikke matchet Thinken. Etter ca 20 stk proto (som jeg tror alle sammen enten ble krasjbiler, interne protoer for diverse el og mech-tester osv), laget Ficosa disse speilene med egen fot for Think A306. Det kan hende at noen av disse protoene ble solgt internt og lever i beste velgående etter konkursen, men jeg tviler. Tipper de fleste ble mos i en eller annen sammenheng.

Hmm, interessant! Det bør være relativt enkelt å lage denne i PVC på en CNC. Jeg knakk jo hele høyre speil på dele/banebilen min, og tenkte å prøve med å montere ett 500-speil.
TMX60D
Leaf S 2015

TantePose

Hei.

Er det noen som vet om det har skjedd noe på speildekselfronten i det siste. Noen som har klart å fikse eller ordne noe? Har kjørt uten speildeksel på høyre side ganske lenge nå. Leide tidligere endel biler fra Moveabout og de manglet også ofte speildeksel. Dette må jo gjelde mange.
Drøbak.
2017 ZOE ze40 Intense
2011-2017 Gul Think City 2+2 Zebra (Lille Kylling) ca 87 000 km.
2010/2011 Kjørte i-MiEV i ca en måned, men leverte den tilbake p.g.a for dårlig rekkevidde i forhold til mitt behov.
2008-2010 Think Classic 2000 modell, ca 20 000 km.
Kjører stort sett Drøbak/Oslo/Drøbak 80 km hver dag.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA