Fjernstyre klimaanlegg via app?

Startet av 2ris, fredag 07. august 2020, klokken 09:50

« forrige - neste »

2ris

Noen som vet hvorvidt man kan fjernstyre klimaanlegget fra appen, uten å være tilkoblet lading? Altså oppvarming/defrosting samt nedkjøling på sommeren.

Dette er et absolutt krav for meg ☺️

Slik jeg forstår det, har den
- 360-kamera
- adaptiv cruise

...men ikke
- dekktrykksensor
- head-up display

Stemmer?

På forhånd takk!

zyrex

Pre-kondisjonering og slikt vil bli mulig både med og uten ladekabel tilkoblet. Appen er bare litt forsinka, så derfor kommer det ikke før litt senere iår, men de har bekreftet at det fungerer.

Dekktrykkovervåkning er på plass via ABS-systemet, så det er ingen sensorer i hjula som må huskes eller styres med.
HUD finnes ikke.

hELgenen

Sitat fra: zyrex på fredag 07. august 2020, klokken 10:18
Pre-kondisjonering og slikt vil bli mulig både med og uten ladekabel tilkoblet. Appen er bare litt forsinka, så derfor kommer det ikke før litt senere iår, men de har bekreftet at det fungerer.

Dekktrykkovervåkning er på plass via ABS-systemet, så det er ingen sensorer i hjula som må huskes eller styres med.
HUD finnes ikke.

Hva menes med dekkovervåkning via ABS systemet?
Får vi se dekktrykket via skjermen i bilen?

mroek

Sitat fra: hELgenen på fredag 07. august 2020, klokken 14:11

HUD finnes ikke.

Hva menes med dekkovervåkning via ABS systemet?
Får vi se dekktrykket via skjermen i bilen?

Nei. Dette systemet baserer seg på at man justerer til korrekt trykk i alle dekk, og deretter velger man å fortelle bilen at det er gjort, slik at bilen kan gjøre en kalibrering. Deretter sjekker bilen via ABS-sensorene om hjulene går like fort rundt, for hvis det blir lite luft i et hjul, så vil det få en avvikende hastighet sammenlignet med de andre. Da får man et varsel om det, og kan gjøre korrigerende tiltak. Selve trykket kan man ikke få lest ut så lenge det ikke er ekte trykksensor.

Personlig synes jeg dette er helt greit, for det er jo gjerne litt styr med disse trykksensorene også.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

hELgenen

2ris

HUD finnes ikke.
Takk! Og 360-cam/"birds eye view" samt ACC er på plass?

Vedrørende apper som har "bekreftet" funksjonalitet, men som ikke finnes enda, kan det kanskje være grunn til en viss skepsis - mtp noen andre leverandører der appene mer eller mindre er ubrukelige

Oddaa

Sitat fra: Roy Aasen på fredag 07. august 2020, klokken 15:30
Det skulle ikke forbause meg om de har plukket i hylla til Volvo

https://www.volvocars.com/no/support/manuals/v90-cross-country/2018/hjul-og-dekk/dekktrykkovervaking/kalibrere-systemet-for-dekktrykksovervaking
Volvo har gått fra direkte til indirekte måling en eller annen gang mellom 2016 og 2020. Det er det sannsynligvis en grunn til, om ikke annet kostnadsbesparelser. Jeg har så langt ikke hatt trøbbel med noen av systemene. Har også en 2017 e-Golf med indirekte måling. Fungerer fint.

Dekktrykkovervåking er påbudt på nye biler.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

zyrex

Sitat fra: 2ris på fredag 07. august 2020, klokken 20:56

HUD finnes ikke.
Takk! Og 360-cam/"birds eye view" samt ACC er på plass?

Vedrørende apper som har "bekreftet" funksjonalitet, men som ikke finnes enda, kan det kanskje være grunn til en viss skepsis - mtp noen andre leverandører der appene mer eller mindre er ubrukelige
Mens jeg skjønner godt hva du mener, er jeg ikke skremt her. Polestar 1 sin app er oppegående, og i følge eiere (?) er den egentlig bare en kopi av Volvo sin app.. Det samme blir nok tilfellet med 2 sin og, regner vel mest med at de blir slått sammen.
Ingenlath selv sier at nøkkelen som følger med er bare ment som en midlertidig ting før appen er på plass og også fungerer som nøkkel. (noen på POCN@Facebook sendte han en melding om de litt mediokre nøkkel-fobbene).

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA