Kommende E-up eier (Flere spørsmål)

Startet av E-øpp, tirsdag 24. november 2020, klokken 12:31

« forrige - neste »

E-øpp

For noen uker siden bestilte jeg en E-up Range/high med alt utstyr, min første elbil og første vw. Har flere spørsmål som har hopet seg opp så håper noen her har mye kunnskap!  :+1: :)

1- Hva er det første man bør gjøre mtp ladebrikke osv, hvor bør man registrere seg? og hvilke ladere er best?

2- Er det noen kjente feil/mangler som man bør være obs på som kan komme? :P

3- Er WEconnect ID appen så grusom som det jeg har lest om den? Har jeg blitt solgt en bil hvor tilsvarende app ikke vil fungere?? Blir det i så fall en oppgradering til 4G/5G i fremtiden?

4- Kan man ha på varmeaparatet når man lader bilen og butikker osv er strengt og det er 20- ute? Eller AC på sommeren ved feks og vri om nøkkelen i tenninga til den første/andre posisjon?

Dette har mest vært pga bompenger og for og kunne faktisk få prøvd det å eie og bruke en elbil, etter og ha lest div ting blir man jo litt skeptisk men jeg håper dette blir en god bil og ikke noe jeg burde avbestille asap :P

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Martinschei

Fortum og grønn kontakt har hoveddelen av markedet på ladestasjoner. Circle k, bkk har også noen stasjoner litt avhengig av hvor i landet du holder til. Ionity og andre 70+kW ladere er dyre med e-up siden den lader tregt. 

Daruu

50kw lader hos cirkle k er det billigste, sålenge det passer deg mtp lokasjon.

We Connect fungerer greit her, men det er til tider veldig tregt.

Du kan skru på varmeapparat/ac med appen, går sikkert an å gjøre det inni bilen også evt
2020 VW Eup range

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA