Hovedmeny

Denne har jeg ikke sett før

Startet av Motorwatt, fredag 05. mars 2021, klokken 17:38

« forrige - neste »

Motorwatt

Langt ute på landet, og vises på nøyaktig samme sted hver gang jeg kjører på dennes strekningen. Varer bare 2-300 meter.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

pekle

Tidsstyrt fartsgrense? Altså nedsatt deler av døgnet, f.eks i skoletiden eller noe?

Motorwatt

Mulig. Nå var det bare norsk granskog rundt stedet, og ingen tegn til verken hus eller skole på flere kilometers avstand.. Er vel feil i nav-databasen, men er det ingen andre som har sett dette?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hubroen

"Dobbel-skiltet" dukker opp i men Mod X på "nedre vei" mellom Sandefjord og Tønsberg. Er nå "normalt" farts-skilt på stedet, men for 2-3 år siden stod det underskilt om redusert hastighet i skoletiden.

DeepFu

Aldri sett det i Norge, men sett liknende i utlandet. Opplevde blant annet i Italia at fartsgrensen på skjermen endret seg når det begynte å regne. Antar det må ha vært en form for trafikkmeldinger som sørget for at det endret seg.?
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

cra

Ser skilt som sier en ting, men kartet sier noe annet?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Trond Strømberg

Fikk denne for noen uker siden. Denne har snøkrystall 
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

cra

Den med snøkrystall ville jeg sagt var vinterfatsgrense? (Det største tullet de noensinne har funnet på; farten må tilpasses etter føret, ikke etter kalenderen) Mulig det er lystavler slik at fartsgrendsa kan justeres "on the fly" på stedet?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

eeeerik

Sitat fra: cra på mandag 08. mars 2021, klokken 09:44
Den med snøkrystall ville jeg sagt var vinterfatsgrense? (Det største tullet de noensinne har funnet på; farten må tilpasses etter føret, ikke etter kalenderen) Mulig det er lystavler slik at fartsgrendsa kan justeres "on the fly" på stedet?
Den kommer kun opp ved dårlig føre, det vil si ikke basert på kalender. Men tror også kun det er på motorvei (NOA?)

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018

Trond Strømberg

TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA