Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Diagnoseutstyr

Startet av Marius-H, tirsdag 26. juni 2012, klokken 20:30

« forrige - neste »

Marius-H

Et pussig problem i dag tidlig. Jeg pleier å lade ved trikkestasjonen på Skøyen. Men i dag fikk jeg ikke låst opp noen av boksene. Er det noe galt med nøkkelen min eller har de bytta låsen? Låste den opp tidligst for to dager siden.

masae

Det er mange av den nyeste typen ladestolper hvor låseslåen på innsiden blir bøyd slik at det blir praktisk talt umulig å låse opp og igjen stolpene uten å bruke veldig store krefter. Det kan være en av disse (etterhvert ganske mange) stolpene du har støtt på. Nøkkelen passer, men det er umulig å vri låsen om fordi slåen "sitter fast" på innsiden.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

gbzdoc

PS! Det hjelper ofte å dytte selve lokket hardt innover mens man vrir om nøkkelen.

Har "modda" flere av stolpene på Akerbrygge selv ved å bøye låseslåen på baksiden litt utover med fingerne. Er ofte ikke mye som skal til før de igjen kan åpnes normalt.

jagarock

er det samme med en ladeboks her i bogstadveien der jeg bruker å lade. den ble sånn heromdagen. tenkte de hadde låst den for vedlikehold eller lignende.
Information Research & Analytics @ Smashup Media

kenmyh

Jeg må selv gjøre dette ca. daglig når jeg parkerer i Oslo (rundt om i Pilestedet). Her er nesten alle låsene helt på trynet og må presse de slik at det er mulig å bruke for alle!
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

masae

Og løsningen på problemet er like enkel som den er genial.

BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Thomas Parsli

Så enkel og genial at jeg ikke forstår den?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

masae

Låseslåen på ladestasjonene som har problemer er helt rette, slik at de lett blir bøyd innover mot lokket og derfor blir så godt som umulig å låse opp og igjen.
På denne nye stolpen ser du at slåen har en bøy slik at dette problemet ikke oppstår.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA