77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?

Startet av Havvo, torsdag 03. desember 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Kim-

Du kan se om du har E3D(Panasonic) eller E5D(LG). Står i vognkortet ditt, men sier ingenting om kwh
2023 Tesla Model Y LR

Chris Aurora

Det som taler litt for at Haggish har et større E3D batteri er et jeg også har E3D men opplever kortere vist rekkevidde både før og etter 48.12
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Naitsy

På det tyske forumet (tff-forum) er det lest av både m3 lr med oppgitt 82kw og 77/79kw
De viser  ca 74 eller 77 kwh full nominal pack i smt
Alle m3p som er lest av har vist ca 82kwh full pack when new i smt selv om de var oppgitt til 77kwh

Flere av m3p hadde oppgitt 77 kwh
Men dette ble bekreftet var feil i papirene
Der er verfall det jeg har klart og se på det forumet

Haggish

Sitat fra: NOway på søndag 20. desember 2020, klokken 18:41
Sitat fra: Haggish på søndag 20. desember 2020, klokken 13:26
E3D i vognkortet, men har ingen 100% bekreftelse på at det er 82Kwh, Får SMT i morgen og skal da ta samme rute
som Bjørn N for og sjekke kapasitet.

Du har dessverre ikke det nye batteriet. Hvis du går inn å ser på best siden på TM3 så ser du at P og LR har nå så si samme rekkevidde. Grunnet til dette er at P har fått det nye batteriet.

Ellers så står det ikke om at LR har fått nytt batteri i Teslas egne service dokumenter, kun på P.

Hvis du vil være helt sikkert så sjekker du hvor mye det står under «Maks effekt per halvtime» hos SVV. Så skal jeg finne kalkisen og regne ut for deg. Jeg regner da på bakgrunn av instruksjonsbok 2020.44.

Jeg har fortsatt ikke påstått at jeg har 82 kWh batteriet, men mange andre her påstår det motsatte, uten overbevisende beviser.
Vi får vente og se hva som er rett ikke hvem, det er ikke viktig, for meg er det ikke en kamp om og har rett, men og prøve og finne ut av det. Det er vel det de fleste lurer på. Nå får vi slutte denne fram og tilbake diskusjonen, den skaper bare et dårlig klima, og vente til noen har testet.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Naitsy

Tyskerne har vell egentlig funnet ut svaret
De har lest av en hau biler nå
Ingen lr har 82kwh lest av med smt
Alle performance har 82kwh lest av med smt
Legger med noen av foruminleggene fra Tyskland

Chris Aurora

Når det er sagt: noen i Horten/Vestfold - området jeg kan låne en SMT fra så jeg kan sjekke talla selv, for jeg lurer litt på om det er noe rart med konfigurasjonen min ...

Kim-

2023 Tesla Model Y LR

Chris Aurora

Vognkort og serienummer korresponderer med et standard 77kwh panasonic-batteri, mens bilen kalkulerer åpenbart lavere rekkevidde enn det skulle tilsi basert på den batteritypen og samsvarer mer med de tallene for LG- batteriet, så skulle gjerne ha sett hva som rapporteres internt før jeg hører med Tesla.

Chris Aurora

Og videre: er det noen som har kontaktet Tesla og fått bekreftet hva slags delenummer/ batteripakke de har i bilen sin? Og hvem kontakter man i så fall?
Vet at det er noen som har tatt kontakt og IKKE fått vite det, og det er forsåvidt greit.

EmilSoppeland

Er det noen som har testet en ny M3P med 82kw på V3 lader ennå? Vet at Teslabjørn har fått lavere hastighet på den LR han lånte. Men har ennå ikke lest om en V3 test med performance.
Får utlevert min Performance i morgen. Og vurderer nesten å reise fra Stavanger til Bamble kun for å prøve V3

thebadger

Sitat fra: EmilSoppeland på tirsdag 22. desember 2020, klokken 09:44
Er det noen som har testet en ny M3P med 82kw på V3 lader ennå? Vet at Teslabjørn har fått lavere hastighet på den LR han lånte. Men har ennå ikke lest om en V3 test med performance.
Får utlevert min Performance i morgen. Og vurderer nesten å reise fra Stavanger til Bamble kun for å prøve V3
Så vidt jeg har fått med meg er det kun Nyland som har opplevd treg ladehastighet på 2021, mens 2-3 andre her på forumet har beskrevet forventet eller bedre ladehastighet.
Burde vært en egen tråd om lading, men diskusjoner på dette forumet har en tendens til å ende opp som tynnflytende røre i et dårlig vaffeljern.

marcob

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 22. desember 2020, klokken 09:33
Og videre: er det noen som har kontaktet Tesla og fått bekreftet hva slags delenummer/ batteripakke de har i bilen sin? Og hvem kontakter man i så fall?
Vet at det er noen som har tatt kontakt og IKKE fått vite det, og det er forsåvidt greit.

Spurte på utlevering, men personen visste ikke.

ToWalkOrDrive

Ser forøvrig at Tesla-bjørn har lagt ut en video nå hvor han sier at det nye batteriet er fra LG, og at det lader ca 5 minutter saktere på en lading, men at det på grunn av varmepumpe og andre ting som gjør det mer effektivt, blir ca 10 minutters lenger tid å reise 13 timer inkl lading fordelt på 3 ladinger fra Oslo til Polarsirkelen (nord for Mosjøen). Han foretrekker den nye bilen pga økt effektivitet. Han syntes og det var mindre høyfrekvent støy, og mere romling. Han sier og noe interessant med at da Model S kom med 90kWh-batteriet så hadde det litt treg lading i begynnelsen i forhold til 85kWh, men etterhvert så Tesla fikk hentet inn data så ble det raskere enn 85kWh-batteriet...så det kan være de skrur opp hastigheten på det nye Model 3-batteriet også.
For min del ser begge batteriene veldig gode ut....både gammelt og nytt....

(Ser forøvrig at det er sluppet en software-oppdatering nå som kan ha noe å si på rekkevidde, som ikke er med i videoen).

https://www.youtube.com/watch?v=sChwmaVLp5k
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA