Hovedmeny

Original retrofit motorisert trunk

Startet av Mr.G, fredag 05. mars 2021, klokken 16:31

« forrige - neste »

Mr.G

Har noen hørt rykter eller vet noe konkret om Tesla kommer til å tilby motorisert bakluke på retrofit/oppgradering for oss som har manuelle systemer?
Sårt savnet! (ja jeg vet dette finnes og nei jeg vil ikke ha noe jalla ebay greier)

Mr.G

Handyman

Generelt så er ikke Tesla kjent for å tilby slike "oppdateringer". De tilbyr jo ikke ettermontering av hengerfeste, selv om de kunne gjort det. Tesla vil nok heller at du kjøper ny bil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mr.G

På min tidligere model S fikk jeg blant annet tilbud om elektrisk innfellbare speil, så muligheten er absolutt tilstede tenker jeg🤞🏻

lars667

Tipper det  iikke er aktuelt for så veldig mange, frunken har jo også krympet i siste utgave, så det er mest et sted å oppbevare ting du ikke trenger så ofte? Hvordan er det forresten med lukking av frunk når du har slik (uoriginal) åpner? Hadde jeg vært bilprodusent så ville jeg hatt en aktuator som både åpner og lukker, men det er kanskje et problem med dagens mekanisme all den tid det er utfordrende å lukke, og det kreves litt fast og bestemt kraft?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Handyman

Sitat fra: lars667 på onsdag 10. mars 2021, klokken 08:32
Tipper det  iikke er aktuelt for så veldig mange, frunken har jo også krympet i siste utgave, så det er mest et sted å oppbevare ting du ikke trenger så ofte? Hvordan er det forresten med lukking av frunk når du har slik (uoriginal) åpner? Hadde jeg vært bilprodusent så ville jeg hatt en aktuator som både åpner og lukker, men det er kanskje et problem med dagens mekanisme all den tid det er utfordrende å lukke, og det kreves litt fast og bestemt kraft?
Det var jo trunken og ikke frunken det ble spurt om.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jorgenask

Sitat fra: Mr.G på fredag 05. mars 2021, klokken 16:31
Har noen hørt rykter eller vet noe konkret om Tesla kommer til å tilby motorisert bakluke på retrofit/oppgradering for oss som har manuelle systemer?
Sårt savnet! (ja jeg vet dette finnes og nei jeg vil ikke ha noe jalla ebay greier)

Hvis du ser denne videoen så ser du at det blir ganske komplisert/umulig og noe Tesla trolig ikke vil tilby.

https://www.youtube.com/watch?v=vWlfshRfBH0&t=3s

lars667

Sitat fra: Handyman på onsdag 10. mars 2021, klokken 12:44
Sitat fra: lars667 på onsdag 10. mars 2021, klokken 08:32
Det var jo trunken og ikke frunken det ble spurt om.

Oops :D
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Mr.G

«Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid»

Electric cars in Norway

Tror ikke Tesla vil tilby dette. Synd synes jeg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA