Beskyttelsesgitter for å skille bagasjerom og baksete

Startet av ToWalkOrDrive, mandag 14. september 2020, klokken 12:18

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Tenker at en uansett ikke ser en dritt i speilet på en Model Y (en har jo ryggekamera, som en og kan la stå på når en kjører fremover, om en ikke blir svimmel), så kanskje et sånt gitter er perfekt om en har stor hund eller skal ha med sommerferie-greiene... Noen som har andre alternativer?
Tesla Model Y                         2021-

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 14. september 2020, klokken 12:18
Tenker at en uansett ikke ser en dritt i speilet på en Model Y (en har jo ryggekamera, som en og kan la stå på når en kjører fremover, om en ikke blir svimmel), så kanskje et sånt gitter er perfekt om en har stor hund eller skal ha med sommerferie-greiene... Noen som har andre alternativer?
Håper det kommer en mer elegant løsning enn dette.
Sikring av gjenstander i bagasjerommet skulle vært standard. At det er helt åpent frem i kupeen er ikke bra.
Vil tro de fleste kjører rundt med gjenstander i bagasjerommet mer eller mindre hele tiden.  Det kan ende fatalt dersom man blir truffet av gjenstander i en kollisjon/utforkjøring ol.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Thalgar

Model Y LR Quicksilver, 2023

RuneW

Sitat fra: Thalgar på mandag 14. september 2020, klokken 15:12
Denne ser jo OK ut for å hindra mindre ting frå å fly fram i det minste:

https://teslastuff.weebly.com/modelyshelf.html

Interessant! Lurer på hvordan den er hengslet i framkant?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

tornaldo

Håpløst at man skal måtte kjøpe slik selv, og montere noe jallagreier. Men det er dessverre livet med en Tesla. De kunne gjort noen små enkle grep, som hattehylle/bagasjeromstrekk, eller delingsnett, og bilen ville fremstått mye mer komplett. Hiv på et head up display, og normale dørhåndtak/keyless, så hadde det ikke vært aktuelt med noe annet i dagens marked.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Thalgar

Model Y LR Quicksilver, 2023

Radial

Sitat fra: Thalgar på mandag 14. september 2020, klokken 18:36
Sitat fra: RuneW på mandag 14. september 2020, klokken 15:30
Sitat fra: Thalgar på mandag 14. september 2020, klokken 15:12
Denne ser jo OK ut for å hindra mindre ting frå å fly fram i det minste:

https://teslastuff.weebly.com/modelyshelf.html

Interessant! Lurer på hvordan den er hengslet i framkant?

Festa i nakkestøttene.

Festa med SNOR av alle ting  :) Forsåvidt enkelt og greit, kan fremdeles heve/senke nakkestøtta og plata holder seg bak støtta.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Magnus Hansen

Sitat fra: tornaldo på mandag 14. september 2020, klokken 18:27
Håpløst at man skal måtte kjøpe slik selv, og montere noe jallagreier. Men det er dessverre livet med en Tesla. De kunne gjort noen små enkle grep, som hattehylle/bagasjeromstrekk, eller delingsnett, og bilen ville fremstått mye mer komplett. Hiv på et head up display, og normale dørhåndtak/keyless, så hadde det ikke vært aktuelt med noe annet i dagens marked.

Fra et sikkerhetssynspunkt burde det jo egentlig vært forbudt å ikke ha noe form for sikring av lasten. Sånn ellers synes jeg dørhåndtakene er helt fine og greier meg helt fint uten HUD. Men det blir en annen diskusjon

daktari

Så dere den som dukket opp for I-pace? Noen burde kunne lage dette for X og Y også, skjære hull i takpappen og skru inn fester?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 14. september 2020, klokken 19:22
Sitat fra: tornaldo på mandag 14. september 2020, klokken 18:27

Fra et sikkerhetssynspunkt burde det jo egentlig vært forbudt å ikke ha noe form for sikring av lasten. Sånn ellers synes jeg dørhåndtakene er helt fine og greier meg helt fint uten HUD. Men det blir en annen diskusjon
Håper at bagasjeromstrekk er en av forbedringene på Euro-bilene fra Berlin. Utrolig at det ikke er standard allerede.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA