Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål

Startet av Zara, lørdag 12. desember 2020, klokken 11:42

« forrige - neste »

Zara

Selv om det stadig er programvareoppdateringer, så ble det forskjell etter at vi resetta alt. Utenom at prosenten på batteriet forsvant så kom det opp en temperaturinnstilling for hver sone framme i bilen. Tidligere måtte vi "dele" på en.

thebadger

Sitat fra: Zara på onsdag 30. desember 2020, klokken 17:05
Selv om det stadig er programvareoppdateringer, så ble det forskjell etter at vi resetta alt. Utenom at prosenten på batteriet forsvant så kom det opp en temperaturinnstilling for hver sone framme i bilen. Tidligere måtte vi "dele" på en.
Hvis du trykker midt på temperaturtallet får du valg om "sync". Hvis den er slått på er det likt for begge, hvis du slår den av kan du justere individuelt.
Anbefaler å lese brukermanualen, spesielt med tanke på hvor mange som lett provoserer seg over enkle spørsmål her på forumet.
For hver person som leser brukermanualen er det 1 mindre hissigpropp som får hjerteinfarkt på elbilforum

Zara

Sitat fra: thebadger på onsdag 30. desember 2020, klokken 17:15
Sitat fra: Zara på onsdag 30. desember 2020, klokken 17:05
Hvis du trykker midt på temperaturtallet får du valg om "sync". Hvis den er slått på er det likt for begge, hvis du slår den av kan du justere individuelt.
Anbefaler å lese brukermanualen, spesielt med tanke på hvor mange som lett provoserer seg over enkle spørsmål her på forumet.
For hver person som leser brukermanualen er det 1 mindre hissigpropp som får hjerteinfarkt på elbilforum

Hehe, ja du har sikkert litt rett i det!

Sjekka ikke manualen på dette, men tenkte at det var "default" da bilen var ny og vi hadde en temperaturinntilling på deling.
Og at da vi resetta så var det igjen "default", bare at det nå hadde skjedd endringer i programmet.

Synes ikke manualen er så god forresten, iallfall sliter jeg med å finne ting jeg leter etter.
Blant annet informasjon om alle kameraene. Hvor er de. Hvordan teste om/at de virker.  Det står bare om front- og bakovervendt kamera der, som jeg finner iallfall.

helge89

Sitat fra: Zara på onsdag 30. desember 2020, klokken 17:02
Sitat fra: helge89 på onsdag 30. desember 2020, klokken 16:59
Display

Display?

Vi har lett i alle valgene på skjermen (tror vi...det er jo ikke helt logisk oppbygd dessverre).

Display -> Energy display

Vegar Beid

Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 13:51
Sitat fra: Kim- på fredag 25. desember 2020, klokken 12:30
Minnepennen som fulgte med har streiket. Flere?
Den burde tas ut under oppdatering av bilen. Samme skjedde meg og da var det bare å reformatere fra menyen.
Hvor er denne minnepennen plassert?
Jeg ble overrasket da sentry mode virket uten at jeg hadde installert stick eller SSD (feil plugg, trodde det skulle være minst 1 USB3 i bilen men alle var USB C) så jeg har skjønt at bilen har eget minne, men har ikke funnet det.

Zara

Sitat fra: helge89 på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:21
Sitat fra: Zara på onsdag 30. desember 2020, klokken 17:02
Sitat fra: helge89 på onsdag 30. desember 2020, klokken 16:59
Display

Display?

Vi har lett i alle valgene på skjermen (tror vi...det er jo ikke helt logisk oppbygd dessverre).

Display -> Energy display

Har vært ute og lett i menyene, men finner ikke "Display" noen steder :-(

Kjetil1986

Du har sikkert språket i bilen på Norsk tenker jeg. Da går du inn på skjerm og bytter over fra avstand til energi  :+1:
Model 3 long range 2021

Zara

Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:51
Du har sikkert språket i bilen på Norsk tenker jeg. Da går du inn på skjerm og bytter over fra avstand til energi  :+1:

Hvor finner man "Avstand"? (Hvilket tre, hvilken gren og hvilken kvist :-D)

Kim-

Du må bla litt ned etter du har trykket deg inn på «skjerm».
Det er forøvrig ikke nødvendig å ta en «tilbakestilling» på skjermen, det hjelper stort sett aldri
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Sitat fra: Zara på onsdag 30. desember 2020, klokken 16:58
I et forsøk på å se om vi fikk sidekameraene til å virke så restarta vi programvaren i bilen slik at alt vi hadde lagret ble sletta.

Hvordan resatte du? Begge skrollhjul inne, displayene slukker, T kommer fram på skjerm, slipp skrollhjul, eller brukte du valget som står i menyen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Vegar Beid på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:27
Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 13:51
Sitat fra: Kim- på fredag 25. desember 2020, klokken 12:30
Minnepennen som fulgte med har streiket. Flere?
Den burde tas ut under oppdatering av bilen. Samme skjedde meg og da var det bare å reformatere fra menyen.
Hvor er denne minnepennen plassert?
Jeg ble overrasket da sentry mode virket uten at jeg hadde installert stick eller SSD (feil plugg, trodde det skulle være minst 1 USB3 i bilen men alle var USB C) så jeg har skjønt at bilen har eget minne, men har ikke funnet det.
I manualen til de nye bilene står det at den er plassert i hanskerommet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Zara

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 30. desember 2020, klokken 19:17
Sitat fra: Zara på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:56
Hvor finner man "Avstand"? (Hvilket tre, hvilken gren og hvilken kvist :-D)
Les manualen på side side 138 og 139: https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_no.pdf

Takk skal du ha!

Hmm, der var jeg inne i sted og blant annet skifta dekktrykk fra PSI til BAR. Når bilen kommer hjem igjen skal jeg sjekke enda nøyere.

Zara

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 30. desember 2020, klokken 19:07
I et forsøk på å se om vi fikk sidekameraene til å virke så restarta vi programvaren i bilen slik at alt vi hadde lagret ble sletta.

Hvordan resatte du? Begge skrollhjul inne, displayene slukker, T kommer fram på skjerm, slipp skrollhjul, eller brukte du valget som står i menyen?

Brukte valget i menyen.

Motorwatt

Sitat fra: Zara på onsdag 30. desember 2020, klokken 19:22
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 30. desember 2020, klokken 19:07

Brukte valget i menyen.
Det bør/må du egentlig ikke bruke. Den vil slette informasjoner. Føler meg litt skyldig i at jeg ikke nevnte dette for deg. Beklager, men den første metoden er så mye brukt at jeg instinktivt ikke tenkte på at du er ny bruker. Men søk på reset, og du vil flere metoder.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA