Hovedmeny

Regeneration mode

Startet av Dr_T, mandag 14. desember 2020, klokken 10:58

« forrige - neste »

Dr_T

Jeg skjønner at alle nye biler har mistet muligheten til å sette regenerasjon til low?! Hva er bakgrunnen for dette? Personlig har jeg alltid foretrukket low i min TM3, og med konemor sitt forhold til gasspedalen er jeg redd det skal bli svært rykkete kjøring med ny X...Kan ikke dette ordnes med en software-oppdatering

jkirkebo

Sitat fra: Dr_T på mandag 14. desember 2020, klokken 10:58
Jeg skjønner at alle nye biler har mistet muligheten til å sette regenerasjon til low?! Hva er bakgrunnen for dette? Personlig har jeg alltid foretrukket low i min TM3, og med konemor sitt forhold til gasspedalen er jeg redd det skal bli svært rykkete kjøring med ny X...Kan ikke dette ordnes med en software-oppdatering

Dette er en vanesak som jeg tror kona di venner seg svært fort til. Vil man ha mindre rykkete kjøring er for øvrig chill mode klart å foretrekke, den gjør MYE større forskjell enn regen level.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

GeirHM

Jeg lærte nettopp opp min datter på vår nye LR pluss med max regen. Det var mye rykking i starten. Mye. Men det tok overraskende kort tid før hun hadde tilpasset seg dette. Forøvrig er det nå tre ulike modi for regenerering, ikke to som det var før. Jeg liker veldig godt den nye max regen mode, gjør at vi alle kjører hovedsakelig bare med en pedal.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA