Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hydrogen

Startet av mandresen, onsdag 20. juni 2012, klokken 00:34

« forrige - neste »

mandresen

Hei
Kona skal på en samling med jobben på teveltunet til uka, og tenker å bruke Leaf'en til å kjøre frem og tilbake med.
Jeg har brukt Green Race, http://www.jurassictest.ch/GR/ til å sjekke og avstanden er 93km og ved hastighet 80km/t så står det 13% rest kapasitet. Men er det noen som har kjørt mot storlien på en lading fra Trondheim? Det er jo bra stigning opp mot teveltunet.

Bilen står inne i 20 grader på Lade og skal bli fulladet, ho kjører elbil til vanlig og kan kjøre økonomisk, men det er stigningen opp mot teveltunet jeg er usikker på.

Takker for svar

MVH
Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

wat

Du kan sjekke med EV Power om de har åpnet hurtigladeren i Meråker. Mener å ha hørt at den skal åpne i starten av juni, slik at den er klar til Zero Rally.
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

arnejorg1

green race skal jo ta hensyn til stigningsgrad så jeg vil tro det går bra, spesielt når kona di kjører økonomisk
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

mandresen

Takker for tips om hurtiglader, skal ringe EV Power og høre med de.

Ja, green race skal jo beregne stigning og ho kan kjøre økonomisk men det er ikke artig å sende kona ut på en slik tur hvis ho ikke når frem. Gjett om jeg før høre det da! Ho kommer til å ta livet av meg gjennom telefonrøret:-)
Men det er bare artig med litt utfordringer i hverdagen.

Jeg har ringt teveltunet og spurt om å få lade, og det var ikke noe problem, han syntes det var artig at ho kom i Elbil fra Trondheim.
Melhus (Trondheim)

Edmund

Veit ikke om kona di allerede har dratt, men mener bestemt det går fint med økonomisk kjøring.
Jeg bor på Byåsen og har hytte i Fagerlia i Meråker. Sist helg manglet jeg 3 streker før jeg startet fra Trondheim og kjørte fram uten å kjøre innom hurtigladeren på Værnes. Stigningen opp Fagerlia er også ganske bratt og ender på ca samme høydemeter som Teveltunet.
Nissan Leaf 500 km

mandresen

Hei, kona mi drar til onsdagen, så er litt spent.

Lover jo bra å høre at du har kjørt fra Byåsen til fagerlia uten problem.
Jeg skal poste her hvordan det går, og hvor mye restkapasitet det er igjen.

Melhus (Trondheim)

Trond.Strom

husk at standard greenrace settings er for 1 person i bilen uten bagasje. dersom hun skal ha med 3 kolleger og alle har bagasje blir det muligens litt knapt med strøm

mandresen

Takker for info, men ho kjører alene og har med kun en liten koffert og ho er godt under standardvekten på 75kg, så det skal gå bra.
Melhus (Trondheim)

Elvind

Vet ikke når hurtigladeren på Meråker kommer opp, men det er iallfall etter Zero Rally som er midt i juni, da EV Power har sagt de ikke rekker å få den på plass til rallyet. Hjelper vel litt å lade på Værnes, selv om de siste prosentene er mye venting.
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

mandresen

Da utgår hurtiglader i Meråker, men hvor på Værnes står hurtigladeren?
Melhus (Trondheim)

wat

Synd at hurtigladeren i Meråker er oppe og går. På Værnes står den på venteplassen for buss og taxi til høyre før du kjører inn på selve terminalområdet.
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

mandresen

Da har fruen kommet fram til teveltunet og ho hadde 1 strek igjen for å få 4 trær, og leafen viste at det var 28km batterkapasitet igjen. Så er godt fornøyd.
Melhus (Trondheim)

Eksilbergenser

Ladet hun på Værnes underveis eller kjørte hun hele stykket uten lading?
Nissan Leaf 2012-modell
Think City fra 2003 - RIP ;-(

mandresen

Hun kjørte nonstop lade - teveltunet. Imponert jeg, da er jo Storlien godt innenfor rekkevidde fra Trondheim når hurtiglader kommer der oppe.
Melhus (Trondheim)

arnejorg1

Sitat fra: mandresen på torsdag 07. juni 2012, klokken 07:13
Hun kjørte nonstop lade - teveltunet. Imponert jeg, da er jo Storlien godt innenfor rekkevidde fra Trondheim når hurtiglader kommer der oppe.

Nå er det jo lengre til Storlien og flere høydemeter, så med god margin vil jeg vel ikke si det blir når hun hadde 28 km igjen på Teveltunet.
Skal uansett kjøre til Storlien når hurtig-laderen kommer opp, så får jeg se. Vi kommer til og være 3-4 i bilen så jeg er litt spent på om det går fra Witro bil, eller om jeg må hurtiglade på Værnes.
Kan den første som kjører Leaf til Storlien rapportere om hvordan det gikk hadde det hvert fint ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA