Hjemme ladere??

Startet av Nettulven, lørdag 05. mai 2012, klokken 19:24

« forrige - neste »

Nettulven

Er det noen som har erfaring med disse to laderne?

http://www.nofuel.no/index.php/ladestasjoner/pod-point.html

http://www.proxll.no/index.php?option=com_content&view=article&id=439&Itemid=537&lang=nb

Den fra nofuel.no koster 6000, mot den fra proxll koster 16000. I prisen på den fra proxll er det med montering også. Men det forsvarer ikke 10000 ekstra, hvis det er eneste forskjellen.

Det jeg lurer på er om dette er den samme laderen, bare med forskjellig navn? Og hvis der er forskjell på de, hva er da forskjellen?


Thomas Molnes

OneMore

Takler denne(disse) IT nettverk da ?

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Nettulven

Hvis du mener om de kan være online, så tror jeg det skal være mulig. De har mulighet for simkort, og gprs. Iallefalll på den fra nofuel, og vil jeg tro at det er det på den andre også.


Thomas Molnes

Rasmus.B

Det er nok ikke det han mener. Han snakker om spennings systemet IT i motsettning til spenningssystemet NT. I Norge er IT vanligst, I resten av Europa og kanskje verden for den saks skyld bruker NT med visse unntak selvsagt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

el-snorre

Som medlem av Norsk Elbilforening (NEF) kan man bestille Proxll-hjemmeladeren til 8750 ink mva. Da får man en lader som er tilpasset det norske strømnettet, en solid leverandør med tanke på garanti, og supportsenter om man skulle ha behov for det. Montering ev en godkjent elektrikker kommer da i tillegg.

send epost til elbil@elbil.no for tilsendt medlemstilbudfolder som PDF. Kommer etterhvert på elbil.no også

Proxll ble valgt fordi de har et landsdekkende nettverk, noe som er viktig for en landsdekkende organisasjon som NEF er
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

OneMore

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 07. mai 2012, klokken 12:36
Det er nok ikke det han mener. Han snakker om spennings systemet IT i motsettning til spenningssystemet NT. I Norge er IT vanligst, I resten av Europa og kanskje verden for den saks skyld bruker NT med visse unntak selvsagt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Stemmer det, det er El nettet jeg mener.

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

OneMore

Sitat fra: el-snorre på mandag 07. mai 2012, klokken 13:19
Som medlem av Norsk Elbilforening (NEF) kan man bestille Proxll-hjemmeladeren til 8750 ink mva. Da får man en lader som er tilpasset det norske strømnettet, en solid leverandør med tanke på garanti, og supportsenter om man skulle ha behov for det. Montering ev en godkjent elektrikker kommer da i tillegg.

send epost til elbil@elbil.no for tilsendt medlemstilbudfolder som PDF. Kommer etterhvert på elbil.no også

Proxll ble valgt fordi de har et landsdekkende nettverk, noe som er viktig for en landsdekkende organisasjon som NEF er

Heisan, høres kjekt ut! Da tar jeg det som en selvfølge at den er for IT nettverk ?
Må man spesifisere dette ?

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

nofuelno

#7

Sitat fra: Nettulven på lørdag 05. mai 2012, klokken 19:24
Er det noen som har erfaring med disse to laderne?

http://www.nofuel.no/index.php/ladestasjoner/pod-point.html

http://www.proxll.no/index.php?option=com_content&view=article&id=439&Itemid=537&lang=nb

Den fra nofuel.no koster 6000, mot den fra proxll koster 16000. I prisen på den fra proxll er det med montering også. Men det forsvarer ikke 10000 ekstra, hvis det er eneste forskjellen.

Det jeg lurer på er om dette er den samme laderen, bare med forskjellig navn? Og hvis der er forskjell på de, hva er da forskjellen?


Thomas Molnes

Laderen er identisk og kan benyttes på både IT og TN nett.
Installasjon tilbys i samarbeid med den landsdekkende ELFAG kjeden.
1 års garanti og norsk brukermanual.
Bestilles på info@nofuel.no


Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

nofuelno

Grunnet en plutselig endring av distribusjonsstrategien fra Pod-Point, må vi nå kjøpe denne 16A hjemmelader via Proxll,
noe som betyr en vesentlig høyere innkjøpspris for oss slik at vår pris fra i dag også vil være 8.750,- inkl. mva.
Vi kan imidlertid tilby våre forumvenner et fabelaktig bra digitalt og automatisk parkeringsur til en verdi av 498,-
med på kjøpet frem til 15. juni som du garantert vil bli fornøyd med !  ( kast p-skiven )

Vi i nofuel vil imidlertid kjempe videre for at prisen på en hjemmeladerboks ikke skal koste mer enn at alle ser seg råd til å kjøpe den
slik at lading av elbilen hjemme ikke skal gå på akkord med elsikkerheten.
Vi er derfor ute etter et alternativ til Pod Point for å få til denne viktige målsetningen.
Hører også gjerne fra noen som mener en slik enhet kan produseres her i Norge !

Hilsen nofuelNilsen
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

jkirkebo

Sitat fra: nofuelno på lørdag 12. mai 2012, klokken 00:13
Vi i nofuel vil imidlertid kjempe videre for at prisen på en hjemmeladerboks ikke skal koste mer enn at alle ser seg råd til å kjøpe den
slik at lading av elbilen hjemme ikke skal gå på akkord med elsikkerheten.
Vi er derfor ute etter et alternativ til Pod Point for å få til denne viktige målsetningen.

Hør med Clipper Creek da vel, godt mulig de kan lage en LCS-25 utgave eller lignende med CE-merking til en rimelig penge, avhengig av kvanta. De virker ihvertfall ganske interessert i å komme inn på flere markeder.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

elektrolux

#10
www.Elbilhjelpen.no og www.elbilshop.no tilbyr i samarbeid denne løsningen som vi syntes gir brukeren både i pose og sekk:
http://elbilhjelpen.no/htm/deler.html#Semiportabel

Fordelen med denne løsningen er utenom beste pris på markedet, at den også kan tas med og brukes på en langtur. Den er omstillbar i 3A trinn til lading på 6-9-12 og 15A fra 1 fase 16A stikk.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nofuelno

Sitat fra: elektrolux på lørdag 12. mai 2012, klokken 18:52
www.Elbilhjelpen.no og www.elbilshop.no tilbyr i samarbeid denne løsningen som vi syntes gir brukeren både i pose og sekk:
http://elbilhjelpen.no/htm/deler.html#Semiportabel

Fordelen med denne løsningen er utenom beste pris på markedet, at den også kan tas med og brukes på en langtur. Den er omstillbar i 3A trinn til lading på 6-9-12 og 15A fra 1 fase 16A stikk.


CE godkjent ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

elektrolux

Nei!

Men bygget opp med CE godkjente komponenter. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

corvy

Men hvorfor ikke kjøpe Pod Point fra UK? Jeg antar at totalkosten da ender på ca 5000,- NOK? Eventuelt kan du presse det enda mer ned (hundrelapper) ved å få levering i Sverige for de som bor nærme grensen (post restante).


http://www.pod-point.com/products-page/
Pod Point UK koster £375 + £40 i frakt (siste estimert, £20 internt i UK). Totalt er det £415, som tilsvarer ca 4000 NOK. Legg på moms (+25%) så er du på 5000NOK flatt (dersom fraktleverandøren tar seg av fortollingen, ellers tilkommer det ytterligere 150-200 kroner).
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Rio

Sitat fra: corvy på søndag 13. mai 2012, klokken 09:21
Men hvorfor ikke kjøpe Pod Point fra UK? Jeg antar at totalkosten da ender på ca 5000,- NOK? Eventuelt kan du presse det enda mer ned (hundrelapper) ved å få levering i Sverige for de som bor nærme grensen (post restante).


http://www.pod-point.com/products-page/
Pod Point UK koster £375 + £40 i frakt (siste estimert, £20 internt i UK). Totalt er det £415, som tilsvarer ca 4000 NOK. Legg på moms (+25%) så er du på 5000NOK flatt (dersom fraktleverandøren tar seg av fortollingen, ellers tilkommer det ytterligere 150-200 kroner).

Da jeg snakket med dem kostet frakt GBP 120 (!), selv om de jobbet med å gjøre det billigere.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA