Til dere med hvitt interiør: happy? Tips?

Startet av Almis, søndag 18. oktober 2020, klokken 21:07

« forrige - neste »

Almis

Bestille ny bil i dag med hvitt interiør. Har noen spørsmål ang det:

Er det noe forskjell på læret kontra svart interiør?
Vedlikeholdes det forskjellig?
Misfarges det lett?
Er det lett å rengjøre?

Takker for svar!
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Handyman

Sitat fra: Almis på søndag 18. oktober 2020, klokken 21:07
Bestille ny bil i dag med hvitt interiør. Har noen spørsmål ang det:

Er det noe forskjell på læret kontra svart interiør?
Vedlikeholdes det forskjellig?
Misfarges det lett?
Er det lett å rengjøre?

Takker for svar!
Har ikke erfaring med hvitt, men vil bare påpeke at det ikke er lær som du skriver. Det er plast (kunstig skinn).
Random link:
https://mahileather.com/blogs/news/all-you-need-to-know-about-vegan-leather
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

mihkku

Viktigste er vel kvaliteten i skinnsetene til Model 3 og det er langt fra det beste. Du får fort merker fra enten barnesete, bilbelte, noen som kraper bort i etc. dette synes lettere på hvite seter enn på sorte. Kan ikke si at jeg klarer å kjenne noe kvalitetsforskjell på stoffet.

Dritt på hvite seter synes lettere enn på sorte og krever derfor noe jevnligere vedlikehold enn sort, men det betyr ikke at sort ikke blir like skittent ;)

Woodbear

Har tidligere hatt biler med skinn.. hatt tm3 med hvitt fake skinn siden mai. Lettere enn ekte skinn.. slippe behandling mot sprekker ol..vaske med våtservietter.. tar alt. Null stress, nydelig luftig kupe. Veldig deilig feel.  Alle bare oooh ..  Slippe fake tre ( hater tre ting i biler)  Men vet ikke om jeg hadde betalt 8800 ekstra  for det om jeg konfigurtere ny bil.. gnien 😅

Humor i sommer, la gummifliser på et gulv, hadde tudlighvis fått med meg en bit på buksa og satt fint sånn lim rest du kan gni ut på hvitt sete. Litt sånn .. hjelp!! Papir med oliven olje tok det glatt bort , inkludert alt blått etter bukser. Men lukta matlaging i bilen. Spraye over med litt zalo spray etterpå og tørket bort.. setene så nye ut. Babywipes eller våtservietter  er tingen.

Sikkert mindre hassle med svart, men gud å deilig hvitt intreiør føles
2021 model 3 hvit performance.

Woodbear

Dvs. Hadde det ikke kosta noe ekstra hadde jeg tatt hvitt glatt, men vet ikke om jeg hadde betalt for det hehe

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Øyvind.h

Noen eiere av hvitt interiør sier det går helt fint og null stress med renhold. Andre melder om misfarging/sverting som ikke går bort uten kraftige vaskemidler. Jeg har sett nok fortvilte innlegg fra eiere til at jeg tror hvitt er problemfritt og "bare å tørke av".
Med behandling, regelmessig vedlikehold og noe varsomhet ift vått farget tøy tenker jeg det går helt fint med hvitt, og da koker det ned til smak.
Alle setene i Model 3 er skai, så der skal det ikke være noe forskjell. Kvalitet og finish er så som så, men bil er en bruksgjenstand :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Woodbear

På de hvite setene til tesla funker sterke vaskemidler dårlig og kan ødelegge setene.  Man må også huskepå at de IKKE må få skinnvehandling hvis mab setter bort til vask/rens

Jeg har hittil ikke fått noen musfarginger som ikke går bort, men antar at etter noen år så blir det nok aldri helt kritthvitt over alt

Riper syns på både svart og hvitt og begge farger blir slitt på hver sin måte

Beste er å se om man kan få testet å sitte i begge om det er verd de ekstra pengene. 
Har hvitt, elsker det hvite, ville helst hatt med det, men vet ikke om jeg hadde betalt for det, som sagt. Kombinert med risken for misfarging over tid

Jeg har sort bil, og syns det er fint sammen, men hadde jeg kjøpt hvit bil, og nå med chrome delete.. så tror jeg mulig svart inni er penest og

Magnus Hansen

Setene har et beskyttende lag fra fabrikk. Hvis man bruker for aggressive rengjøringsprodukter så fjernes denne beskyttelsen. Typisk bruker folk rengjøringsservietter med slipemiddel som er veldig effektive første gangen, men som altså fjerner beskyttelsen. Da må de etterbehandles med et produkt som er beregnet for den type seter. Så hvite seter er absolutt noe man må være litt mer bevisst på enn sorte.

Oddaa

Sitat fra: Woodbear på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 00:43
Har tidligere hatt biler med skinn.. hatt tm3 med hvitt fake skinn siden mai. Lettere enn ekte skinn.. slippe behandling mot sprekker ol..vaske med våtservietter.. tar alt. Null stress, nydelig luftig kupe. Veldig deilig feel.  Alle bare oooh ..  Slippe fake tre ( hater tre ting i biler)  Men vet ikke om jeg hadde betalt 8800 ekstra  for det om jeg konfigurtere ny bil.. gnien [emoji28]
Elsker fake skinn, hater fake tre med andre ord.

Holdt på å spørre hva de to andre tingene du hater i biler er? ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

THE

Har X med hvitt interiør. Bilen er 3 år gammel og har gått 105000 km. Hadde valgt hvitt interiør på nytt om jeg skulle bytte bil nå. Evt. rød bil med beige interiør. Kan ikke tenke meg tilbake til sort interiør slik jeg alltid har hatt i biler tidligere.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Woodbear

liker ikke limo look i biler... har egentlig ikke noe imot den i tesla...  men hadde en audi full av trevirke jeg aldri klarte å venne meg til. klart på tm3 er det en folie, problem løst, på audiene var det ørten tusen biter å dekke. Men hadde nok fint vært happy med den i tm3.  Har vurdert å bytte bil nå, betaler 6200 i mnd i lån over 7 år på den jeg har, og kan få en m3p kostende 5500 i mnd med kun 10k i inskudd...  over 8 år...  Tenker på det.  Men er nødt til å få testet en, har acceleration boost på den lrawdn og det gir det deilige start sparket, må se om m3p gir en merkbar hardere nakkeknekk ...

Hvis ikke er det bare å vurdere å få en ny lrawd med boost igjen, og hengerfeste, og betale typ 4400 i mnd istedenfor 6200...  faen ta det rente tilbudet :-P

glad i fake skinn, fordi er elendig på å huske skinn vedlikehold, og hatt mye sprukket skinn før...

MooCow

Er nok forskjell på svart og "svart og kvitt" som Tesla kallar det kvite interøret. Om ein vel "svart og kvitt" interiør i designveljaren på Tesla sine sider, så kjem det opp ein link under som står Anbefalt.
Om ein trykker på linken kjem følgjande opp:

"Svart og hvitt interiør er det mest slitesterke alternativet tilgjengelig for øyeblikket, laget av materiale med motstand for flekkdannelse som er enkelt å rengjøre."

Syklist

Jeg liker hvitt interiør, men endte opp med vanlig svart til min SR+, siden trelista i dashbordet bare leveres med svart interiør.

Hvordan er det med mørkekjøring med hvitt interiør? Blir det lysrefleksjoner i det hvite "skinnet" på dashbordet?
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA